בלוגים – כוח שיווקי עולה

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מקדמי אתרים רבים ממליצים לחברות לכתוב בלוג כחלק מהאסטרטגיה של קידום אתרים בגוגל. מטרה כמו קידום אתרים בהחלט עומדת בפני עצמה, אך אם נבחן את ההשלכות שיש לכתיבת בלוג חברה על מכירותיה נראה שהן הרבה מעבר לפעולת עזר בקידום אתר – בלוג מייצר לידים ולקוחות.

מקדמי אתרים רבים ממליצים לחברות לכתוב בלוג כחלק מהאסטרטגיה של קידום אתרים בגוגל כלומר למטרות חיזוק האתר לצורכי קידומו בגוגל. מטרה כמו קידום אתרים היא בהחלט עומדת בפני עצמה אך אם נבחן את ההשלכות שיש לכתיבת בלוג חברה על מכירותיה נראה שהן הרבה מעבר לפעולת עזר בקידום אתר – בלוג מייצר לידים ולקוחות.

בסקר בשנת 2011 שערך מר דן זרלה מומחה למדיה חברתית בחברת Hubspot נשאלו 1531 אנשי שיווק בחברות בינוניות וקטנות – עד כמה הם מושפעים מחיפושים בבלוגים כאשר הם מחליטים לרכוש מוצר מסויים.

התוצאות העלו ש 71% מהם טענו כי הושפעו “בדרך כלשהי או אפילו מאוד” מהמידע שראו בבלוג לצורך החלטות רכישה ויותר מכך, כאשר נשאלו הנסקרים מהי התדירות אשר בה הם קוראים בלוגים, התברר שכמעט 50% מהם נחשפים לבלוג יותר מפעם אחת ביום וכ 80% אחוז קוראים בלוג פעם או מספר פעמים במהלך כל יום.

עוד עלה במחקר כי חברה שמנהלת בלוג זוכה 55% יותר מבקרים אל האתר שלה, להרבה יותר קישורים נכנסים וכמובן לדפים מאונדקסים רבים בהרבה מאשר אילו לא הייתה מנהלת בלוג שכזה.

תדירות הכתיבה בבלוג

כאמור חשוב לכתוב בלוג חברה אך חשובה לא פחות תדירות כתיבת הפוסטים – חברות שכתבו פוסט בתדירות של אחת ליום או מספר פעמים ביום זכו לתמורה הגדולה ביותר – 89% מהרכישות דרך הבלוג נעשו בחברות שכתבו בתדירות של מספר פעמים ביום לעומת 49% מהרכישות שבוצעו בבלוגים שתדירות כתיבת הפוסטים בה היתה אחת לחודש.

טיפים לכתיבת בלוג חברה

אז אחרי שלקחתם החלטה לכתוב בלוג ולשפר את מקורות הלידים שלכם להלן כמה טיפים שיסייעו לבלוגים למכור. המידע המובא כאן נבדק בקרב 795 בלוגים עסקיים אך אינו מחליף את הידע שתצברו מול הלקוחות שלכם והענף בו אתם פועלים.

1. דברו מנקודת המבט שלכם אך לא על עצמכם – בבדיקה שנעשתה בטוויטר עלה שפוסטים שהכילו מידע אישי בו אנשים כתבו על עצמם לא הניבו FOLLOWERS רבים בטוויטר וגם לא RE TWITTS / אנשים מעוניינים במידע עם פרספקטיבה אישית ודעות פרטיות אך בחלט אינם מתעניינים במידע אישי והגיגי נפש .מידע אישי לא יקדם מטרות עסקיות

2. שימוש בסרטונים ובתמונות בבלוג – פוסטים שכללו את הביטוי וידאו ב TITLE שלהם זכו ליותר שיתוף בפייסבוק וליותר לינקים מאשר פוסטים אחרים (ב טוויטר וידאו שותף דווקא פחות) מצד שני לפוסטים שתוכנם וידאו דווקא היו פחות תגובות מאשר פוסטים שהכילו תמונות.

3. פוסטים עם יותר לייק וטוויטים מעוררים אמון – תופעת העדר עובדת יפה בבלוגים וככל שיש על פוסט יותר LIKES בפייסבוק ויותר טוויטים כך המידע הכתוב בו נתפס כבר סמכא. אף אחד לא ממהר לערער על תוכן שקיבל הרבה אוהדים ו RE TWITTS. אם אתם מצליחים לגייס לדף צפיות רבות, הבליטו נתון זה

יש חשיבות גבוהה ליום ולשעה בה אתם כותבים את הפוסט .למרות שישנם נתונים מחקריים מארצות הברית ,השבוע בישראל מתנהג אחרת וכדאי לעשות בדיקה פרטנית באשר לימים ולשעות בהם יש לבלוג את מיירב החשיפה, הוא זוכה למירב התגובות בכל מדיה חברתית וכן זוכה ללינקים ולשיתוף. בדיקה בעזרת כלים סטטיסטיים תאפשר לכם לדעת מה המועד האופטימלי לשחרור פוסטים בבלוג העסקי שאתם מטפחים.