מנהלי אתרים לגוגל: הרגתם את העסק שלנו!

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בדיון הפתוח של גוגל עם מנהלי אתרים שנפגעו מעדכון האלגוריתם ניתן למצוא כעס ומרמור, אנשים שמתחננים לדעת איך ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ולהציל את האתר שלהם ואת ההכנסות שנפגעו.

השינוי באלגוריתם של גוגל בחודש פברואר האחרון השפיע על כ-12% מהשאילתות בערך, מה שהוביל לפגיעה חזקה באתרים רבים, איכותיים וטובים פחות.

“הלו גוגל? אני רוצה לדבר איתך”
מנהלי האתרים שחוו את הפגיעה באתר שלהם השתוקקו לדבר עם מישהו בגוגל ולהבין למה הם נפגעו, ואיך גוגל יכולים לעזור להם לקבל תשובות הגיוניות. לשם כך נתנה גוגל במה למנהלי האתרים בכדי להשמיע את זעקתם.

האם גוגל באמת יכולה להחזיר את האתרים למיקומם הרגיל? או שמא הם מאפשרים הזדמנות לשחרור כעסים?

תוכלו להבין זאת במסר הבא: גוגל על הפגיעה באתרים בעקבות שינוי האלגוריתם בפברואר 2011:
“על פי המדד שלנו, עדכון האלגוריתם פעל לייעול איכות התוצאות, אך עם זאת אנו מעוניינים לקבל תגובות מבעלי אתרים בכדי להמשיך לשפר את האלגוריתמים בגוגל. אם אתם בעלי אתרים איכותיים שנפגעו מעדכון האלגוריתם האחרון, ידעו אותנו בדיון זה. חשוב שתדעו שאנו לא יכולים לעשות שינויים חריגים, אלא במקרים ספיציפיים… אז גם אם נראה שאנו לא מגיבים, דעו לכם שאנו מקשיבים”…

אלו תגובות בלטו יותר מכל?
“האתר שלנו חווה ירידה חדה בתנועת הגולשים – כמעט 35%. הפחתת תנועה מסוג זה משפיעה באופן ישיר על ההכנסות שלנו בחברה, סביר להניח שמה שגרם לכם לחשוב שהתוכן שלנו בעייתי היא העובדה שאנו מאפשרים לגולשים שלנו להעלות תוכן בעצמם…”

“במהלך 8 השנים האחרונות האתר שלי הופיע במילות מפתח מסויימות בתוצאות הגבוהות, תוצאה ראשונה או שניה. מאז השינוי של האלגוריתם עברתי מדף ראשון כמה דפים, לא תוצאות, דפים, אחורה. איך זה שכל המתחרים שלי לא זזו ורק אני איבדתי את המקום שלי?”

“במשך 7 שנים האתר שלי נחשב לאתר מאוד איכותי בעיני גוגל, מה קרה שעכשיו הוא נזרק לאחור”.

“בבקשה אני זועק לעזרה. שינוי האלגוריתם הזה יהרוג את ארצות הברית מבחינה כלכלית, השתדלנו לשחק לפי החוקים של גוגל, האתר שלנו מאוד נקי מפעילות אסורה, בבקשה, שקלו מחדש, תנו לנו הנחיות איך לשפר את דירוג האתר לפי האלגוריתם החדש, זזנו ב-15 תוצאות אחורה…”

“רוב מקדמי האתרים נכנסים לתחום הקידום אחרי שהם רכשו ידע בקורס מקצועי להבנה יסודית מה נדרש על מנת להזכות בדירוגים טובים יותר, הם עוקבים אחרי כל העדכונים בתחום ועובדים בהתאם להוראות מהועי החיפוש, ועכשיו, הם מתעוררים בוקר אחד וקולטים שכל מה שגוגל הנחה אותם, לא תקף, איזו אכזבה”…

לסיכום:
בדיון הפתוח של גוגל למנהלי אתרים שנפגעו מעדכון האלגוריתם ניתן למצוא כעס ומרמור, אנשים שמתחננים לדעת איך ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ולהציל את האתר שלהם ואת ההכנסות שנפגעו.

ואני חושבת שצריך להתייחס דווקא לתגובה הבאה. יכול להיות שהיא שייכת לבעל אתר מפוקח או לאחד מעובדי חברת גוגל.

“חברים, אני לא חושב שאפשר לעשות משהו כנגד השפעת האלגוריתם על האתרים שלכם, כל מה שאתם יכולים לעשות הוא להמשיך לבצע קידום אתרים ולנסות לשפר את המיקומים בדרך המקובלת”.