פייסבוק ככלי מחאה: פת”ח נגד חמאס

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
פייסבוק שוב עולה לכותרות והפעם פת"ח נגד חמאס. הקבוצה "תוורת אל כארמה" (מהפכת הכבוד) קוראת לכל הפעילים לקחת חלק בהפגנת ענק שתתקיים ביום שישי הקרוב 11/2/2011 בעזה לאחר התפילות של יום שישי.

פייסבוק שוב עולה לכותרות והפעם הפת”ח נגד החמאס. הקבוצה “תוורת אל כארמה” (מהפכת הכבוד) קוראת לכל הפעילים לקחת חלק בהפגנת ענק שתתקיים ביום שישי הקרוב 11/2/2011 בעזה לאחר התפילות של יום שישי.

השראה: תוניסיה, איראן, מצרים
קהל היעד: כמה שיותר פעילים ותומכים של הפת”ח
מיקום: חאן יונס, רפיח, מחנות פליטים
תוכנית האירוע: לשנות את ההסטוריה

מדיה חברתית ככלי מחאה
המטרה של מחאה ברשת חברתית היא לעורר והזיז אנשים לפעול, לצאת מהבתים, להשפיע, ליצור תוהו ובוהו. היא מאפשרת פרסום חינם (לא עוד מודעות עיתונות ושיחות טלפוניות), היא מגיעה עד אלינו, היא חוסכת מאיתנו לצאת לישיבות חיצוניות ובאיזושהי מידה היא חוסכת מאתנו להזדהות.

כמו לכל ערוץ, גם לה יש חסרון, כפי שהיא חוסכת בעלויות ומקצרת את הזמן היא חוסכת באבטחה. הודעות בפייסבוק עלולות להיות זמינות לכל אחד ואף בחלק מן המדינות זה יכול להגיע למצב של צווי חיפוש. שלא תתבלבלו, הרשת החברתית היא כלי איסוף מודיעיני בעל ערך עצום (חסימת האינטרנט-מצרים).

כפי שהיא נותנת במה לפרסום המחאה, היא מספקת לצד השני את כל הפרטים שהוא צריך.
מה יקרה שדברים יצאו מכלל שליטה? עד כמה נצליח להתנתק ממנה?