על הדבש ועל העוקץ: גוגל מאשימה את בינג בהעתקות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל מאשימה את בינג, מנוע החיפוש של מייקרוסופט, בהעתקת תוצאות חיפוש. בסוף חודש ינואר 2011 גוגל פרסמה כי מנוע החיפוש בינג עוקב אחר החיפושים והתוצאות שהיא מציגה ומשתמש בהם לטובתו האישית.

גוגל מאשימה את מנוע החיפוש של מיקרוסופט – בינג בהעתקת תוצאות חיפוש. בסוף חודש ינואר 2011 גוגל פרסמה כי מנוע החיפוש בינג עוקב אחר החיפושים והתוצאות שהיא מציגה ומשתמש בהם לטובתו האישית.

אאוצ’ גוגל עוקצת…
בסוף חודש מאי 2010 החליטה גוגל לבדוק את היריבה שלה ולפתח גירסת עוקץ על מנת לאמת את החשדות. עמית סינגהל, מפקח על האלגוריתם של גוגל ציין: “אין לי בעיה עם פיתוח אלגוריתם חדשני על ידי המתחרים, אך יש לי בעיה עם העתקות, זה לא נקרא חדשנות”.

גוגל מבשלת לבינג…
גוגל ביצעה שני נסיונות בכדי להצדיק את טענותיה:
האחד, התבצע באמצעות שתילת מילים בשפת ג’יבריש באלגוריתם של גוגל והצגת תוצאות “סינטטיות”, בנוסף ציידה גוגל את עובדיה ב-20 מחשבים ניידים שבהם מותקנים דפדפני אקספלורר 8 וביקשה מהם לבצע חיפושים למילים שהיא שתלה.

הנסיון השני גם כן היה שתילת מילות מפתח לא תקינות + אפשרויות תיקון. לדוגמא: גוגל שתלה את המילה: torsoraphy והציגה את אפשרות התיקון tarsorrhaphy.

כאשר בינג הציגה את אותן תוצאות כולל מנגנון התיקון, גוגל הבינה שיש כאן בעיה.

בינג מחזירה…
“צוות מנוע החיפוש עובד קשה בשנים האחרונות על מנת להציג תוצאות רלוונטיות ביותר, זו העדיפות העליונה שלנו” – ד”ר הארי שום, סמנכ”ל חיפוש חברת מיקרוסופט. לגבי גוגל: “זו היתה טקטיקה יצירתית ואנו נקבל אותה כמחמאה”.

אז מה היה לנו שם?
גוגל טוענת שבינג עוקבים אחר הפעילות של הגולשים באמצעות סרגל החיפוש של הדפדפן אקספלורר (מוכר וידוע).

בינג מצידה (סטפן וויץ): “אנחנו אכן מנתחים את תנועת הגולשים על מנת לשפר את האלגוריתם שלנו”.

גוגל מציינת שאף אחד לא יכול לעלות לה על הגב (שנים של עבודה קשה) ובסופו של דבר להצליח בשמה.

בינג מאשימים את גוגל בתוכנית ריגול.

ומה אנחנו רוצים בסך הכל? שלכל מנוע חיפוש יהיה את הצבע שלו, שיהיו שונים, שנוכל לבחור.