הסכנות הטמונות בקידום יתר של האתר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
נכון להניח שהמפתח לקידום אתרים טוב הוא "איזון". במאמר קודם שכתבתי, "קידום יתר", על עשיית יתר בקידום אתרים, עלו מספר דוגמאות לטקטיקות שעלולות להזיק לאתר

נכון להניח שהמפתח לקידום אתרים טוב הוא “איזון”, עשיית יתר בקידום אתרים, במאמר קודם שכתבתי, “קידום יתר”, עלו מספר דוגמאות לטקטיקות שעלולות להזיק לאתר, לדוגמא: יצירת קישורים נכנסים לאתר רק מביטוי מפתח אחד, יצירת קישורים פנימיים באתר בביטוי מפתח אחד בלבד, הזנת יותר מידיי מילות מפתח בשורת הכתובת (URL), הזנת יותר מידיי הטיות של ביטויי מפתח בעמוד וכו’.

חוסר הידע הזה בקידום אתרים ותפיסת “האופטימיזציה” כהזדמנות לשים כמה שיותר מילות מפתח בכל תג ומקום אפשרי, נובעת מהעובדה שאין מספיק מקורות איכותיים בעברית, ואלו שנמצאים אינם מכסים את כל החומר הבסיסי והעקרונות הנכונים לקידום אתרים איכותי.

סביר מאד להניח שבעלי האתר או מקדמי האתר מחפשים דרך קלה יותר, מהירה יותר, או שפשוט אינם מבינים את משמעות העקרונות ומבצעים אותם בצורה שגויה או במכוון כספאם, במחשבה שזה ייתן להם “יתרון” על המתחרים.

ככל שהאינטרנט נעשה רווי ביותר אתרים “ספאמיים” כך גוגל משנס מותניים לפתור את הבעיה על ידי הסרת אתרים כאלו מהאינדקס, קידום יתר לאתר הן מבחינת קישורים והן מבחינת אופטימיזציה יכולה להביא להסרת האתר לחלוטין מתוצאות החיפוש.

אתר חדש אינו זקוק לקידום משמעותי

הכותרת צורמת אך יש בה אמת, אתר חדש בן יומו, אינו צריך יותר מידיי קישורים נכנסים, כאשר עולה אתר חדש לאוויר עם מכסת קישורים נכנסים גבוהה, הדבר מדליק נורה אדומה אצל גוגל והאתר יכול למצוא את עצמו ב”ארגז החול” ללא תאריך יציאה ברור.

אתר חדש זקוק לתוכן טוב, למבנה מסודר וכמובן נגישות מידע לגולש. חילוק קטגוריאלי נכון, בחירת מילות מפתח שמתארות בצורה הטובה ביותר את המוצר שירות אינפורמציה שהאתר מעביר החוצה.

בניית קישורים באתרים חדשים צריכה להיעשות במידה, וקצב בניית הקישורים עולה בהדרגה בהתאם לתנועה הנכנסת לאתר, כך גוגל רואה צמיחה טבעית, והדבר די חשוב לקידום האתר בטווח הארוך.

כל עוד ננקוט במידה מסויימת של “איפוק” כל הנוגע לקצב בניית הקישורים כך אנו מקטינים את הסיכוי שנעשה “קידום יתר” לאתר שלנו. בכדי שנוכל להימנע בצורה מעט מעמיקה יותר מקידום יתר עלינו לזכור ליישם כמה כללים.

  • כתובת האתר בעלת יותר מידיי הטיות של ביטויי מפתח

אמנם אין דעה אחידה בנושא כתובות ה-URL בכל הנוגע לקידום אתרים בגוגל, אך מניסיון של מומחים ומניסיונות שלנו, שימוש במילות מפתח בתוך שורת הכתובת היא דרך יעילה להעלות רלוונטיות של אתר, אך שימוש מופרז בעיקרון זה מסמן את האתר כספאמר.

  • כותרת עמוד ממוקדת

אחת התופעות הנפוצות בקרב מי שעושה קידום יתר, היא הזנת יותר מידיי מילות מפתח בכותרת העמוד. כותרת העמוד נועדה לציין בפני גוגל מהו הנושא המרכזי של העמוד הספציפי בו העכביש נמצא.

ככל שנשים יותר מילים בכותרת כך אנו מאבדים ממיקוד התוכן בעמוד, גם שימוש בהטיות נוספות של אותו ביטוי מספר רב של פעמים יכול לגרום לגוגל להעיף את האתר לארגז החול. כותרת אמורה להישאר נקייה וממוקדת (ביטוי מפתח אחד מקסימום שתיים)

  • דחיסת מילות מפתח

תופעה נפוצה נוספת שיש למקדמי אתרים ובעלי אתרים, דחיסת מילות מפתח בכל תג, כותרת ומקום אפשרי בתוכן העמוד בכדי “להעלות” את הרלוונטיות של העמוד בעיניי גוגל ביחס לאותו ביטוי.

אמנם חשוב שהביטוי המרכזי יופיע בעמוד, אך חשוב לזכור שיש לעשות זאת בטעם. גוגל מעוניין לדרג אתרים איכותיים שנועדו להעניק לגולש את אשר הוא חיפש, לכן עמודים בהם הטקסט כמעט ואינו קריא לעין אנושית (מרוב חזרה על ביטויי מפתח) יוביל את האתר לבעיה.

  • דחיסת הטיות של ביטויי מפתח

במאמר שכתבתי בדה מארקר שלי, שעוסק בשאלה “האם שימוש בביטויי מפתח נחשב כספאם?” . נתתי דגש חשוב מאד על איזון, אותו איזון שהוזכר בתחילת המאמר. חשוב להבין ששימוש בביטויים נרדפים מעשיר את העמוד בביטויי מפתח הכרחיים.

אך שימוש מוגזם בעיקרון זה מוביל לתגובה הפוכה, שימוש יתר בהטיות לאותם ביטויים מדליק אצל גוגל נורה אדומה ויכול להוביל לנזק, או אפילו שהייה ממושכת בארגז החול של גוגל.