שימוש בקנוניקל או בהעברה 301?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מרגע השקת תג הקנוניקל יש אינספור דיונים לגבי הלגיטימיות של התג, השימוש שלו ואיך לעשות בו שימוש נכון, הבעיה העיקרית היא שבעלי האתרים וחברות קידום אתרים בארץ נתקלות בשאלה המהותית: מתי להשתמש בתגית קנוניקל, והאם לא עדיפה העברה 301?

מרגע השקת תג הקנוניקל יש אינספור דיונים לגבי הלגיטימיות של התג, השימוש שלו ואיך לעשות בו שימוש נכון, הבעיה העיקרית היא שבעלי האתרים וחברות קידום אתרים בארץ נתקלות בשאלה המהותית, מתי להשתמש בתגית קנוניקל, והאם לא עדיף העברה 301 ?

מספר שאלות שעולות כל הזמן בדיון הקשור לתגיות קנוניקל :

  • מתי עדיף להשתמש בתגיות קנוניקל על פני שימוש בהעברה 301 ?
  • האם ישנם דרכים בהם שימוש בתג קנוניקל יכולה לפגוע באתר שלי ?
  • מתי עליי להשתמש בתגית קנוניקל ?
  • מה אם איני מצליח להטמיע 301 באתרי ?

במאמר זה אנסה לענות על שאלות אלו.

העברה 301 – מה זה ? איך משתמשים בזה ?

העברה 301 נועדה לאותם מצבים בהם עלינו להעביר או להחליף כתובות URL לעמודים קיימים שכבר נמצאים בתוצאות החיפוש בגוגל, כלי זה מאפשר לנו לעשות זאת תוך שמירת כל הוותק והכוח שהעמוד הספיק לצבור בכתובת ה-URL הישנה שלו.

מה המשתמש רואה ?

אולי לא שמתם לב, אך בזמן העברה 301 , כתובת ה-URL מתחלפת והגולש עובר לכתובת החדשה (אלא אם הטמיעו קוד אשר מראה מייד את הכתובת החדשה). גם אם שמתם לב לשינוי הכתובת למעלה, כל עוד תוכן העמוד הוא מה שהגולש חיפש, לא תהיה להעברה 301 השפעה עליו.

מה ההשפעות על מנוע החיפוש ?

מנוע החיפוש יכנס לעמוד המקורי ומייד יקבל תשובה מהשרת שהעמוד עבר לתמיד לכתובת חדשה, לאחר מכן מנוע החיפוש יחשב את העמוד החדש בתוצאות ויוריד את העמוד המקורי, כמו כן כל כוח העמוד (כוח קישורים, רלוונטיות לביטוי, וותק) יעברו לעמוד החדש. אך גם בשימוש בהעברה 301 לא כול הכוח עובר.

כפי שגוגל הצהירו גם בשימוש ב 301 הרלוונטיות לביטוי בטקסט העוגן לפעמים לא עוברת, וכוח הקישור פוחת.

כמו כן מנוע החיפוש מוריד את העמוד הישן מהאינדקס שלו, תהליך זה יכול לקחת כמה זמן (ימים עד שבועות) מאז הטמעת קפאין פעילות האינדקס מהירה יותר ומשמעותית יותר, לכן גם אם אחרי שלושה שבועות העמוד הישן עוד לא ירד, סבלנות הוא יעלם.

איפה מעבר כתובות URL יכול להשתבש ?

  • כאשר לא מבדילים בין העברה 301 להעברה 302

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקרב מפתחים ובעלי אתרים, היא חוסר היכולת להבדיל בין העברה 301 ל-302 . העברה 302 נועדה בשביל עמודים שבאופן זמני עוברים לכתובת חדשה (משמע כול כוח העמוד והקישורים אליו לא עוברים עימו), לעומת זאת העברה 301 היא קבועה ולכן רוב כוח הקישורים עובר עימו לכתובת החדשה.

  • ביצוע העברה 301 של מספר כתובות URL אל כתובת אחת

טעות נפוצה שנייה שקיימת כאשר מעבירים אתר, היא העברה של מספר כתובות לעמוד אחד. בעת העברת האתר לכתובות החדשות, עלינו להעביר את כל העמודים ב301 לעמודים החדשים באתר, או לעמודים הכי רלוונטיים.

בדרך כלל אנו רואים שבעלי אתרים מעבירים את כל העמודים הישנים לכתובת עמוד הבית החדשה, אמנם אין לבעלי האתר כוונה רעה, אך ברגע שאנו מבצעים העברת 301 של מספר כתובות לכתובת אחת, אנו למעשה מנסים לנתב את כל כוח העמודים הללו לתוך עמוד אחד.

לפעמים פעילות כזו מדליקה נורה אדומה אצל גוגל, והאתר נכנס לבדיקה או גרוע מכך, נענש. בכדי שתוכלו לבצע העברות 301 תקינות אתם יכולים להסתכל בוידיאו הרישמי של מאט קאטס בערוץ היוטיוב של גוגל.

להמשך הכתבה לחץ כאן