טיפים לבניית קישורים לבלוג שלנו

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
האסטרטגיה לקידום בלוגים קטנים בארץ היא די דומה לזו של אתרים מסחריים אחרים, אך כאשר אנו מקדמים בלוגים, בניית הקישורים היא מעט אחרת וישנן כמה אופציות שיותר יעילות לבלוגים אישיים מאשר לאתרים מסחריים.

בניגוד לקידום אתר מסחרי או אתר של לקוח, רובנו בתחום של קידום אתרים פותחים בלוג אישי, ובתוך הבלוג הזה מפיצים מידע חשוב על התחום, ידע בנושאים שונים הקשורים לקידום אתרים, ידע בנושאים של שיווק באינטרנט ולפעמים אפילו סתם הארות שיש לנו מניסיוננו בתחום.

כמובן שאסטרטגיה לקידום בלוגים קטנים בארץ היא די דומה לזה של אתרים מסחריים אחרים, אך כאשר אנו מקדמים בלוגים בניית הקישורים היא מעט אחרת וישנן כמה אופציות שיותר יעילות לבלוגים אישיים מאשר לאתרים מסחריים.

במאמר זה קיבצתי מספר טיפים לבניית קישורים מבלוגים שאולי לא הייתם מודעים להם ואולי יכולים לסייע לכם להרכיב פרופיל קישורים מעט יותר מגוון ואיכותי.

  1. הזנת הבלוגים שלכם לאינדקסים השונים בארץ

בעוד שלאתרים מסחריים אפקט הקישורים של אינדקסים הוא יחסית קטן, לבלוג אישי כוח הקישורים מאינדקסים יכול להיות משמעותי יותר מפאת סדר גודל האתר ופרופיל הקישורים הנכנס שלו.

בלוגים בניגוד לאתרים מסחריים יכולים להכיל פרופיל קישורים מעט מגוון יותר ואפילו קישורים שאינם כל כך רלוונטיים יכולים להיות כוח משמעותי לאתרינו (להבדיל מכוח הספאם השולט בארץ שבו כל קישור הוא רלוונטי)

יש מעל 100 אינדקסים שונים בארץ המוציאים קישור מבוסס SEO (עם טקסט עוגן) אשר יכולים לסייע לנו להפיץ את הבלוג שלנו הלאה ולהחזיר קישור שכוחו יעיל מאד כחלק מפרופיל קישורים מגוון ועשיר.

  1. חיפושים ממוקדים עם מילות מפתח נרדפות יכולות לחשוף עוד עשרות מקורות להחליף עימם קישורים או להוציא מהם קישור

לאחר שמיצינו את היכולות שלנו בהחלפות קישורים עם בלוגים רלוונטיים ותגובות בבלוגים כאלו, ישנה האפשרות שעל ידי הקשת ביטוי מפתח נרדף או כחלק מביטוי זנב ארוך, תחשוף הפנינו עוד מגוון שלם של אתרים שהרלוונטיות שלהם היא מעולה לנו.

תגובה בבלוגים כאלו המחזירה קישור (גם עם תגית Nofollow) מהווה קישור בעל כוח משמעותי לבלוג, ומגוון אתרים כאלו מוסיף לפרופיל הקישורים הכולל של הבלוג.

  1. לענות תשובות מקצועיות בפורומים של “שאלות ותשובות”

במגוון תחומים שונים בארץ קיימים פורומים מקצועיים בהם מומחים או בעלי מקצוע בנישה מסוימת עונים לשאלות של מתעניינים או של לקוחות אשר נתקלו בבעיות או שמעניין אותם דבר מה בתחום.

לפתוח פרופיל באחד מפורומים אלה ולענות לשאלות יכולה להיות דרך יצירתית המסייעת לשני הצדדים ואף מפתחת קשרים ושיתופי פעולה, כמו כן שימוש בחתימה בפורום המוציאה קישור חוזר יכולה לייצר לנו עשרות קישורים רלוונטיים מפורומים מה שיעשיר את הפרופיל קישורים שלנו.

  1. הפיצו רק את הפוסטים המשמעותיים ביותר בזירות חברתיות בהם הבלוג שלכם פעיל.

כל בעלי הבלוגים יכולים להעיד בכנות שלא כל פוסט שעולה לבלוג הוא משמעותי או חשוב, דווקא הפוסטים היותר משמעותיים וחשובים צריכים לקבל תעדוף שיהיה ברור לעין גם בעיני מנוע החיפוש.

לכן בפורומים ממוקדים, קהילות ממוקדות נושא או תחום, חשוב לתת רק את הפוסטים החשובים והרלוונטיים, בצורה כזו נוכל למקד את התנועה ממקורות הרלוונטיים לבלוג שלנו, נוכל לקבל קהל קוראים שחוזר ואף שאלות ופתיחת דלת לשיתופי פעולה

תזכרו טיב האייטמים אותם תפרסמו בבלוגים יקבע את איכות הקישורים והרעש שאותו אייטם יעשה אחרי כן, שקוראיו יתחילו לרשום עליו או להפיץ אותו בשבילכם, זו בניית קישורים איכותית וטבעית.

  1. הפיצו את כל הפוסטים שלכם בפייסבוק, טוויטר, גוגל Buzz.

נכון שיש לתעדף פוסטים רלוונטיים יותר לקהילות הנישה השונות בהם אנו פועלים, אך עלינו לפעול בזירות החברתיות הכלליות יותר בצורה גורפת ולפרסם את כל הפוסטים שלנו ברשתות החברתיות השונות.

פתיחת פרופיל בטוויטר או קבוצת נישה בפייסבוק זו שיטה יעילה ליצירת קישורים ותנועה לבלוג שלנו, הקישורים אמנם באיכות שנחשבת בארץ לנמוכה, אך דבר זה יעשיר את פרופיל הקישורים ולא פעם יכול להוביל לשיתופי פעולה.

6. בחירת מאמרי אורח להעלאה בבלוג

איכות התוכן שאנו מעלים לבלוג היא זו שתקבע את איכות הקישורים שיתקבלו בצורה טבעית כאשר יכתבו על התוכן שלנו, ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר כך “הרעש” שייעשה ברשת על האייטם יגדל.

אחת השיטות היעילות להבאת קישורים טבעיים כאלה היא אירוח של כותבים בבלוג שלנו, במידה וניקח אדם או גורם אשר נחשב כסמכות בתחום בו עוסק הבלוג, האייטם יקבל משמעות עמוקה יותר ויהיה משמעותי יותר לקהילה אליה הוא פונה.

כמו כן אם אדם זה מפורסם שמו ילך אחריו ופרסומים אודות מאמר האורח שלו בבלוג שלנו יופיעו ברחבי הרשת די מהר, לכן חשוב בצורה אסטרטגית לתת לכותבי אורח לכתוב לבלוג שלנו, ולבחור אותם בקפידה.

גם אם המשמעות הוצאת קישורים לאתר אחר, אפילו אם הוא מתחרה לפעמים התועלת תעלה על “הנזק” שיגרם לבלוג שלנו.

  1. שמרו על בלוגרול (תפריט צידי) נקי וחכם

אחת הטעויות של בלוגרים ישראליים שהם מפחדים להוציא קישורים החוצה מהבלוג רול, המחשבה שהקישור יוצא מכל עמודי האתר מפחידה אותם והם מנסים להימנע מהטמעת קישורים למקורות דומים בתחום מהבלוגרול.

מה שבלוגרים אלה לא מבינים, שקישורים למקורות רלוונטיים בתחום יסייעו לבלוג שלהם להיות יותר אינפורמטיבי לגולש ובסופו של דבר יביא יותר תנועה ויהפוך לצומת רלוונטית של מידע, מה שיקדם את הבלוג במיקומים.

התועלת של קישורים למקורות חיצוניים רלוונטיים עולה על “הנזק” של הוצאת בלוגרול מהתפריט. חשוב לשמור על בלוגרול נקי ולקשר למקורות ממוקדים לבלוג שלנו קודם כול, ולאחר מכן לקשר למקורות יותר כלליים על התחום.

  1. היה נוכח במפגשים חברתיים של הקהילה, כנסים ואירועים

אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח שיתופי פעולה בכל תחום הוא להתרועע עם חברי הקהילה ולהדק את הקשרים האישיים עם הגורמים הפועלים ואף עם הגורמים המשפיעים בתחום בו הבלוג שלנו עוסק.

יש לסעיף זה כמה פנים, נוכחותנו באירועים וכנסים יכולת לתת לנו מבט פנימי מעמיק יותר על התחום שלנו מה שיתורגם בסופו של דבר לתוכן איכותי יותר בבלוג שלנו, מצד שני התרועעות עם גורמים שונים מהתחום יכולה לפתח שיתופי פעולה טובים יותר ומבוססים יותר. מה שיסייע לנו בטווח הארוך ואף יכול לפתוח דלתות למאמרי אורח בבלוג שלנו ( סעיף מספר 6)

  1. היה פעיל בקהילה , הגב בבלוגים בפורומים ומקומות רלוונטיים לנושא הפעילות של הבלוג

סעיף העוקב לסעיף 7, הוא הפעילות בקהילה הנישתית של הבלוג שלנו, אך פעילות זו אינה כבולה לאירועים, כנסים ומפגשים של גורמים בקהילה אלא לפעילות שוטפת באתרי האינטרנט השונים ובקהילות האינטרנטיות השונות שעוסקות בתחום הבלוג.

תגובות בבלוגים, בפורומים ובאתרים שונים יכולה להביא תנועה לבלוג שלנו, איכות התשובות יכולה אף להביא לשיתופי פעולה ולסייע לנו למתג את הבלוג שלנו בצורה יעילה בתחום בו הבלוג עוסק.

אין ספק שפעילות אינטרנטית בקהילות השונות יכולה לפתח חברויות של ממש וקשרים מבוססים לטווח ארוך, מה שיתורגם בסיוע הדדי וקידום של הבלוג שלנו.

  1. שימוש בווידג’טים (תוספים) בכדי לסייע לבלוג להיות יותר ויראלי

דרך יעילה ליצור תנועה לאתרינו ולהניע את הקוראים שלנו לפעולות שונות הוא שימוש בווידג’טים שיסייעו לנו להיות מעט יותר ויראליים ולקשר את הבלוג שלנו לממשקים חיצוניים של רשתות חברתיות בכדי לסייע בהפצת התוכן ובניית קישורים.

ווידג’טים של טוויטר, פייסבוק, כפתור לייק, ורשתות חברתיות אחרות יכולות לסייע, ברגע שקורא אהב את התוכן ומופיע לו כפתור של Share לטוויטר, סביר שילחץ עליו וירצה שחבריו או אנשים אחרים יראו את התוכן גם הם.

לממשק את הבלוג שלנו לפלטפורמות חיצוניות זהו מהלך הכרחי בכדי להאריך את האינטראקטיביות של הבלוג שלנו ושל תוכנו, חשוב לזכור כאשר לוחצים על לייק בפוסט שמופיע בבלוג שלנו, הוא מופיע על קיר החבר שלחץ.

אתם מוזמנים לנסות את הווידג’טים הבאים:

Wp Twitter – מאפשר ליצור כפתור של טוויטר בבלוג שלנו, שיחבר את הפוסט ישירות לחשבון הטוויטר ויעלה אותו לשם במידה ומישהו לחץ על Tweet.

Google Anlyticator – תוסף זה מאפשר לנו לקבל בצורה שוטפת וויזואלית נתונים של אנליטיקס כמעט בזמן אמת בכדי שנוכל להיות מעודכנים על מצב הפוסטים שלנו בצורה פרטנית, ונדע מתי לפרסם מה.

Like Button – כפתור הלייק האגדי של פייסבוק, יכול להפוך א הבלוג שלנו לויראלי הרבה יותר כאשר כל לחיצה כזו מפרסמת ישירות על קיר הלוחץ את הקישור לפוסט בו הקורא היה ואף מקבל סיכוי להגיע לקיר המרכזי שלו ושל חבריו.

אלה הם רק חלק מהמון ווידג’טים שניתן למצוא, אפשר להיכנס לאתר הרישמי של וורדפרס ולחפש בשורת החיפוש את הווידג’טים השונים.