HTML5 והשפעתו על קידום אתרים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
HTML5 והשפעתו על קידום אתרים - נערוך היכרות עם חלק מהחידושים הרלוונטיים לקידום אתרים

HTML5 אשר עודה בשלבי פיתוח, מהווה מוקד התעניינות עבור העוסקים בתחום קידום אתרים השואפים להסתכל מספר צעדים קדימה, לכן מידע אודות שפת התגיות החדשה HTML5 הינו יותר מרלבנטי עבורך אם אתה עוסק בתחום האינטרנט ובעיקר בקידום אורגני של אתרי אינטרנט, הטמעת השפה כבר תופסת תאוצה בעולם, למרות שאין עדיין תמיכה מלאה של כל הדפדפנים, אך חשוב מאוד כי העוסקים בתחום קידום אתרים בישראל יהיו מעורים ובקיאים בחידושים אותם מביא עימו HTML5, זאת מאחר ובעתיד מנועי החיפוש יסרקו את האתר תוך שימוש בתגיות החדישות של HTML5.

כמובן שאין בטחון לגבי האופן בו יתייחסו זחלני המנועי חיפוש לחידושי ה-HTML5, על אף זאת מומלץ להבין ולהכיר את התגיות העשויות להשפיע על רלבנטיות התוכן עבור מנועי החיפוש השונים ברשת.

שילובם המנצח של כל התגיות החדשות הללו המשתייכות לגרסה המתקדמת HTML5 יקדמו את המטרה של הפיכת דף באינטרנט לדף בעל מבנה מסודר כפי שקיים במבנה מסמך. מבנה תקני זה יאפשר נגישות גבוהה למנועי החיפוש, יקל עליהם באינדוקס ופענוח התכנים ע”ג דפי האינטרנט ובכך יהווה כלי עבור בעלי האתרים והעוסקים בקידום אתרים להעביר למנועי החיפוש את המידע הרלבנטי והחשוב ביותר אודות הדפים בפרט והאתר בכלל.

מה חדש?

HTML5 תוכננה ומפותחת בהתאם להתפתחותה ולהתהוותה של רשת האינטרנט במהלך השנים האחרונות. הומצאו תגיות חדשות הנחשבות לשימושיות ביותר לארגון המידע ע”ג הדף. במבט. התגיות החדשות עשויות לגרום ל- HTML5 להראות קצת יותר מורכבת מהגרסה של HTML4 אבל זאת רק במבט ראשוני, אם מעמיקים בהבנה מגלים כי מדובר בשפה מאוד פשוטה, מובנת וקריאה., פיתוחה של HTML5 מתבסס על HTML4 מינימליסטי, בעל משמעות ונטול טבלאות, כך שלאלו המכירים את שפת תגיות זו בגרסתה הקודמת אין ממה לחשוש.

מבחינת קידום אתרים החידוש העיקרי הינו בהפיכת דף האינטרנט לסגמנטים באופן מסודר ע”ג הקוד, ההנחה כיום הינה שמנועי החיפוש הינם מספיק מתוחכמים כך שבבואם לסרוק את הדף הם כבר היום מסוגלים לחלק את תוכנו של הדף לסגמנטים, הכוונה בסגמנטים הינה חלוקת הדף לחלקים שונים כאשר לכל סגמנט מוקנה ציון חשיבות משלו. כך לדוגמה, אזור הפוטר, אזור הפיסקה הראשית של הדף, הכותרת, הקישורים וכיו”ב.. עוד מניחים כי מנועי החיפוש כיום יודעים כיצד לחלק משקל חשיבות לדפים הקיימים כיום באינטרנט עפ”י החלוקה לסגמנטים. כיום אין לבעלי האתרים כל כלי על מנת לתקשר עם מנועי החיפוש על מנת להסביר להם אודות תוכנו של הדף, כאן נכנס תפקידה החשוב של פיתוחה של HTML5 בשאיפה שתהווה בסיס לתקשורת מובנת בין בעלי האתר למנועי החיפוש.

נערוך היכרות עם חלק מהחידושים הרלבנטיים לקידום אתרים-

תגית <section>

תגית חדשה ששימושה העיקרי עבור זיהוי חלקים שונים ע”ג הדף, היתרון הינו שכל חלק (section) ע”ג הדף מקבל תגיות זיהוי משלו, החל מכותרות, תגיות article וכיו”ב.. ההנחה הינה שמנועי החיפוש יעניקו משקל חשיבות גבוה יותר למידע המסודר תחת תגיות <section> אשר בעצם מגישות לו את הנתונים באופן מסודר והגיוני. כך גם ניתן להעניק חשיבות גבוהה יותר למילה מקודמת המופיעה בתוך תגיות ה-sections, מאחר ומיקומה בתוך section מרמז למנועי החיפוש על רלבנטיות גבוהה יותר של הביטוי לתוכן (זאת בהשוואה למילים המופיעות מחוץ לתגית או תחת תגיות אחרות).

מנועי החיפוש יידעו למצוא מה מילות המפתח המובילות בכל סגמנט בנפרד. מנועי החיפוש יבינו על מה מדבר סגמנט מסוים ומה הפוקוס שלו, לעומת סגמנט אחר.

תגית <header>

תגית חדשה זו עשויה להיות ברת השפעה על פעילות SEO. תגית זו נושאת את אותה השפעה כיתר תגיות ה- header המשתייכות ל- HTML4 אך שונה מאלמנט ה- HEAD הקיים ב- HTML4.

תגית <header> דומה לתגית <h1> אך השוני ביניהן הינו בכך שהתגית החדשה <header> מסוגלת להכיל מידע רב וחיוני המאפשר גמישות מרבית למקדמי האתרים, יכולה להכיל כותרות H1, H2,H3, פסקאות, קישורים וכל מידע שחיוני לכלול.

תגית זו תאפשר מתן עדיפות גבוהה למידע ע”ג הדף אותו נהיה מעוניינים לקדם.

האפשרות להזין מספר אלמנטים תחת תגית ה-header החדשה מאפשרת יצירת דפים עשירים יותר מבחינת מידע וקוד קריא יותר עבור המפתחים.

תגית ה-header יכולה להופיע מספר פעמים בדף ובכך לחלק את הדף לחלקים (section) שונים.

תגית <footer>

תגית שימושית המאפשרת לכלול תחתיה מידע חשוב ובנוסף מהווה כלי נהדר עבור מקדמי האתרים. גם תגית ה- footer כמו תגית ה- header יכולה להופיע מספר פעמים בדף לטובת חלוקה מסודר של sections .

תגית <article>

עוד תגית מעניינת מבחינת קידום אתרים הינה תגית <article> (יש הסבורים כי מדובר בתגית החשובה ביותר מבחינת SEO). תגית זו מייצגת תוכן עצמאי באתר. כך לדוגמה מאמר חדשותי או פוסט בבלוג ימוקמו תחת תגית זו, ההנחה שלנו הינה שמנועי החיפוש יתעדפו גבוה יותר תוכן אשר ימוקם בתוך תגיות <article> בהשוואה לתוכן שלא ימוקם בתוך תגיות אלו, כך שאלמנטים שלא ימוקמו תחת תגיות ייחוס עשויים לקבל משמעות נמוכה יותר בעיניי מנועי החיפוש.

השימוש בתגית זו יהפוך את הקוד לנקי וקריא יותר – יהווה סוג של מקרא עבור מנועי החיפוש, יסייע לו לפענח את התוכן המצוי ע”ג הדף וההנחה הינה שהאינדוקס של מנועי החיפוש יהיה מהיר יותר מכפי שהוא כיום.

תגית <time>

תגית זו מקבלת חשיבות גבוהה, בעיקר לאור ההטמעה האחרונה של גוגל ובינג – תוצאות חיפוש בזמן אמת.

הוספתה של תגית time תשפיע באופן ניכר על תוצאות זמן האמת של מנועי החיפוש. אתרים חדשותיים או אתרי בלוג המעדכנים תוכן באופן תדיר עשויים בהחלט להרוויח מקיומה ומשימוש בתגית חדשה זו, מנועי החיפוש יקבלו כלי לשליפה מהירה של נתונים עדכניים ונתוני אמת לגבי מועד עדכון הפוסט או החדשה באתר. תגית זו עשוייה להשפיע על תדירות ביקורו של זחלן המנועי חיפוש באתר, בהתאם למועד המצויין בתגית time.

תגית <aside>

תגית <aside> מיועדת עבור תוכן בעל חשיבות נמוכה יותר ביחס לתוכן העיקרי של דף באתר. כך לדוגמה מוצרים נלווים ע”ג דף מוצר או כותרות של פוסטים קשורים בבלוג, או מידע טכני וכיו”ב.. כל מידע הנחשב למידע משני ע”ג הדף נעטף בתגית <aside> זאת בעוד שמבחינת ממשק המשתמש לא חל כל שינוי ויזואלי, מנועי החיפוש באמצעות תגיות אלו ידעו לייחס חשיבות גבוהה למידע העיקרי של הדף וחשיבות משנית למידע שאינו בעל חשיבות גבוהה.

תגיות <audio> <video>

הינן תגיות המיועדות לתוכן עשיר של וידאו ואודיו. הוספת תגיות אלו של וידאו ואודיו באמצעות קוד HTML5 מאפשרת הזנת טקסט אלטרנטיבי בתוך התגיות עצמן ובכך לספק מידע חיוני למנועי החיפוש אודות קבצים אלו, מידע אשר למנועי החיפוש יהיה קשה לאתר ללא ייחוסים אלו.

בעצם נפתח כאן פתח למנועי החיפוש לאינדוקס מסודר של קבצי וידאו ואודיו!

תגיות <nav>

יכולת הניווט באתר הינה יכולת חשובה ביותר בהיבט של קידום אתרים ובהיבט של ממשק משתמש. תגית <nav> יכולה להיות שמישה על מנת לאסוף קישורים פנימיים – קישורים לדפים אחרים באתר – לטובת ניווט אפקטיבי אל דפי האתר השונים.

לסיכום

כפי שאתם רואים התגיות החדשות ידעו ליצור מבנה מסודר של דף האינטרנט, מבנה המזכיר מאוד את הסטנדרט הקיים במסמכים (כגון – כותרת, פוטר, פיסקה עיקרית וכיו”ב). כל חלק מוצב היררכית תחת התגית המתאימה לו ובכך יוצר סדר ע”ג הדף.

התגיות אשר תוארו במאמר זה הינן רק חלק מהתגיות החדישות הצפויות להגיע עם כניסת HTML5 לרשת. כניסתן של תגיות אלו ישפיע על קידום אתרים ללא כל ספק! כך לדוגמה תגיות <audio> <video> או תגית <dialogue> הכלולות בחידושי HTML5 יאפשרו הפרדה נוספת של התוכן בכך שיאפשרו חלוקה לקטגוריות ישנן עוד הרבה תגיות נוספות אך הן בעלות משקל חשיבות נמוך יותר.

נכון לעכשיו HTML5 הינה עדיין חדשות באופק בארץ. כאשר יותר ויותר דפים יותאמו לקידוד HTML5 מנועי החיפוש יעניקו לתגיות החדשות משמעות גבוהה יותר, רק כאשר תחול הטמעה מסיבית יותר ברשת של HTML5 נדע בוודאות את ההשפעה שתהיה על תוצאות החיפוש ועל אופן האינדוקס של מנועי החיפוש. האימוץ של HTML5 לא יתרחש בזמן הקרוב וניתן כעת להסתמך על HTML4 באתרי האינטרנט. ייקח זמן עד ש-HTML5 יוטמע ברשת.

אך ברגע שההטמעה תושלם, HTML5 תהפוך לסטנדרט העיקרי באינטרנט, לכן כדאי מאוד להתעדכן ולהיות מעורים באשר למתבצע ברשת ע”י מנהלי אתרים אחרים, החשוב ביותר הינו לוודא שלא תאחר את מועד התאמת אתרך למועד בו יהפוך קוד זה לשפה החדשה שתהיה מוכרת וקבילה גם על מנועי החיפוש.