עדכונים חמים מהאלגוריתמים של גוגל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל ערכה שינויים באלגוריתמים שלה, ולכן תמיד כדאי להיות גמיש בכל הקשור למבנה האתר ולא לנסות להיצמד לתיאוריה אחת, מספיק שינוי אחד של גוגל והדירוג עשוי להשתנות. השינויים התדירים הללו באלגוריתם של גוגל הובילו את גוגל עצמה להמעיט בערכם של עדכוני האלגוריתם.

גוגל ערכה בין 350-550 שינויים באלגוריתמים שלה בשנת 2009 לכן תמיד כדאי להיות גמיש בכל הקשור למבנה האתר ולא לנסות להיצמד לתיאוריה אחת, מספיק שינוי אחד של גוגל והדרוג עשוי להשתנות. השינויים התדירים הללו באלגוריתם של גוגל הובילו את גוגל עצמה להמעיט בערכם של עדכוני האלגוריתם. ההמלצה להתמקד במה שגוגל מנסה להשיג כשהיא מעדכנת את שיטת שליפת התוצאות.

המטרה של גוגל להציג לגולש את התוצאות הרלבנטיות והשימושיות ביותר האפשריות והקיימות עבור הגולש. אם תתמקד בזה תצפה לפחות הפתעות מבחינת שינויי דרוג האתר שלך ובתנועה לאתר שלך. יחד עם זאת, לעיתים שינוי באלגוריתם של גוגל הינו משמעותי במידה כזו שאפילו אלו שאינם עוסקים באופן אינטנסיבי בפענוח האלגוריתם יבחינו בשינוי.

וזה בעצם מה שקרה במה שקרוי בעולם מנהלי האתרים כ “Mayday“.

בשבוע של ה-20.05.2010 נערך פאנל בנוכחותו של מאט כץ אשר ענה לשאלה שנשאלה בנושא: ” מדובר בשינויים של גוגל, כשהמטרה הינה למצוא אתרים באיכות גבוהה יותר על מנת לחשוף שאילתות המורכבות ממספר מילים. השינוי עבר מבחנים מחמירים ואין כל כוונה להשיב את הגלגל לאחור”.

מדובר בשינוי דרוג ולא בשינוי של סריקת הרשת ואינדוקס האתרים, דבר המרמז על כך שאתרים שנפגעו עקב השינוי יכולים להיות רגועים בכך שהדפים שלהם כן מאונדקסים בגוגל ואין מדובר בהסרתם מהאינדקס. פשוט חלק מהדפים שבעבר נמצאו בגוגל כרלבנטיים ביותר כעת נמצאים פחות רלבנטיים ולכן מדורגים נמוך יותר.

בהתבסס על תגובתו של מאט כץ כשהתייחס למהות השינוי המשפיע האחרון בגוגל כמשפיע על תנועה הנובעת משאילתות ארוכות המורכבות ממספר מילים. מדובר בשאילתות מאוד ספציפיות שאין עבורן הרבה מאוד חיפושים אבל באופן מצטבר יכולים להגדיל את אחוזי התנועה הנכנסת לאתר.

השינוי שבוצע באלגוריתם נראה כי השפיע רבות על אתרים גדולים עם דפים ספציפיים שהתבססו בין היתר על שאילתות ארוכות, מדובר בדפים שאין אליהם הרבה קישורים נכנסים, יתכן מספר קישורים מדף הבית ואף יתכן שאין בתוכן שלהם ערך מוסף. לדוגמה אתרים מסחריים לרוב בעלי מבנה כזה שהמוצר הספציפי אינו מושך הרבה קישורים נכנסים אליו והתוכן שהוא מכיל עשוי להיות זהה לתוכן שמכיל מסד הנתונים של היצרן.

כמובן שמנגד לאלו שנפגעו מהשינוי יש את אלו שהרוויחו. בהתבסס שוב על התגובה של מאט כץ הדפים שכעת מדורגים גבוה עבור שאילתות ארוכות מילים הם מאתרים באיכות גבוהה יותר או שניתן לפרש את דבריו כי מדובר בדפים עצמם שהם בעלי איכות גבוהה יותר.

יתכן שחשיבות פרמטר הרלבנטיות באלגוריתם השתנה במעט. לפני השינוי דפים שדורגו גבוה לא היו בהכרח דפים בעלי איכות גבוהה מה שעניין לפני השינוי הרלבנטיות של הדפים. ויתכן שכעת גם אם הדף רלבנטי ביותר משקל הרלבנטיות לא יהיה המשפיע העיקרי אלא רק אם לדף יש את מאפייני האיכות הנדרשים.

מה כדאי לבעלי האתרים לעשות מעכשיו?

זה די קשה ליצור תוכן משכנע ולעודד קישורים נכנסים לדפים מסוג זה. אולי כדאי לבעלי האתרים שנפגעו כתוצאה מהשינוי לבודד סדרה של שאילתות שנפגעה באופן משמעותי ולבדוק אלו דפים מופיעים כעת במקום כדפים מובילים בתוצאות החיפוש. לזהות את איכותם של אותם דפים ואת המאפיינים אותם אמצו דפים אלו.

קחו לדוגמה את amazon שעשו עבודת הכנה מעולה ולכן השינוי שחל באלגוריתמים של גוגל לא פגע בהם, הם דאגו שדפי פריט יהיו ייחודיים בכך שכל אחד מהם מכיל תגובות שהפכו את הדף לייחודי בתוכנו, כמו כן דאגו לעדכן את מספר המהדורה של כל פריט שזה עוד דבר שיצר ייחודיות מידע בדף. יצרו מערכת קישורים פנימית עם טקסט איכותי בקישור המצביעים על ספרים מומלצים ועל רשימות. ואפשרות להצבעות מרשתות באמצעות כפתור מועדפים כך עודדו קישורים חיצוניים לדפים.

מהדיון שנערך בכנס של גוגל נראה כי שינוי זה הינו לטווח הארוך כך שאם איכשהו האתר שלך הושפע משינוי זה כדאי להקדיש לעניין מחשבה יצירתית על כיצד להפוך את הדפים הפנימיים ליותר בעלי ערך ומשמעות עבור הגולש.
לעיונכם מקור המאמר שתורגם לנוחיותכם.