מחקר על הרגלי השימוש ברשתות חברתיות – 2010

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במאמר זה יובא סיכום המסקנות העיקריות שעלו מהמחקר, כמו גם הגרפים המשמעותיים לנתוני השימוש ברשתות חברתיות לשנת 2010. מבחינת התייחסות ועמדות נבדק מה הכי מעסיק משתמשים ומה מעניין אותם ביחס לרשתות חברתיות.

הרישום למחקר הנוכחי החל בחודש ינואר כהודעה ב Twitter  וב Facebook וכן באמצעות מיילים.למחקר התייצבו בסופו של דבר 1898 נחקרים  75.1% מהם בטווח הגילאים 30-59 (בראש העקומה בלטו גילאי 40-49) 60% מהנשאלות היו נשים. המחקר יצר פילוחים שונים באשר להרגלי השימוש של אנשים ברשתות החברתיות למטרות עסקיות.כמו כן נבדקו נתונים איכותיים כגון עמדות ושינוים במגמות התנהגות. במאמר זה יובא סיכום המסקנות העיקריות שעלו מהמחקר כמו גם הגרפים המשמעותיים לנתוני השימוש ברשתות חברתיות לשנת 2010. מבחינת התייחסות ועמדות נבדק מה הכי מעסיק משתמשים ומה מעניין אותם ביחס לרשתות חברתיות.

שלוש השאלות המעסיקות ביותר את משתמשי המדיה החברתית הן:

1.      איך מודדים ROI  החזר על השקעה ממדיה חברתית

2.      מה טיבה של כל מדיה ומה “באמת עובד”

3.      איך לנהל את הזמן המושקע ברשתות חברתיות בצורה הטובה ביותר

נתוני השימוש העדכניים העלה כי:

65% מאנשי השיווק המצויים ברשתות חברתיות  משתמשים בה במשך כמה חודשים או אף פחות

22% מאנשי השיווק רק החלו להשתמש

43% פעלו ברשת חברתית מספר חודשים

31% הם ותיקים ופעילים מספר שנים

3% נכנסו לקטגוריית חסרי ניסיון אך שיש בכוונתם להיכנס לעניין

1% ציינו שאין להם כוונה להשתמש ברשתות חברתיות

זמן העיסוק ברשתות החברתיות – 56% מהפעילים עושים זאת במשך 6 שעות בשבוע ו 30% פעילים 11 שעות ויותר.

המטרות שלשמן נמצאים ברשתות החברתיות – 85% מהמשתמשים ברשתות החברתיות עושים זאת כדי ליצר חשיפה לעסק שלהם,63% התעניינו בעיקר בהגדלת הנרשמים ותנועת הגולשים בעוד ש 56% מתעניינים בעיקר ביצרת קשרים עסקיים. ואיך אפשר בלי היבט של קידום אתרים – 54% ראו לעצמם כמטרה לבלוט בתוצאות החיפוש.

ערוצי המדיה החברתית הפופולאריים – Twitter , Facebook  , LinkedIn  ובלוגים

6_commonly used social media tools1

הנושאים שמעוררים הרבה רצון ללמוד ולהכיר הם Social bookmarking, Twitter וכן Facebook

רוב אנשי השיווק עושים את הפעילות בחברה ורק 14% מהם עושים מיקור חוץ לפעילות השיווק ברשתות החברתיות.

ולסיכום ,איך אפשר בלי מגמות עתידיות:

המגמות המרכזיות בתחום הרשתות החברתיות מדברות על עניין הולך וגובר בבלוגים כערוצי- 81% מאנשי השיווק מתכננים להגדיל את שימושיהם בבלוגים זהו נתון מרשים והוא מאפיין בעיקר עסקים המוגדרים כקטנים.  מיד אחרי העניין בבלוגים מככבת פייסבוק עם 76% נשאלים המתכוננים להרחיב ולשפר את שימושם במדיה זו. 93% מאנשי השיווק משתמשים בטוויטר ו 71% מהם מתכוננים להרחיב את פעילותם בזירה זו.  לעומת זאת ניתן לראות בבירור  שרשת MySpace  בירידה חזקה – 72% מדווחים שאין בכוונתם להשתמש ברשת MySpace  ו 9% מהם מתכננים להפחית בפעילותם שם.לגבי השימוש בשיווק באמצעות ניידים כרגע עיקר השימוש 75% הוא למטרות שאינן עיסקיות (fun ) אך 43% מהעסקים הגדולים יותר כן נוטים להניח שהם ייעשו אופטימיזציה של האתר שלהם בסלולאר וישפרו את הפרסום שלהם באמצעותו.