חשיבות הטקסט בקישורים פנימיים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
קישורים לאתר שלך הם אבן יסוד בכל הקשור למאמצי קידום אורגני של אתרך, אבל לפני שאתה רץ לרשת לחפש קישורים לאתר שלך ערוך בדק בית בתוך האתר שלך ובדוק האם מבנה הקישורים הפנימיים שלך בנוי כמו שצריך.

קישורים לאתר שלך הינם אבן יסוד לכל הקשור למאמצי קידום אורגני של אתרך, אבל לפני שאתה רץ ברשת לחפש קישורים לאתר שלך ערוך בדק בית בתוך האתר שלך ובדוק האם מבנה הקישורים הפנימיים שלך בנוי כמו שצריך. סביר להניח שבבדיקה שתערוך תמצא דרך טובה יותר מקישורים מבחוץ על מנת למנף את האתר של במנועי החיפוש. וניהול קישורים פנימיים מהאתר שלך הרבה יותר קל ופשוט עבורך מאשר להיות “נתון לחסדיהם” של בעלי אתרים אחרים.

חשוב מאוד להכיר את הקישורים הפנימיים באתר ולא רק לטובת קידום אורגני של האתר. מבנה הקישורים הפנימיים הינו בעצם מבנה האתר שלך! מבנה האתר שלך הוא הגורם שישפיע על חווית הגלישה באתר שלך ועל יחסי ההמרות באתר. לכן זה די מפתיע שגם כיום כשנתון זה די ברור כמעט לכולם נוטים להזניח את מבנה הקישורים הפנימיים באתר ולהתעסק רק עם טקסט בקישורים, כיום נוצר מצב כזה שאנחנו פחות ופחות נוטים לבחון את האתר מנקודת ראייתו של הגולש וההסתכלות שלנו מצטמצמת בהדרגה ליריעה צרה של קידום האתר בלבד.

אין כאן כללי אצבע ברורים, תחום מבנה הקישורים הפנימיים באתר הינו מורכב ומגוון, לגבי קישורים פנימיים ישנם אספקטים רחבים שאם נענה עליהם באופן אינדיבידואלי ביחס לאתר שלנו נפיק מכאן רווח גדול, אנחנו נקל על העכבישים של מנועי החיפוש ונהפוך את חווית הגלישה באתר שלנו לנוחה ויעילה יותר עבור הגולש. כשלגולש טוב באתר שלך- טוב גם לך!

חשיבות הטקסט בקישורים:

קישורי טקסט הינם טובים לקידום –זה נכון ודי ברור. מנועי החיפוש סורקים את הרשת כל שנייה במהלך היום וקישורי הטקסט מסייעים להם רבות בסריקת הדפים באינטרנט.

לכן כדאי מאוד שסרגל הניווט באתר יהיה מורכב מטקסט הקריא למנועי החיפוש, אם חשוב למעצב האתר שהתפריט יוצג באופן ויזואלי ע”י תמונות או אובייקטים בפלאש יהיה עליו לעבוד קשה על מנת להפוך את הטקסט לקריא למנועי החיפוש, כיום ישנם כלים הזמינים למפתחי האתרים כגון כלי ה- Sifr (Scalable Inman Flash Replacement) כלי המאפשר למעצבי האתר להקריב כמה שפחות מהעיצוב לטובת הזחלנים של מנועי החיפוש.

קחו בחשבון שלעיתים הדבר הטוב ביותר עבור הגולשים שלכם ועבור מנועי החיפוש שיביאו את הגולשים לאתר שלכם הוא טקסט פשוט וקריא. מבחני הדוגמים את המבנה הויזואלי של האתר מצאו כי אמנם תפריטים המבוססים על תמונות נהדרים להסב את תשומת ליבו של הגולש למיקומו הנוכחי אבל התפריטים הפשוטים שמיוצגים ע”י קישורים על מילות מפתח הם מצוינים ואפקטיביים. כיום נפוץ מאוד השימוש ב- Java Script בתפריטי הניווט, למרות מאמציו הבלתי נדלים של גוגל לסרוק Java Script, לא כדאי לך לסמוך על כך שהוא אכן מצליח כשאתה בונה סרגל ניווט מרכזי לכל האתר שלך..

כיצד תדע מה גוגל רואה?

אם האתר כבר באוויר תוכל לבחון כיצד האתר נקרא ע”י המנועי חיפוש באמצעות העותק השמור בגוגל – המטמון של גוגל.

עצתנו לך – בדוק כיצד האתר עשוי להראות בעיניי מנועי החיפוש לפני שאתה מחליט סופית על אובייקט שיהיה קשה לשנותו בהמשך, תוכל לבדוק זאת באמצעות כלים כגון:

Lynx כלי אשר סורק את האתר שלך באופן דומה לכך שמנועי החיפוש סורקים באמצעות קישורים.

כדי לבדוק אתר העושה שימוש ב-javascript כבה את אפשרות ה- javascript בדפדפן שלך.

מערך קישורים עקבי:

עלייך לשמור על עקביות בקישורים הפנימיים באופן כזה שכשאתה מקשר באופן פנימי באתר שלך תקשר כל פעם אותו דבר. כך לדוגמה אם החלטת לקשר לדף הבית תמיד ללא WWW עלייך לשמור על מבנה זה לאורך כל האתר ושלא יווצר מצב שפעם אחת אתה מקשר עם WWW ופעם אחת בלי WWW כמו כן לגבי סיומות index.htm יש אתרים שלעיתים מדפים פנימיים מקשרים עם סיומת index.htm ומדפים מסוימים ללא.

חייבים חייבים חייבים לשמור על עקביות. כל דף יקושר רק באמצעות URL אחד ולא יהיו כל מני וריאציות שבאמצעותן תקשר לדף ספציפי באתר שלך.

המלל בקישור מקבל את מלוא תשומת הלב ודי בצדק אבל קחו בחשבון שלא המלל לבדו הוא נקודת המפנה בקידום האתר שלכם, התוכן הרלבנטי של האתר שלכם חשוב לא פחות, השימוש הנכון של מילות המפתח בתוכנו של האתר חשוב עד מאוד וכיו”ב. לכן כשאתה שוקל על המלל הנכון שתזין בקישור עלייך להביט על הקישור הזה מעינו של הגולש ולייחס חשיבות לקידום אבל לא חשיבות בלעדית. מילות המפתח בהם תעשה שימוש בקישור חייבות להיות תואמות לתוכנו של הדף אליו אתה שולח את הגולש! זה נשמע די ברור מאליו אבל תתפלא עד כמה לעיתים הקונספט הפשוט והברור הזה אינו מיושם כהלכה.

קישורים באתר שלך הינם קריאה לפעולה ולכן דאג לעשות בהם שימוש נכון ונבון. חשוב היטב על המלל בקישור כך שיהיה נכון עבור הגולש ולא יגרום לנטישת גולשים. תופתע עד כמה שיישום זה משפר את יחסי ההמרה באתר, הגולש מקבל את מה שהוא מחפש! לכן עלייך להקפיד שהקישורים ידברו עם כולם בשפה הנכונה.

מתבסס על: http://searchengineland.com/internal-linking-tactics-for-users-search-engines-38359