מהו שיעור העזיבה Bounce Rate וכיצד ניתן לשפר פרמטר זה

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אם תסירו מן האתר את הליקויים הללו ותשפרו את מבנהו תוכלו להאריך את השהות של המבקרים ולהגביר את המכירות באתר.

אחד הפרמטרים המבטא את מידת שביעות הרצון של הגולשים מן האתר שלכם הינו
ה- “Bounce Rate” ובעברית “שיעור הנטישה”.

מדד זה משקף את אחוז הגולשים אשר נחתו באתר (בעמוד הבית או בכל עמוד פנימי כלשהו) ונטשו אותו מבלי לעבור לדף נוסף. כלומר עזבו את האתר מבלי לצפות בדפים נוספים ומבלי להמשיך ולגלוש פנימה. פרמטר זה נמדד על ידי גוגל ומוצג בכלי האנליטיקס שלו.

ככל שאחוז הנטישה גבוה יותר, הוא מצביע על כך שאחוז גבוה יותר של גולשים לא מצאו בו את מבוקשם. אחוז הנטישה מעיד איפוא על העניין שמגלים הגולשים באתר ועל יכולתו “למכור”.

מדוע הגולשים נוטשים ?

יש המדמים שיטוט באתר לחווית קניה בעולם החיצוני. לאחרונה , במהלך הכנותיי לאירוע, חיפשתי כלים חד פעמיים אקולוגיים. ביקרתי בשלוש חנויות המתמחות בכלים חד פעמיים. השתיים הראשונות היו דומות זו לזו. שהיתי בכל אחת מהן דקות ספורות בלבד עד שגיליתי כי אין בהן את הכלים להם אני זקוקה. לאחר מכן מצאתי חנות נוספת המוכרת מוצרים ירוקים. שהיתי בחנות זו זמן רב יותר, דפדפתי בין המדפים ועיינתי במבחר הגדול של הכלים. לא היה להם את סגנון הכלים שחיפשתי וסחורה בעיצוב דומה אזלה מן המלאי, לכן עזבתי.

ניתן להשוות התנסות זו לחיפוש ברשת האינטרנט. דמיינו לעצמכם כי הקשתם בגוגל את הביטוי כלים חד פעמיים אקולוגיים ומצאתם שלוש תוצאות שנראו לכם רלוונטיות.
סריקה קצרה של דף הנחיתה באתר הראשון העלתה כי אין בו כלל את מבוקשכם. יצאתם כלעומת שבאתם ועברתם אל האתר השני.
עיון בדף הבית שלו הצביע על כך שגם בו אין נמצא המוצר המבוקש. לא עברו מספר שניות ונטשתם אותו לטובת האתר הבא בתוצאות החיפוש.
נחיתה באתר השלישי נתנה תחושה כי יתכן ובאחת הקטגוריות שלו מסתתרים המוצרים אותם אתם מבקשים. שוטטתם בין דפי האתר, אך גיליתם כי אין הם נמכרים בו. לאחר סריקה של מספר עמודים יצאתם ממנו מאוכזבים.
יוצא מכאן כי שני האתרים הראשונים היו בעלי שיעור נטישה גבוה (נטשתם אותו מבלי לעבור לדף נוסף ומבלי להמשיך ולגלוש פנימה). לאתר השלישי לעומת זאת היה שיעור נטישה נמוך יותר, אולם הוא עדיין לא הגיע לידי מכירה.

אופן התנהלותכם בשלושת החנויות האמיתיות והמוחשיות, דומה להתנהגותכם בעולם הווירטואלי.במידה ואינכם מוצאים את מה שחיפשתם, אתם מחליטים לנטוש את כל אחד מאתרי הסחר בדיוק באותו אופן שבו הינכם עוזבים את החנויות.

כיצד ניתן להפחית את שיעור הנטישה מאתרכם ?

בחיים האמיתיים כל חנות יכולה להפחית את הנטישה ממנה על-ידי הרחבת מלאי המוצרים שלה. לחילופין עליה לוודא כי הינה מקוטלגת בצורה מדויקת במדריכי הקניות וכי איננה רשומה תחת סיווגים שאינה מוכרת.

אם תיישמו עקרונות אלה באתר האינטרנט שלכם תקבלו אפקט דומה בשיעור הנטישה של האתר.
תוכלו להפחית את שיעור הנטישות מהאתר על-ידי ביצוע הפעולות הבאות:

  1. רשמו בפניכם את מילות המפתח המסווגות כיום את האתר ואשר נמצאות בראש תוצאות החיפוש. בדקו אלו מהם אינן נמצאות באתר. הרחיבו את קו המוצרים בהתאם. ספקו יותר מוצרים או שירותים התואמים את נטיות הציבור.
  2. הגדירו מחדש את ביטויי חיפוש הרלוונטיים לכם. יתכן שיש לכם עסק למכירת דגים טרופיים באינטרנט אבל אין זה אומר שהגדרת “דגים טרופיים” היא היא ההגדרה הטובה ביותר לדירוג האתר. יתכן שגולשים יחפשו “דגים טרופיים” כדי לקחת את ילדיהם לצפות בדגים טרופיים באקווריום. אם הם ינחתו באתר שלכם אשר מוכר דגים טרופיים, הם לא ישהו בו יותר משניה. תורו איפוא אחר מונחי החיפוש הרלוונטים ביותר עבורכם והפיקו את המירב האפשרי מביטויים אלה.
  3. ודאו שקל להתמצא באתר וכי אין צורך ביותר משתי הקלקות על-מנת למצוא את כל המוצרים והשירותים. דאגו שיהיה קל לאתר אותם. קישור לשירותים או למוצרים שאתם מוכרים צריך להיות מתויג בברור. רצוי לכלול בדף הבית קישורים בולטים למוצרים הפופולאריים ביותר.
  4. הקפידו על עיצוב אתר נקי וידידותי למשתמש: מחקרים מעידים על כך שניתן להפחית את שיעור הנטישה על-ידי עיצוב ברור ומושך.

לסיכום, אם תסירו מן האתר את הליקויים הללו ותשפרו את מבנהו תוכלו להאריך את השהות של המבקרים ולהגביר את המכירות באתר.