שכונות רעות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
קרה לכם פעם שקידמתם אתר, עשיתם לו אופטימיזציה למבנה בצורה מושלמת, יש לכם איזון בדחיסות מילות מפתח, סידרתם את התגיות נכון, התוכן שלכם איכותי וחדש ועדיין לא הגעתם לדירוג טוב בגוגל? סביר להניח שכל מקדם אתרים חווה את זה. הסיבות לכישלון כמו זה הן מגוונות מאד.

האם קרה לכם פעם שקידמתם אתר, עשיתם לו אופטימיזציה למבנה בצורה מושלמת , יש לכם איזון בדחיסות מילות מפתח , סידרתם את ה TITLE ואת התגיות נכון, התוכן שלכם איכותי וחדש ועדיין לא הגעתם לדירוג טוב גוגל? סביר להניח שכל מקדם אתרים חווה את זה. הסיבות לכישלון כמו זה הן מגוונות מאד – נתחיל מאפקט ארגז החול {קישור למאמר אפקט ארגז החול} (האתר שלכם חדש וצריך “להבשיל”), קידום יתר של האתר או יחסים עם אתרים בעלי תוכן אסור (כמו שנקרא אפקט “שכונות רעות”)

חוץ מאשר אפקט ארגז החול שאין לכם כל כך מה לעשות למעט להמתין בסבלנות, בכל שאר המקרים זה תלוי בכם כמקדמי אתרים לנקוט בצעדי נגד חריפים בשביל לבטל את השפעה השלילית שיש לגורמים האלה על אתרכם. עליכם רק לזהות מהו הגורם שמונע מכם לקבל את הדירוג שאתם מעוניינים להשיג. ניתוח מעמיק וזהיר של אתרכם ושל האתרים שמקשרים אליכם יכול להוביל למקור הבעיה ולסייע לכם לטפל בה. אם מדובר בקידום יתר – תסירו את הקישורים הלא נחוצים, אם זה “שכונות רעות” תגידו לאותם אתרים “שלום” ותנתקו קשר איתם. כבר טיפלנו בנושא של “קידום יתר”(קישור למאמר קידום יתר”) כמחסל דירוגים בגוגל, ובמאמר הזה נתרכז במחסל דירוגים נפוץ אחר.

תבנה פרופיל קישורים חכם, תימנע משכנים רעים

זו עבודה ידועה שאחד הגורמים החשובים ביותר לקבלת דירוג טוב במנועי החיפוש ובמיוחד בגוגל הם הקישורים. כל האינטרנט בנוי כרשת קישורים גדולה.

קישורים שמצביעים אלינו (מאתרים חיצוניים הכוונה) הם דבר טוב , ככל שיותר אתרים מצביעים על האתר שלנו ככה יותר טוב. וכמובן הפוך , ככל שהאתר שלנו מצביע על אתרים אחרים (מוציא קישורים אליהם) פחות טוב. אבל הכי גרוע שאתה מקשר לאתרים בעלי תוכן אסור (“שכונות רעות”). קצת קשה לתפוס את הקונספט הזה, זה די דומה לחיים האמיתיים – אם אתם חובר לפושעים או “אנשים רעים”, אתם למעשה נחשב לאחד מהם.

זה די לא הוגן להיענש על דברים שלא בכפך אבל לקשר לאתרים שיש להם מוניטין גרוע הוא שווה ערך לפשע במובנים של מנועי חיפוש. וקישור לאותו אתר יוביל לענישה שלך גם כן.

וכן, זה הוגן מכיוון שמנועי החיפוש עושים הכול בכדי למנוע שימוש בטקטיקות פסולות, בדרך הזו מנוע החיפוש שומר על האינטגריטי של תוצאות החיפוש, לכן אתרים בעלי תוכן אסור אינם מקובלים.

עם זאת, מנועי החיפוש נוטים להיות הוגנים ולא להעניש על דברים שהם מחוץ לשליטתך. כלומר אם יש לך המון קישורים שמצביעים עלייך מאתרים שנחשבים “שכונות רעות” לא תיענש על כך , כי מדובר במנהל האתר שלהם ששם את הקישורים האלה ולא אתה. אם כך קישורים שמצביעים עלייך מבחוץ לא משנה מהיכן הם מצביעים אינם יכולים להסב לך נזק. אבל אם בנוסף לקישורים האלה יש לך כמות של קישורים שאתה מוציא לאתרים כאלה, במובן מסוים אתה תומך בהם ובפעילות שלהם. הדבר נחשב כעבירה על ידי מנועי החיפוש והאתר שלך ייענש.

למה אתרים מסוימים מקבלים תווית “שכנים רעים”

כבר במאמר כאן ציינו ששימוש בטקטיקות פסולות לקידום מובילות למחיקה של אתרים מסוימים מגוגל. אבל “החטאים” האלה אינם מוגבלים רק להיות האתר , אתר של ספאם.

בגדול, חברות נמחקות מגוגל בגלל שימוש בטקטיקות אסורות בכדי לקדם את האתר שלהם בדירוגים, החל משימוש בכפילויות של דפים, “זיבול” של מילות מפתח (חזרה שוב ושוב על אותו ביטוי) חומר משוכפל או היעדר חומר מקורי בכל האתר, טקסט מוסתר במילים ותמונות, הסתרת מילים ברקע העמוד, דפים שמיוצרים בצורה אוטומטית, עבירות על זכויות יוצרים (אתרי REPLICA וכו’), שימוש ב TITLE מטעה ועוד. מנועי החיפוש שונאים גם שימוש באינדקסים חסרי רלוונטיות שרק נראה על פני השטח שהם מסודרים ורלוונטיים. לכן אם יש לכם דף קישורים או שאתם חברים באינדקס יש לבדוק פעמיים לאן בדיוק אתם מקשרים.

פענוח מי “שכן רע” ומי לא

השאלה שבטוח עולה לכולם בראש היא : “הרי אם הרשת היא כל כך רחבה וענקית והכול כל הזמן משתנה, איך אני אדע מי רע ומי לא?” ובכן, אתם לא תדעו לעולם מי הם כל האתרים שנמצאים ברשימה השחורה של גוגל, גם אם הדבר היה אפשרי. הרשימה עצמה משתנה כל הזמן אבל נראה שיש חברות שמתעקשות להרוויח קצת כסף משימוש בספאם , הפצת וירוסים, פורנו ושימוש בטקטיקות פסולות לקידום.

הדבר הראשון שעליכם לבצע מתי שיש לכם ספקות לגבי אתר מסוים שהוא מ”שכונה רעה” אתם יכולים לבדוק בצורה פשוטה האם הוא מאונדקס בגוגל או לא . “שכונות רעות” אינן מאנדקסות בגוגל כמו שאמרנו לכן כל שעלינו לעשות הוא להשתמש בפקודת SITE

לדוגמא:

Site:siteX.com

אם קיבלנו תשובה מגוגל והאתר מאונדקס זה נותן לנו אינדיקציה ראשונית האם הוא אתר מ “שכונה רעה” או לא.

אם יש לכם אלפי קישורים הרי שלבדוק ידנית כל קישור זהו דבר לא ריאלי. לכן ישנם כלים על גבי הרשת שיכולים לסייע לכם לעשות כן.