קידום אתר באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
שיתוף פעולה - זה המוטו להצלחה בקידום משותף. גם אם חשבתם שיש לכם אתר מנצח ותוכלו לקדם אותו בכוחות עצמכם, הרי שלפעמים כדי לטפס לפסגה יש צורך להצטייד במנגנוני תמיכה ולחבור לאתרים חזקים או אנשי מפתח בתעשייה שכבר עשו זאת (ובגדול) לפניכם, העלו אתר, התקדמו וכבשו.

שיתוף פעולה, זה המוטו להצלחה לקידום משותף. גם אם חשבתם שיש לכם אתר מנצח ותוכלו לקדם אותו בכוחות עצמכם, הרי שלפעמים כדי לטפס לפסגה יש צורך להצטייד במנגנוני תמיכה ולחבור לאתרים חזקים או אנשי מפתח בתעשייה שכבר עשו זאת (ובגדול) לפניכם, העלו אתר, התקדמו וכבשו.
תוכניות שותפים למיניהן מציעות שלל דרכים לקידום משותף, אבל גם אם אינכם רוצים ליטול חלק בתוכנית שת”פים מסודרת או להתחייב לטווח הארוך, הרי שתוכלו לקדם את האתר שלכם ולמתג אותו היטב הודות למספר פעולות שיתופיות פשוטות ולא, לא חייבים להיות אנשי שיווק מזהירים כדי לבצע אותן. הנה מספר המלצות פרקטיות לשת”פים אסטרטגיים פשוטים ואפקטיביים :

שותף וירטואלי – למצוא את החתיכה החסרה
ממש כמו בזוגיות, גם כאן כדאי לכם לחפש אתר חזק שמשלים לתחום שלכם ולאו דווקא מתחרה בכם. לדוגמא, אתם סטודיו לעיצוב אתרים ומחפשים אתר לכתיבת תכנים שביחד תוכלו להקים דף ייעודי משותף ולהמליץ זה על זה או אתם חברה שמציעה מוצרי בריאות לספורטאים, ברגע שתחברו לאתר שפונה לספורטאים הרי שכבר מצאתם לעצמכם מטרה משותפת. לא רק “בית” לגדול באמצעותו, אלא גם רלוונטיות שלמילות מפתח – לפעמים אנשים שיחפשו בגוגל בריאות יחפשו גם ספורט וכולי וברגע שתופיעו ביחד תגדילו את הסיכויים לעלות ביותר מושגים.

קח ותן – מוצרי תוכן משותפים
השלב הבא הוא לחשוב על מוצרי תוכן מעניינים שיסייעו לקידום של שניכם: חילופי לינקים, הקמת דף פרסומי ייעודי של כל אחד בנפרד, שימוקם באתר של השני, כיוון שיש סיכוי מצוין שלקוחות שיגיעו לאתר שמיועד לספורטאים יתעניינו במוצרי הבריאות שאתם מציעים להם כמו שיש סיכוי שחובבי הבריאות עושים ספורט ולכן ישמחו לגלוש באתר שלכם גם לדף השיווקי של האתר לספורטאים שחברתם אליו.
מומלץ בכל דף שיווקי כזה לשתול טופס צור קשר בנוסף ללינק לאתר, כדי לקבל כמה שיותר לידים מאותו שיתוף פעולה. לא תמיד הלקוחות הפוטנציאליים או קהל היעד שלכם יגיע ישירות אליכם, במיוחד אם אתם אתר חדש ולכן, הטמעת דף שיווקי שלכם באתר מבוסס יסייע לכם להעלות למודעות הן מבחינת גוגל (על ידי שימוש חכם במילת מפתח וקישור נכון) והן מבחינת הגולשים שדרך הדף השיווקי יגיעו ישירות אליכם. מומלץ לעקוב אחרי קבלת הלידים ולבדוק לפי הכמות שמגיעה אליכם (והאיכות, כמה הגולשים רלוונטיים עבור האתר שלכם) אם להמשיך את השת”פ או להפסיק אותו ולמצוא פרטנר אחר לשת”פים מהסוג הזה.

סוויץ’ שיווקי – החלפת ושיווק תכנים
להחליף לינקים עם שותפים זו פעולה בסיסית ונדרשת, אך לא תמיד יהיה לכם מקום בפוטר של האתר והאתרים המבוססים אליהם תפנו יידרשו מכם ערך מוסף כתנאי לשיתוף הפעולה ביניכם. כאן נכנסים לתמונה מומחי תכנים שיוכלו לייצר עבורכם מאמרים, כתבות, מדריכים, פוסטים לבלוגים סביב מילת המפתח אותה תרצו לקדם אצל השותף האסטרטגי שלכם לפי עולם התוכן שלו. אתר קאייקים? כתב תוכן או אתם (אם ניחנתם בכישרון כתיבה משובח) תוכלו לייצר מאמר על קייאקים כשבהקשר הגיוני בגוף הטקסט תמוקם מילת המפתח שתפנה לאתר שלכם. בדרך זו, תוכלו להעניק ערך מוסף לאתר השותף שלכם, גם למשוך כמה שיותר גולשים, להצטייר בפניכם כסמכות אובייקטיבית ולהרוויח קידום אתר. אגב, אם יש לכם מומחים שכותבים לאתר שלכם, הרווח הוא כפול. אתרי תוכן חזקים אוהבים מומחים וכך תוכלו לבקש גם לינק וגם קרדיט יפה למומחה לצד שם האתר שלכם – פעולה שיווקית ומיתוגית במאמר אחד !