סקירת חידושי גוגל לשיפור מהירות הרשת

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אחד מהאלמנטים הרבים העומדים כאתגר בפני גוגל ומוצגים בבלוג הרשמי שלהם – This Week In Search הוא מהירות קבלת תוצאות חיפוש ברשת כחלק משיפור חוויית המשתמש.

חוויית החיפוש החדשה שהציגה גוגל בכנס Googel Search Event ב 7 לדצמבר מדברת על שפע שיטות החיפוש החדשות ומגוון האמצעים שהוסיפה על מנת שנקבל תוצאות ממקורות מגוונים ובזמן אמת. אך לצד שפע החידושים שהם מציגים גם הם מבינים שתהנה התוצאות מרשימות ככל שתהיינה ,מה שיעלה באטיות יפסיד במבחן סובלנות הגולשים. לפיכך עושה גוגל לילות כימים במטרה שהתוצאות שמתקבלות יוצגו לא רק בעדכניות ורלוונטיות גבוהים אלה …במהירות גבוהה.

אחד מהאלמנטים הרבים העומדים כאתגר בפני גוגל ומוצגים בבלוג הרשמי שלהם –

This Week In Search הוא מהירות קבלת תוצאות חיפוש ברשת כחלק משיפור חווית המשתמש.

ממחקר שערכה חברת Akamai עולה שמשתמשים של שנת 2009 מצפים מאתרים להטען בחצי מהזמן בהשוואה לציפיותיהם בשנת 2006. הסובלנות למהירות הצגת הנתונים לא מסתיימת רק בדפי אתר, למהירות טעינתם של סרטוני וידאו למשל יש חשיבות מכרעת על הסיכוי של גולשים לנטוש או לצפות בהם הנתונים שעלו ממחקר נוסף רק מאמתים את המגמה -מעל 81% מהגולשים ינטשו סרטונים שנטענים לאט מדיי. מהירות הטעינה ברשת הפכה עם כן לקריטית בסיכוי לשרוד את סובלנותם הקצרה של הגולשים ולנגד גוגל עומד נתון זה כמטרה הן מתוך רצון לשפר את יעילות השימוש והן להגברת חווית משתמש.

במטרה להעניק תוצאות מהירות פועל גוגל באופן מאסיבי על שיפור טכניקות החיפוש וכן על שיפור מהירות התוצאות.דוגמא אחת מני רבות היא למשל הוספת פונקצית איתור מיקום הגולש

“My Location” ל Google Mobile Maps שחוסכת בממוצע 9 שניות בכל חיפוש.

שיפור מהירות הצגת המידע לא מסתיימת מבחינת גוגל רק בשיפור תוצאות החיפוש מבחינתם אלה גם בשיתוף פעולה ומעורבות בקהילת האינטרנט, בשנת 2009 נעשו כמה צעדים הראויים לציון בסוגיה זו.

בקמפיין שיצאה איתו גוגל “להפוך את הרשת למהיר יותר” הניפה גוגל יעד – להפוך את חווית השימוש בדפדפנים למהירה כמו זו של דפדוף במגאזין. לשם כך השיקה גוגל עזרים כגון:

Page Speed – תוסף קוד פתוח המיועד להתקנה על דפדפני פיירפוקס (פיירבאג) שמאפשר למנהלי אתר או מתכנתים לחזות את זמן טעינתו של דף אינטרנט.המידע המתקבל בפיירבג מאפשר שקלול מגוון

מדדים רלוונטיים תוך מתן “ציון כולל” וכן המלצות כיצד לשפר כל אלמנט בעייתי. הכלי מאפשר לקבל אזהרות המסודרות לפי רמת השפעתן על מהירות האתר. מסימון אדום לקריטי ביותר ועד צהוב להערות ברמת חשיבות פחות גבוהה.
page speedsmall

צעד נוסף בכיוון הגברת מהירות הרשת היא פיתוח פרוטוקול חדש בשם – SPDY המבוטא (“ספידי”) כולל פרוטוקול מיוחד לגוגל כרום.

ואכן נראה כי היעד להגברת מהירות הרשת באמצעותו מספק נתונים מעודדים – בנתוני המעבדה שנבדקו בהשוואה לפרוטוקול HTTP נצפה ייעול של 64% בזמן הטעינה בשימוש בפרוטוקול SPDY ביחס לפרוטוקול HTTP.