Breadcrumbs קידום אתרים ופירורי לחם

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
התצוגה החדשה של כתובות ה-URL עם breadcrumbs נובעת ממעקב של גוגל אחר היעדים המוצגים בתוצאות והרצון המתמיד להתייעל ולהציג לגולשים תוצאות משופרות. המטרה המוצהרת של גוגל היא להציג את התוצאה המתאימה ביותר במהירות הרבה ביותר עבור שאילתת החיפוש.

Breadcrumbs

 עד לאחרונה שורת ה – URL הירוקה בדף תוצאות החיפוש בגוגל כללה רק את הכתובת המלאה של הדף.

לאחרונה, ה – URL בחלק מתוצאות החיפוש בגוגל השתנה ומוצג באופן מפורט יותר, תוך הצגת ההירארכיה הפנימית באתר, הרלוונטית לתוצאת החיפוש. שורת הניווט הזאת מכונה “פירורי לחם” = breadcrumbs. והערך המוסף שלה הוא מידע ערכי נוסף לגולש העשוי להשפיע על הבחירה אם להיכנס לאתר או לא (ופרמטר זה תמיד חשוב לנו).

בעוד שחלק מכתובות ה – URL בעבר היו מוצלחים והציגו באופן פשוט וברור את התוצאה ואת מיקומה באתר על פי הסדר שהופיע אחרי הסלאש, חלק מהתוצאות כללו כתובות ארוכות מדיי / קצרות מדיי / שמות לא רלוונטיים ומידע שהקשה על הגולש את בחירת האתר בו הוא מעוניין לבקר. המידע הנוסף יכול לפשט את התוצאה באופן ניכר ולחסוך דילמות וזמן גלישה (כאמור, כשגולשים באינטרנט הציפייה היא לזמינות, מהירות וקלות. מה שלא משרת את זה, בד”כ לא אמור לשרוד לאורך זמן).

גוגל מציגה בבלוג שלה דוגמא להבדלים בתוצאות. נניח ואנו מחפשים את הצעצוע spidersapien reviews. התוצאה הישנה נראתה כך:

breadcrumbs1

ה – URL המוצג, לא סיפק מידע רב אודות המוצר. האם זה מה שאנו מחפשים? האם אנו הולכים לבזבז זמן גלישה יקר בתוך האתר הזה?… לא ברור.

התוצאה החדשה הכוללת את הירארכיית הניווט באתר, נראית כך:

breadcrumbs2

למי שמחפש את הצעצוע הזה, ה- breadcrumbs אכן תורם למידת ההתאמה של התוצאה. נניח והתבקשנו לקנות את הצעצוע לילד החוגג יום הולדת אבל אין לנו מושג קלוש מה זה. כבר מהתוצאה של ה – breadcrumbs, אנו למדים כי מדובר ברובוט.

בנוסף, כל ביטוי בשורת הכתובת הירוקה הינה קישור. אם נקליק על “Toys & Games”, נגיע לעמוד המציג את כל הצעצועים (אולי מבחר לרכוש צעצוע זול יותר כשכל האפשרויות מוצגות בפנינו בפשטות). אם נקליק על Robots נגיע לדף המציג את כל הצעצועים הרובוטיים. אנו בעצם מחליטים עד כמה עמוק ברצוננו להיכנס במהלך החיפוש וחלק מהאפשרויות לא רק שמוצגות בפנינו אלא מאפשרות לנו להיכנס ישירות לעמוד הרלוונטי ובכך לחסוך זמן שיטוט יקר, כתוצאה מניווט ושימושיות אתר שאולי לוקה בחסר.

כתובת הדומיין והאתר תמיד מוצגים, כך שאנו יודעים לאן אנו נכנסים.

כששורת הכתובת הירוקה קצרה מכדי להכיל את כל המידע אותו מעוניין מנוע החיפוש להציג לנו בעקבות השאילתא שביצענו, נמצא מקטעים ריקים של נקודות, בתוצאה.

לדוגמא:

breadcrumbs3

קידום אתרים ופירורי לחם

אז איך כל זה קשור אלינו? התצוגה החדשה של כתובות ה – URL עם breadcrumbs נובעת ממעקב של גוגל אחר היעדים המוצגים בתוצאות והרצון המתמיד להתייעל ולהציג לגולשים תוצאות משופרות. המטרה המוצהרת של מנוע החיפוש גוגל היא להציג את התוצאה המתאימה ביותר במהירות הרבה ביותר עבור שאילתת החיפוש. וכאמור, הצגת שורת כתובת המציגה בבהירות את ההירארכיה הפנימית באתר, מאפשרת לנו לבחור טוב יותר את האתר בו נרצה לבקר ולקנות וכן מאפשרת לנו נגישות מיידית ליותר מדף אחד העשוי לשרת אותנו באותו רגע.

אנו כמקדמי אתרים, אמורים לעזור לאתרים בהם אנו מטפלים להגיע למצב בו הם ראויים לדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש. מתפקידינו לסייע לבעל האתר לשפר את הניווט באתר ואת הצגת הקטגוריות באופן המשרת את מילות המפתח שלו. זהו קידום אתרים מקצועי.

במידה ואתם מלווים את הלקוחות שלכם, במסגרת תהליך קידום אתרים – מייעצים לו בבניית אתר חדש, או מנפיקים דו”ח אופטימיזציית מבנה לאתר קיים, המליצו להם להוסיף “פירורי לחם “לאתר(אם אין להם כמובן). כמובן שהקטגוריות, צריכות לשרת את האתר גם מבחינת מילות המפתח במסגרת SEO.