גוגל קפאין – השינוי

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אין לדעת כמה השינוי של גוגל קפאין יפגע בנו או האם הוא יקפיץ אותנו למעלה, אך ככל שהאלגוריתם ימשיך להשתנות – אנחנו ניאלץ להשתנות יחד איתו.
במאמר הקודם קראתם על כניסתו לשימוש בקרוב של גוגל קפאין – עדכון האלגוריתם של גוגל.

במאמר זה תלמדו על השלכות אפשריות מכניסת גוגל קפאין לשימוש.

במאמר הראשון התייחסנו לעדכון האלגוריתם של גוגל , הידוע גם בשם – גוגל קפאין. כניסתו של גוגל קפאין לשימוש עלולה להשפיע באופן משמעותי על הדירוג של האתר שלכם – השפעה שעלולה גם לפגוע בדירוג ובכניסות גולשים.

בכל קידום אתר אורגני מושקע זמן רב בהתאמת האתר לדרישות של מנועי החיפוש – על מנת שנוכל להתייצב בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש במילות מפתח תחרותיות.

גוגל קפאין הולך להשפיע על כולנו – איך נרגיש את השינוי?

 בכל יום מתווספים אלפי תכנים חדשים לאינטרנט, אלפי דפי אינטרנט שנסקרים, זוכים לתגובות מהגולשים ומקבלים דירוג בתחומם.

המטרה הבאה של גוגל היא לאנדקס את כל המידע הרב הזה שמתווסף כל יום לרשת. אך גם גוגל, גדול ועצום ככל שיהיה, לא עומד בקצב ונכון להיום לא כיסה והגיע עדיין לכל הדפים ברשת. המשמעות העיקרית היא שישנם דפים רבים שעדיין אינם מאונדקסים.

 איך גוגל רוצה לעשות את זה?

בגוגל מבינים שיש קושי לעדכן ולעבד את המידע הרב שעולה בכל יום ברשת. לכן המטרה העיקרית כרגע היא לאנדקס את האינדקס של גוגל. מה הכוונה? גוגל מעוניינים לקטלג את כל המידע לפי ספריות נושאים / קטגוריות / קטלוגים. ככל שהאינדקס של גוגל גדל, מבחינה סטטיסטית לתוכן שמופיע בו – יש פחות סיכוי להופיע.

 פרמטרים חשובים

עדכניות תוכן: עדכניות התוכן הופכת להיות חשובה יותר מיום ליום, ככל שנוספים עוד ועוד תכנים. איכות מנוע החיפוש העתידית תימדד גם לפי מהירות האינדוקס ככל שהרשת גדלה. אתרים שמתעדכנים באופן שוטף, כגון אתרי חדשות ובלוגים מאסיביים ישפיעו רבות על תוצאות מנועי החיפוש. כך גם תחום המדיה החברתית , שמוסיף תכנים רבים לרשת באתרים כמו פייסבוק או טוויטר. אתרים אלו מכניסים ויכניסו בעתיד יותר תוצאות למנועי החיפוש.

 רלוונטיות תוכן: גוגל אמנם נחשב למנוע חיפוש שמייצר יחסית תוצאות מדויקות ורלוונטיות, אך עדיין ישנם תחומים שבהם התוצאות לא מדויקות ואנו מקבלים אתרי זבל רבים בראש תוצאות החיפוש.

כחלק מהראייה לפיה יש לאנדקס את כל הדפים בגוגל בקטלוגים – אתרי תוכן רלוונטיים בתחומם יזכו לתנופה. כך, אתרים שמרכזים מידע על אתרים רבים בתחומם (אתרי אינדקסים למיניהם) , ושדואגים להעלות תכנים עדכניים באופן שוטף – יקבלו גם הם נקודות מבחינת רלוונטיות תוכן.

 התאמה אישית – האם צפוי לנו שינוי?

לרובנו כבר ברור היום מעבר לכל ספק, שגוגל עושה התאמה אישית לפי גולש, בכל שימוש במנוע החיפוש. גוגל שלומד אותנו מדי יום, מזהה את התחומים שיותר מעניינים אותנו ואת האתרים שלדעתו יהיו אטרקטיביים יותר עבורנו. על ידי כך – הוא עושה התאמה אישית לתוצאות שאנו רואים.

קחו בחשבון שיש סיכוי טוב שאתם נמצאים במיקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש – ממה שאתם רואים בחיפוש מהבית או מהמשרד. לצערנו, כמו שזה נראה כרגע, ועל סמך בדיקות על קפאין, זה ככל הנראה הולך להישאר אותו דבר.

 קישורים ממומנים

המלצה טובה להתמודד עם השינוי – במידה ונפגעתם מהכנסת האלגוריתם החדש, הפיתרון הטוב ביותר עבורכם , הוא לפצות על כך בעזרת מודעות פרסום ממומנות. קישורים ממומנים יחזיקו אתכם בחיים עד שתתאימו את עצמכם לדרישות החדשות – בעזרת הרבה ניסוי ותהייה.

 אין לדעת כמה השינוי של גוגל קפאין יפגע בנו או יקפיץ אותנו למעלה, אך ככל שהאלגוריתם ימשיך להשתנות – אנחנו נאלץ להשתנות יחד איתו.

רק נקווה שלא נצטרך יותר מדי קפאין בשביל להתמודד עם השינוי.

המאמר נכתב בהשראתם של:

ביל הארצר, Search Engine Watch

קווין לי,   ClickZ