שיווק ברשתות חברתיות – מסחר אלקטרוני

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גם עולם המסחר האלקטרוני עוקב בדריכות אחר ההתפתחות המואצת של הרשתות החברתיות ומתכנן להגדיל נוכחות ולהשתלב טוב יותר במגמה הסוחפת. ההערכות הן כי בקרוב אתרי רכישות ענקיים יפעלו באופן מאסיבי בנידון.

בארץ, הפעילות במדיה החברתית צנועה בהרבה בהשוואה למתרחש בארה”ב. רבות מהחברות הגדולות עדיין לא שם אך מתחילות לגשש את דרכן בתחום. חלקן החלו בניסויים קטנים סביב מותגים ספציפיים. אך באופן כללי כבר יש מודעות לנושא ומי שעדיין לא פועל במדיה החברתית או פועל בצורה מצומצמת ביותר, אכן מתכנן ללמוד את הנושא ולהשתלב, כך שסביר להניח כי בעוד כשנה נזכה לראות במדיה החברתית נוכחות גדולה בהרבה, של חברות המבינות שיווק.

דוגמאות לחברות בישראל המשווקות בפייסבוק ובטוויטר:

  • קוקה קולה – מותג פעיל בפייסבוק ובטוויטר. בפייסבוק יש לחברה 2 קבוצות: “קוקה קולה זכוכית” המונה 48,000 איש והקבוצה של החברה המונה 4,800 חברים.
  • פרוקטר אנד גמבל – לחברה העולמית יש מעבדה המונה 70 איש המתמחה ברשתות חברתיות. גם בארץ פועלת החברה במדיה החברתית אך בהיקפים צנועים.
  • שטראוס – התחברו לקבוצה של “מילקי רק קצפת” ולבקשת חברי הקבוצה החזירו מוצר למדף.
  • אסם נסטלה – ביסלי טאקו הצטרפה ליוזמה של הצרכנים שביקשו להחזיר את הטעם וקו הסלטים של צבר הפועל גם בטוויטר.
  • קבוצת לאומי – לקראת שנת הלימודים ניהלה קמפיין לסטודנטים.
  • פרטנר – פעילה בפייסבוק הן כמשווקת מדיה והן כחברה המספקת שירותים.
  • סלקום – ניהלו קמפיינים ממוקדים לפרוייקטים שונים.

מדיה חברתית ומסחר אלקטרוני = קניות חברתיות

גם עולם המסחר האלקטרוני עוקב בדריכות אחר ההתפתחות המואצת של הרשתות החברתיות ומתכנן להגדיל נוכחות ולהשתלב טוב יותר במגמה הסוחפת. ההערכות הן כי בקרוב, אתרי רכישות ענקיים כאמזון יפעלו באופן מאסיבי יותר בנידון. כבר היום מצויים אתרי קניות חברתיות כקאבודל המוקדשות לרכישות. הגולשים יכולים לצפות ברכישות של החברים שלהם ולקבל חוות דעת וביקורות צרכנים. אתרים מתקדמים יותר מעוניינים להפוך ל – ebay של המדיה החברתית שכן, קניות חברתיות הופכות את חווית השופינג לכייפית יותר, מספקות תחושה בטוחה יותר לצרכנים שלכאורה קונים ביחד או מסתמכים על המלצות של חבריהם ובאופן טבעי אלה מובילים לרכישות רבות יותר.

הפוטנציאל לרכישות מקוונות הינו עצום. כיום בארה”ב רק 6% מהקניות הקמעונאיות מתבצעות ברשת אך מדובר בלמעלה מ – 150 מילארד דולר. במידה והקניות החברתיות יצברו תאוצה ובני נוער בגילאי 14-18 יצטרפו למעגל הקונים, כמות הרכישות המקוונות תזנק. תוסיפו לזה את השמרנים, אלה שעדיין חוששים מסיבות שונות ולא חסר קהלים שעדיין לא מבצעים הרבה רכישות ברשת, שכשהם יצטרפו מחזור המכירות המקוונות יזנק. ה”ביחד” מקנה בטחון ובהחלט יכול לפתוח את הארנקים באתרים שישכילו להשתמש נכון במדיה החברתית ובתגובות הצרכנים.

טיפ קטן ולא ממש קשור לסיום:

רוצים להעלות לפרופיל שלכם רק חלק קטן מסרטון ביוטיוב? העתיקו את ה – URL לאתר tubechop.com וקצצו במקומות הנכונים. שימושי ויעיל במיוחד לרשתות חברתיות.