שיווק ברשתות חברתיות – פייסבוק

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
רשתות חברתיות כמו פייסבוק, קפה דה מארקר, מייספייס, לינקדין וכד' כבר הפכו לכל כך פופולריים שיש הטוענים כי בעתיד לא נשתמש כלל במיילים וכל התקשורת תתבצע דרך המדיה החברתית.

הצטרפתם כבר לפייסבוק? אם עדיין לא, בסוף זה יקרה גם לכם. אין ספק כי הוזמנתם כבר על ידי לפחות אחד מבני המשפחה / קולגות / חברים, להצטרף.

רשתות חברתיות כמו: פייסבוק, קפה דה מארקר, מייספייס, לינקדין וכד’ כבר הפכו לכל כך פופולאריים שיש הטוענים כי בעתיד לא נשתמש כלל במיילים וכל התקשורת תתבצע דרך המדיה החברתית.

עפ”י מגזין INC, מתוך 500 החברות הגדולות בארה”ב, 91% התנסו בפעילות שיווקית במדיה חברתית בשנה החולפת.

המדיה החברתית תופסת משקל בכל תחומי החיים, כמובן שיש לה תפקיד מרכזי בשיווק אבל לא רק של מוצרים. קחו לדוגמא כתבה שהתפרסמה השבוע בעיתון “ידיעות אחרונות” אודות משפט רצח המתקיים באירופה – הן משפחת הנרצחת והן משפחת הנאשמת מנהלים שיח ער הכולל התערבות של חברים, דיונים, מעלים פוסטים בבלוגים, תמונות ועוד סביב האשמה של הנאשמת ברצח – האם היא מלאך שהעלילו עליה סיפור, או שטן עם פרצוף מלאך… בזכות המדיה החברתית לא רק שכל צד מקבל את ההבמה ואת האפשרות להתבטא ולהציג את טיעוניו, המשפט הפך לאחד המתוקשרים ביותר. אפילו חלק מהעדויות שנאספו על ידי החוקרים, התגלו הודות לדיאלוגים ולפרופילים שהועלו למדיות חברתיות וצ’טים ברשת. קולטים את הכוח?

פייסבוק
facebook

הרשת החברתית המובילה בעולם עם למעלה מ – 220 מיליון חברים פעילים וכחצי מיליון חברים חדשים המצטרפים מדי יום!

קל מאוד לפתוח חשבון וליצור פרופיל. בתהליך זה יש להגדיר את רמת הפרטיות – מי רשאי לראות מה.

(כדאי לכם בד”כ להעלות תמונה ברורה – מבחינה שיווקית זה אמור לשרת אתכם).

כמות האפליקציות והקבוצות החברתיות עצומה ומגוונת. כל אחד יכול למצוא כאן משהו להתחבר אליו ואם לא, תוכלו ליצור קבוצה חדשה בעצמכם ולהזמין אליה חברים בעלי אינטרס משותף. כל נושא חברתי/עסקי הופך כאן לרלוונטי. מנסים לעזור בהפחתת כמות תאונות הדרכים בארץ? הצטרפו לקבוצה של עמותת “אור ירוק”, תומכים בהשבת גלעד שליט הביתה? הצטרפו לקבוצת התמיכה שלו, מחפשים איך לקדם את האתר שלכם ברשת? תמצאו כאן הזמנות להרצאות אודות קידום אתרים, קורסים בתחום קידום אתרים, טיפים לשיווק ברשת ועוד.

אם אתם מתכננים לדוגמא אירוע, אתם יכולים להשתמש באפליקציית אירועים להזמנת חברים (גם כאלה שאינם רשומים בפייסבוק) ולתכנון האירוע. הכלי הזה יכול גם לעזור לכם לאתר אירועים הקשורים לנושאים אחרים שמעניינים אתכם.

טיפ קטן: קישורים שיכולים לסייע לכם להשתלב טוב יותר בפייסבוק:

סרטונים המסבירים כיצד להשתמש בפייסבוק

מייקרוסופט חתמה לאחרונה הסכם עם פייסבוק וטוויטר על שילוב העדכונים ובציוצים העולים ברשתות, בתוצאות מנוע החיפוש בינג. סביר להניח כי גוגל יפעלו באופן דומה. שיתופי פעולה אלה יפתחו בפני המשווקים, אפשרויות רבות ומגוונות בפרסום ושיווק מוצרים בזמן אמת באמצעות פייסבוק וטוויטר למשל.

יתרונות השימוש בפייסבוק:

  • לשיווק בפייסבוק יש אפקט ויראלי ועסקים רבים פותחים דפי עסק ברשת החברתית. בנוסף, המדיה החברתית מאפשרת דיאלוג בין המותג /החברה ללקוחותיה ובניית מערכת יחסים.
  • ניהול מוניטין ומיתוג – באמצעות משוב ישיר ותגובות כנות מהצרכנים ניתן ללמוד רבות על תפיסת המותג בעיני לקוחותיו.
  • חשיפת המותג לקהל צרכנים פוטנציאלי – כשיוצרים חברויות מקבלים הודעות אודות חברים של חברים. מעגלים אלה הולכים וגדלים ומאפשרים לקהל גדול להיחשף יותר ויותר למוצרים.
  • דפי העסק בפייסבוק מופיעים גם בדף התוצאות של מנועי החיפוש. פעילות ברשת החברתית מעלה את תנועת הגולשים לאתר.

שיווק באינטרנט – מה חשוב לעשות כשמשווקים במדיה חברתית?

  • התמידו – ברגע שמתחילים חשוב לזרום עם זה. מומלץ להתייחס לזה כאל משימה והתחייבות ארוכות טווח. היו שם לאורך זמן בתדירות גבוהה.
  • צרו תכנים אטרקטיביים המעניינים את הצרכנים ונסו להתבלט על פני השאר. ספקו ערך מוסף.
  • דברו לצרכנים בגובה העיניים והכי חשוב התייחסו אליהם – בין אם מדובר בביקורת ובין אם מדובר במשוב חיובי על המוצר. תקשרו עימם באמת.