אבולוציה של איפיון – Google Suggest

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בעבר מנועי החיפוש הציגו תוצאות חיפוש על פי הביטויים שהקלידו גולשים. במהלך 2008 גוגל הציג לראשונה את איפיון Google Suggest המציע למחפשים תוצאות הקשורות לתוכן הרלוונטי. בעת ההקלדה גוגל משלים את מילות החיפוש ומציע הצעות לשאילתות.

בעבר מנועי החיפוש הציגו תוצאות חיפוש על פי הביטויים אותם הקלידו גולשים. במהלך 2008 גוגל הציג לראשונה את איפיון Google Suggest , איפיון אשר מציע למחפשים תוצאות הקשורות לתוכן הרלוונטי. בעת ההקלדה גוגל משלים את מילות החיפוש ומציע הצעות לשאילתות. בחירת ההצעות אינה התייחסה לביטויים האישיים אותם הגולש מחפש אלא התבססה על תדירות חיפוש המדרגת את התוצאות מהפופולרי ביותר ומטה. באיפיון זה גוגל מסנן תכנים פוגעניים כגון מילים מעולם הפורנוגרפי, השנאה, האלימות ואחרים.

בשלב הנוכחי גוגל התקדמה ושיכללה את האפיון להצעות פרסונליות. בשלב זה, במידה והגולש מבצע חיפוש בזמן שהוא מחובר תחת שם משתמש ומאפשר לגוגל לאגור את ההיסטוריה שלו, חלק משמעותי מההצעות לשאילתות יגיע מהיסטוריית הגלישה. שימוש באיפיון יכולה לחסוך זמן במידה ונוהגים לגלוש באתרים קבועים. כדי למנוע שימוש בהיסטוריית הגולש ניתן להתנתק משם המשתמש, לנקות היסטוריה ובגרסאות עתידיות יהיה ניתן למחוק תוצאות חיפוש ספציפיות בתוך טבלת ההצעות ע”י לחיצה על המילה remove כמוצג בתמונה.
google-suggest

כמובן שגוגל לא עוצרת ומתקדמת לשלב הבא שיכלול קישורים ישירים לאתרים ותוצאות ממומנות בתוך תיבת ההצעות.

האפשרות הראשונה תאפשר לגולש לחסוך את שלב עמוד תוצאות החיפוש ע”י הצגת הצעות למילות חיפוש לצד הצעות לקישורים ישירים לאתרים.
google-suggest1
גוגל לעיתים מסיקה כי ההצעה הרלוונטית ביותר למחפש היא מודעה ממומנת. כדי לשמור על שקיפות יצורף הטקסט “קישור ממומן” והיא תצבע בצבע רקע שונה.
google-suggest2

שינויים עיצוביים עתידים גם כן להיכנס ביניהם מחיקת כמות התוצאה המופיעה כיום לצד כל מילת חיפוש ושימוש בטקסט מודגש לסריקה מהירה יותר של ההצעות.

אבולוציה או רבלוציה, זה כבר אתם תחליטו…