טכניקות לשיפור אינדוקסם של דפים באתרי מכירות גדולים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אתר המעלה מוצר חדש לאתר ירצה שאותו מוצר יאונדקס בהקדם האפשרי ויוצג במיקום בולט בתוצאות החיפוש לפני מתחריו. שיפור מהירות ההופעה של מוצר ברשת ושאלת מיקומו בתוצאות החיפוש יקבעו בסופו של דבר את נתח המכירות של האתר וישליכו על מיצובו בתחום.

במאמר אתרי מסחר אלקטרוני – הקרב על חשיפת מוצרים בגוגל הדגשתי את הצורך הקריטי של אתרי מסחר אלקטרוני לשפר את מהירות האינדוקס של מוצריהם . אתר המעלה מוצר חדש לאתר ירצה שאותו מוצר יאונדקס בהקדם האפשרי ויוצג במיקום בולט בתוצאות החיפוש לפני מתחריו. שיפור המהירות בה יופיע מוצר ברשת ושאלת מיקומו בתוצאות החיפוש יקבעו בסופו של דבר את נתח המכירות של האתר וישליך על מיצובו בתחום.

במאמר הראיתי את ההשלכות שיש למבנה אתר על איכות אינדוקסם של דפי המוצרים שלו.ואת האתגר שמעסיק מקדם אתרים מקצועי בשיכלול מהירות האינדוקס של דפי אתרים כחלק מיתרון תחרותי בקידום אתרים באינטרנט. במאמר זה אתן כמה טכניקות לפיתרון המצב.

טכניקות קידום אתרים לשיפור האינדוקס של דפים בגוגל

1. אחת הסיבות לחוסר אינדוקסם של דפי מוצרים היא שגוגל רואה בדף המוצר הכפלת תוכן לדפים קיימים אחרים. הוספת title ייחודי וכן description מנוסח היטב וייחודי לאותו דף, יאפשר לגוגל להבחין שמדובר בדף שונה בעל ערך מוסף לאתר.

2. יש לדאוג שבאתר יהיו דפי תוכן מקוריים ולא דפים כפולים או כאלה המופיעים גם באתרים אחרים. אם המוצרים הנמכרים באתר תוכנם נלקח מאתר דומה או מאתר האם,וגוגל רואה שהתוכן זהה הוא יפסיק עם הזמן להציג את המוצרים.

דפים כפולים יש לחסום בקובץ רובוטס או בפקודת NOINDEX. אפשר להציג תוכן כפול בדף אחד כתוכן טקסטואלי ובדף שני כתמונה עם ALT.יש להיזהר ולבדוק בצורה קפדנית שלא נוספו פקודות רובוטס החוסמות את גוגל מלהגיע לדפי מוצרים שאנו כן רוצים שיגיע אליהם פעמים רבות גוגל לא מאנדקס דפי מוצרים עקב טעות אנוש של מנהל האתר וחסימה דפים “טובים”.

3. הימנעו משימוש ב SESSION ID (טכניקה נפוצה באתרי מכירות שנועדה לצורך מעקב אחר מכירות ורכישות) שימוש ב SESSION ID גורמת להצפה באלפי דפים משוכפלים של האתר ומזיק לדפים ה”טובים” .

4. צרו קישורים ישירים לדפי מוצרים בעיקר לאלו שחשוב לכם לקדם.צרו קישורים חיצוניים שיצביעו על דף מוצר שלכם ע”י למשל המלצה על מוצר זה באתר אחר תוך קישור לדף אצלכם באתר. ניתן לחזק את הדף גם ע”י מתן קישור ישיר מדף הבית כלומר מדף מרכזי עם PR גבוה.ניתן לעשות זאת גם ע”י איזור “מוצרים חדשים” בדף הבית שיתפקד כתקציר ויפנה ישירות לדף המוצר.

5. יש לוודא שאין באתר קישורים שבורים שעלולים לפגוע בדרוג.באותה הזדמנות בדקו שאין באתר קישורי NOFOLLOW החוסמים הגעה לדפים “טובים”.

6. צרו לאתר מפת אתר שתסייע לגוגל “להכיר” את כל דפי האתר.ישנם חוקים ברורים באשר לאייך לבנות מפת אתר,עבדו לפיהם והעלו לאתר מפה באופן תקופתי ובהתאם לקצב הוספת הדפים לאתר.