איך ליצור קישורים בתקציב מוגבל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
יצירת קישורים בתחומים תחרותיים היא מרוץ נגד השעון, כשכל האתרים המתחרים מקדמים את אתריהם לא נותר אלא לעמוד בקצב ולנסות להתבלט.

עבור עסקים רבים קידום אתרים באינטרנט הוא עניין יקר והעסקת מקדם אתרים מקצועי אינה כלולה בתקציבם. יחד עם זאת חשוב להם לקדם את האתר הן מבחינה שיווקית והן מהיבטים של קידום אתרים ע”י יצירת קישורים ותנועת גולשים אל האתר. יצירת קישורים בתחומים תחרותיים היא מרוץ כנגד השעון,כשכל האתרים המתחרים מקדמים את אתריהם לא נותר אלה לעמוד בקצב ולנסות להתבלט.

במאמר זה נראה איך עם מעט מחשבה “מחוץ לקופסא” ניתן לקדם אתר גם בתקציב מוגבל.

שימוש בטקטיקה של יחסי ציבור

אפשר להכריז על מבצע בו אתם מחלקים הטבה או מוצר שלכם לזמן מוגבל ולכמות מוגבלת תוך הגדרת תקציב המיועד למטרה זו .פרסמו את המבצע בערוצי יחסי הציבור מוכרים כ “הודעה לעיתונות” עם לינק לאתר שלכם שבו יפורטו פרטי המבצע .הפיצו את המידע ברשתות חברתיות ובקשו מאחרים להפיץ זאת, הפיצו בטוויטר ותנו למובילי טווטר ורשתות חברתיות להפיץ את המבצע. עניינו אתרי אינטרנט למיניהם שעשויים לגלות עניין בהטבה-אתרים שישמחו לחדשות “טריות” ולמידע על מבצעים. מעבר להד התקשורתי והשיווקי לו תזכו, הקישורים שתזכו לקבל יחזירו את עלות המוצרים ,יקצרו תהליכי קידום אתרים וישפרו את מיקומו של האתר בגוגל. כדי לקבל לינקים עם מילות מפתח שיקדמו אתכם,מומלץ לקרוא למבצע בשם המכיל מילת מפתח שלכם ולשתול את הלינק בתוכו. למשל אם אתם אתר ספא הכריזו על “מבצע יום ספא ” ,אם אתם אתר פרחים ואתם מציעים הטבה תוכלו לקרוא למבצע – “פרח רומנטי”.

היו אחראים על טור ,פינת כתיבה,פורום

אם יש לכם התמחות ,השתתפו ככתבים אורחים,מנהלי פורום או בעלי טור אישי באתרים אחרים תוך קבלת לינק קרדיט או הפניות לאתר שלכם.

החייאת קישורים

עשו בדיקה של כל האתרים והבלוגים שהזכירו אתכם בהקשרים שונים או כחלק מרשימת אתרים .שלחו להם בקשה להוסיף לינק במקום האזכור,לחלק מהם וודאי לא תהיה בעיה להוסיפו. במידה ותראו שמאתר מסוים מגיעה תנועת לקוחות גדולה כדאי לשקול לכתוב שם באופן קבוע.

זוהי גם דרך טובה לחדש יחסים ,לפרסם מידע חדש ולשפר את תדמיתכם המקצועית.

בקשו מלקוחות שיודו לכם בכתב

אם יש ללקוחות המרוצים שלכם אתר,בלוג או הם שותפים ברשת חברתית,בקשו מהם לא להודות לכם רק בע”פ אלה שיכתבו עליכם באמצעות הרשת. קישור מלקוח מרוצה משפר לא רק את תדמיתכם מבחינה שיווקית וכמובן את איכות הלינקים לאתרכם.

בקשו לינק מספקים ולקוחות

בפעם הבאה שתספק שלכם יבקש אשראי גמיש יותר בקשו כתמורה לינק. אם לקוח מבקש הנחה כספית,דאגו שיכתוב עליכם ברשת חברתית ,באתר או בבלוג שברשותו.

כל האמצעים שהוזכרו במאמר דורשים מעט יצירתיות ובעיקר חשיבה מכוונת יצירת קישורים.