קידום אתרים – כמה זמן זה לוקח?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כשאתם משדרגים את האתר או מעלים אתר חדש זכרו את הדברים הבאים, הם יעזרו לכם לצלוח את התקופה הראשונה בשלום (יש עוד, אלה על קצה המזלג)

האם תוצאות קידום אתרים יכולות להיפגע בעת שדרוג האתר?

גם אם האתר שלכם קודם באופן מקצועי, קיים סיכוי כי בעת החלפת האתר וחידושו, תיפגעו בדירוגים. חשוב להיות מחוברים לתוכנת סטטיסטיקות כמו גוגל אנליטיקס ולעקוב אחר תנועת הגולשים באתר והשינויים בתנועה סביב השדרוג. אל דאגה, במידה והדירוגים שלכם נפגעו מעט, קידום אתרים מקצועי אמור להחזיר אתכם למסלול בהנחה כי ביצעתם את ההעברה באופן מקצועי (הפניות קבועות של 301, אין קישורים שבורים וכד’).

אתרים שאינם בנויים נכון מבחינת מנועי חיפוש שהתחילו זה מכבר תהליך קידום אתרים, אשר משדרגים את האתר בליווי מקדם אתרים מקצועי, יכולים לראות קפיצה גדולה, בזמן קצר יחסית, מבחינת הדירוגים בדף תוצאות החיפוש, שכן, למבנה האתר השפעה רבה על תוצאות קידום אתרים.

לבעלי אתרים

הדבר הכי גרוע שניתן לעשות בעת שינוי האתר הינו לבצע זאת ללא ליווי מקצועי של חברת קידום אתרים מנוסה. יש כל כך הרבה מלכודות שניתן ליפול אליהן וההשלכות עשויות להיות עגומות.

אחת הטעויות הנפוצות הינה לשדרג טכנולוגיה ושפה באופן המשנה את כתובות הדפים ולא לבצע במועד הנכון הפנייה קבועה באמצעות 301 לכל הדפים שהשתנו. במצבים כאלה לא רק שיש הכפלות תוכן, אתם עשויים לאבד את כל הנקודות שצברתם במנועי החיפוש מבחינת וותק, מוניטין, קישורים וכו’.

טעות נפוצה נוספת הינה לבנות אתר שאינו מותאם במלואו למנועי החיפוש. כבר החלטתם לשדרג, השקעתם משאבים רבים בעניין (כלכליים ונפשיים) ובסופו של דבר אתם מקבלים ממשק ניהול תוכן שאינו מאפשר כותרות h1, h2, לא ניתן להגדיר תגי מטה ייחודיים לכל דף בנפרד, אין אפליקציית מאמרים, אין תגי Alt לכל התמונות, הקישורים הפנימיים הינם JS וגוגל כלל לא קורא אותם ועוד. כל כך הרבה מלכודות בדרך לשדרוג האתר, כך שלעשות זאת ללא ליווי מקצועי עשוי להיות חוויה מתסכלת מאוד.

אז למה ניתן לצפות מבחינת קידום אתרים כשמעלים אתר חדש?

אם אתם מעלים לרשת אתר חדש לחלוטין, התחילו קידום אתרים בביטויי “זנב ארוך” – היו ריאליים. אתרו את מילות החיפוש המתאימות לתחומכם באופן מדויק יותר, נישתי ולא גנרי.

במידה והינכם אתר וותיק שעובר שדרוג, המטרה שלכם בראש ובראשונה הינה לשמור על הדירוגים הקיימים. חשוב כי תהיו מחוברים גם לתוכנת Google Webmaster Tools ותבינו כיצד גוגל מתייחס לאתר החדש.

טיפים לעת שדרוג האתר:

כשאתם משדרגים את האתר או מעלים אתר חדש זכרו את הדברים הבאים, הם יעזרו לכם לצלוח את התקופה הראשונה בשלום (יש עוד, אלה על קצה המזלג):

  1. וודאו כי קיימות הפניות קבועות בעת העלאת האתר המשודרג לאוויר.
  2. אם אין, חברו את האתר לתוכנת הסטטיסטיקות Google Analytics ועקבו אחר תנועת הגולשים.
  3. אם אין, חברו את האתר ל – Google Webmaster Tools ולמדו כיצד האתר שלכם נתפס בעיני גוגל
  4. חוללו והעלו מפת XML (באמצעות גוגל וובמאסטר).
  5. וודאו כי יש באתר מפת אתר פנימית המקלה על הניווט.
  6. וודאו כי כל דף מקבל תגי מטה ייחודיים.
  7. וודאו כי הקישורים הפנימיים באתר משרתים אותו מבחינת ניווט ומילות מפתח.

סבתא שלי ז”ל נהגה לומר “החיפזון מן השטן”. בתחום קידום אתרים זה מתאים בול…