קידום אתרים – כמה זמן זה לוקח?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במידה ואתם מקדמי אתרים מקצועיים, אין לי שמץ של ספק שאתם נתקלים לא מעט בשאלה: "כמה זמן ייקח להיות ראשון בגוגל?", "כמה זמן לוקח להגיע לדף הראשון?" וכו'. ואם אתם בעלי אתרים, השאלה צצה בוודאי בראשכם לא פעם. אז מה התשובה?

במידה והינכם מקדמי אתרים מקצועיים, אין לי שמץ של ספק שאתם נתקלים לא מעט בשאלה: “כמה זמן ייקח להיות ראשון בגוגל”, “כמה זמן לוקח להגיע לדף הראשון?” וכו’. במידה והנכם בעלי אתרים, השאלה צצה בוודאי בראשכם לא פעם. אז מה התשובה?

התשובה על שאלה זו תלויה בפרמטרים רבים, כגון: וותק האתר, רמת התחרות, מקצועיות חברת ה – SEO, גודל האתר ועוד. קיים בד”כ הבדל גדול בין אתר חדש דנדש שזה עתה יצא מהניילון, לבין אתר וותיק ברשת שרק עבר חידוש, שיפור טכנולוגי ועיצוב מחדש.

לאתר חדש טרי, בהנחה שלא נפל לארגז החול, ייקח בד”כ לפחות 3 עד 9 חודשים, לזכות באמונו של גוגל במידה ומדובר בתחום תחרותי. אין זה כלל ברזל מכיוון שאם תזכו בקישורים טובים מאתרים סמכותיים ותקפידו על העלאת תוכן איכותי בתדירות גבוהה, זה ישפיע לטובה.

מצד שני, אם הניווט באתר שלכם אינו ידידותי, אם יש לכם באתר הכפלות תוכן או שהאתר בנוי לא טוב, קרוב לודאי כי תטבעו טרם תלמדו לשחות.

כמקדמי אתרים מקצועיים, חשוב כי תסבירו ללקוח את המצב, לאחר ניתוח ראשוני של האתר שלו, ולא תיצרו אצלו ציפיות שווא. מכיוון שאם לא תעמדו בהבטחות שלכם, לא חשוב מה תעשו וכמה מקצועיים תהיו או כמה משאבים ומאמצים תשקיעו בתהליך קידום אתר זה, הלקוח לא רק שלא יעריך זאת, הוא יחשוב כי אינכם מבצעים עבודתכם נאמנה.

לא פעם אני נתקלת בלקוחות פוטנציאליים ששואלים אותי על מה אני מתחייבת. הם מראים לי הצעות של חברות קידום אתרים אחרות בהם התחייבו שאם הם לא יגיעו לדף הראשון, הם יקבלו חצי שנה נוספת חינם ואם אחר כך הם עדיין לא יגיעו לדף הראשון, כספם יושב להם… זה כל כך הזוי מכיוון שבאף אחת מההצעות האלה אין התחייבות אמיתית. אין פירוט של המילים אותם הם הולכים לקדם וכולנו הרי יודעים שזו לא בעיה להיות ראשונים בגוגל בביטוי כלשהו…

להיות ראשון בגוגל

חשוב להבין כי להיות ראשון בגוגל, תלוי במה. מונחים הקשורים במותגים ובשם החברה יכולים להופיע באופן מיידי כמעט בדף הראשון במקרים רבים. שימו לב, לא בהכרח תהיו ראשונים גם אם מדובר בשם החברה שלכם. אם יש לכם לדוגמא חברה העוסקת בתחום אירועים, קייטרינג, הזמנות חתונה, שמלות כלה וכד’ ואתם מופיעים בפורטל חזק בתחום כמו האתר “מתחתנים”, אל תופתעו אם תגלו כי שם החברה שלכם מופיע בדף תוצאות החיפוש אחרי האתר “מתחתנים”. כשמדובר באתר חזק וותיק זה קורה לעיתים קרובות.