שיפור המרות: הגדרת הביטויים לפי עמודי האתר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
רוב מקדמי האתרים מדלגים על שלב זה מכיוון שהם פיתחו מיומנות אינטואיטיבית ועושים את זה כבר באופן אוטומטי או שלפעמים מחוסר ניסיון או ידע. לשלב זה השפעה מכרעת על התוצאות הסופיות שיושגו.

רוב מקדמי האתרים מדלגים על שלב זה מכיוון שהם פיתחו מיומנות אינטואיטיבית ועושים את זה כבר באופן אוטומטי או שלפעמים מחוסר ניסיון או ידע. לשלב זה השפעה מכרעת על התוצאות הסופיות שיושגו.

בחלק הקודם עסקנו במציאת הביטויים הנכונים, סינון וניפוי של ביטויים שיובילו לאפס המרות והוצאתם מהרשימה. בקטע זה נתייחס למעשה למבנה התוכן הקיים ולאופטימיזציה של התוכן החדש.

זיהוי הדפים: השלב הראשון הוא להכיר את כל הדפים באתר שלכם, עברו על התוכן הקיים ובחנו אלו דפים יעברו עריכה ואלו ייכתבו מחדש.

הצליבו את הדפים אל מול הרשימה שיצרתם כדי להחליט אלו דפים יהיו מיועדים לאיזה ביטויי חיפוש. במקרים מסוימים אין מספיק דפים באתר כדי לכסות את כל מילות המפתח. לפעמים דפים מסוימים פשוט לא יתאימו – אבל אל חשש, זו תהיה הנקודה להכניס את התכנים החדשים לתמונה.

הציבו ביחד את הביטויים המובילים לצד ביטויים משניים: בהמשך לשלב הקודם, ביטויי המפתח המובילים שלם יקובצו יחדיו לצד ביטויי מפתח משניים. מצאו ביטויים נרדפים לביטויים המובילים אותם אתם מבקשים לקדם ושימו אותם גם בתוך אותו עמוד.

גם כאן יש לנקוט במשנה זהירות. לא הייתם רוצים לשים את הביטוי “זר ורדים רומנטי” והביטוי “ורדים זולים” באותו דף, בזמן שהביטוי “זר ורדים רומנטי” ו”זר ורדים אלגנטי” הולכים נהדר ביחד. כאשר מקבצים ביטויים יחדיו וודאו שאתם מציבים ביטויים מאוד קשורים לביטויי המרכזי באותו דף.

חשוב לא להתפזר יותר מדיי, הצבה של אפילו שני ביטויים לא קשורים באותו עמוד יסבכו את תהליך בניית הקישורים וייראו מוזר לגולשים.

חשוב לקחת בחשבון כמובן את כל נושא הקופירייטינג, תמיד חשבו מה ייראה טבעי בשילוב הביטויים אותם אתם מבקשים לקדם.

הנה עוד כמה טיפים לאופטימיזציית מילות מפתח שכדאי לזכור:

1. אל תעשו שימוש בשגיאות כתיב.

2. אל תשימו גרסאות של יחיד ורבים באותו עמוד, יש נטייה לפערים עצומים בין כמויות החיפוש ביניהם.

3. השתמשו בביטויים קשורים, באותו עמוד.

4. כשאתם בוחנים את המתחרים שלהם תעברו ותבחנו את פרופיל הקישורים הנכנסים אליהם לאתר כדי להעריך את כמות ההשקעה מבחינת זמן וכסף הדרושים כדי לעקוף אותם.

5. ניתן לעשות מחקר מילות מפתח בעזרת חברת קידום אתרים מקצועית, ואז להשוות אותה למחקר שלכם. בחרו רק חברות מובילות או מנוסות בתחום מכיוון שחברות רבות מתייחסות לנושא בגישה קלת דעת.

6. בחרו מגוון של ביטויים צרים ורחבים ברשימת הביטויים המרכזיים לקידום.

7. זכרו תמיד לעקוב אחר ביטויים עונתיים שעלולים להשפיע על אפקטיביות של מילות חיפוש מסוימות. מעקב אחר ביטויים עונתיים ניתן לבצע בגוגל טרנדס

בקטע הבא נציג כלים המסייעים למחקר מילות מפתח מתקדם.