קידום אתרים לסלולר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
האתגרים הניצבים בפני אתרים סלולאריים רבים מאוד והקרקע שעליה הם פועלים דורשת היכרות ועקומת למידה, אך לאור הפוטנציאל שמעריכה חברת גרטנר לתחום הפרסום הסלולארי ( 13 ביליון דולר עד שנת 2013) ניכר שהדבר לא ירתיע את רוב החברות מלגלות נוכחות מלאה באינטרנט הסלולארי.

בהמשך לנאמר בחלקו הראשון של המאמר ישנה שונות רבה בהתייחסות ובאופן הקידום של אתר לתשתית הסלולארית. במאמר הקודם הוגדרו שני מאפייני גלישה מרכזיים- גולשי “על הדרך” וגולשי “כורסא” כשכל סוג של צריכת מידע התאפיין בצורה שונה. בשל גודל הממשק של מכשיר סלולארי ממוצע, המידע והמלל שאתר סלולארי יכול להציג צריך להיות מאוד מתומצת. בעוד שאתרים הבנויים להצגה במחשב יכולים להכביר במלל ולהשתמש במילות מפתח באופן יותר מניפולטיבי בכל הנוגע לקידום אתרים ,בסלולר השימוש במלל פועל באופן שונה. יש אמנם שימוש במילות חיפוש אך תחכומן דומה יותר לעידן האינטרנט של שנת 1999- גם אז השימוש במילות מפתח היה בסיסי בלבד.

מחקר של גוגל בדק ומצא שאורך שאילתה סלולארית ממוצעת עומד על לא יותר מ 15 תווים.בד”כ תוצאות מחיפושים שכאלו לא יניבו תוצאות מספיק רלוונטיות,בשל כך מנועי החיפוש הסלולאריים משתמשים בטכניקה הנקראת “חיפוש מנבא” שמנבאת ומשלימה את מה שקרוב לוודאי הגולש התכוון למצוא בחיפושו.למשל גולש מחפש “פיצה” ועשוי לקבל בתוצאות חיפוש מנבא של “רשתות מוכרות” ,”מסעדות איטלקיות” או “פיצה בת”א”.

בשביל מומחי קידום אתרים באינטרנט שיטת עבודה זו של מנועי החיפוש הסלולאריים מחייבת אותם להעריך נכונה אילו מילות “ניבוי” עשויים להנחות את מנועי החיפוש ולפיהם לכוון את תכני האתר הסלולארי. מידע מכוון איזור או זמן עשוי להועיל היות וגולשים על הדרך מחפשים לא פעם מידע שיתאים למיקום בו הם שוהים או לזמן החיפוש .למשל אם הם עורכים חיפוש של מוסך בירושלים כי הם נמצאים כרגע בעיר,קידום אתרים ישאף למצב אתר ירושלמי במטרה שיעלה בתוצאות חיפוש של עסקים לוקלים בירושלים ,שם יש לו סיכוי גבוה לקלוע לצורך הממוקד של הגולש.

לצורך הבלטת האתר והגברת התנועה לאתר,יש להציגו לכל הפורטלים,אינדקסים וכמובן מנועי החיפוש הסלולאריים הקיימים כיום:

, findmobi, junptap, taptu, seek4wap, google , yahoo, bing ,Medio Systems

דפדפנים סלולאריים

לצורך בדיקת תקינות ונראות האתר הסלולארי יש לבחון את הגלישה בו במגוון דפדפנים סלולאריים.

הדפדפנים שיש לבדוק עליהם הם:

Opera Mini, Thunderhawk, Internet Explorer Mobile, Android, Mozilla’s, Minimo, Skyfire

וכן Safari for the iPhone.

דפדפנים אלו אינם בעלי ממשק ידידותי כמו אילו המשמשים גולשי מחשב והם דורשים תאימות מוחלטת לממשקיהם. לאור העדר גמישות זו,מעדיפים מתכנתים רבים להשתמש בקוד HTML ועוד יותר מכך ב CSS שכן זה נותן מענה לרזולוציות מסך שונות, מצמצם קוד כתיבה ומפחית זמן טעינה.

לסיכום,האתגרים הניצבים בפני אתרים סלולאריים הינם רבים מאוד והקרקע עליה הם פועלים דורשת הכרות ועקומת למידה אך לאור הפוטנציאל שמעריכה חברת גרטנר לתחום הפרסום הסלולארי ( 13 ביליון דולר עד שנת 2013) ניכר שהדבר לא ירתיע את רוב החברות מלגלות נוכחות מלאה באינטרנט הסלולארי.