קידום אתרים ו-Google Sidewiki

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
סרגל הכלים החדש של גוגל, Sidewiki, מעורר לא מעט ספקולציות בקרב העוסקים בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט. Google Sidewiki - מה זה?

סרגל הכלים החדש של גוגל, Sidewiki, מעורר לא מעט ספקולציות בקרב העוסקים בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

Google Sidewiki– מה זה?

Google Sidewiki, סרגל כלים, מאפשר לכל גולש לקרוא ולהגיב על כל אתר ברשת. התוצאה האחרונה לא תופיע ראשונה, בניגוד לתגובות בבלוגים. גוגל פיתחה אלגוריתם לדירוג הערות ותגובות גולשים עפ”י רלוונטיות. כרגע יש רק מעט אתרים הזוכים לתגובות גולשים.

האם הערות גולשים יכולות להשפיע על תוצאות קידום אתרים?

כרגע לא. באופן תיאורטי, הדבר אכן אפשרי, רק שקשה להאמין שגוגל ישלבו הערות מצורפות לתוצאת חיפוש לאלגוריתם המדרג את התוצאות. אחת המטרות היא לקבל חוות דעת ממומחים בתחומים שונים לגבי נושאים חשובים על מנת לסייע לגולשים ולתת להם ערך מוסף.

האם דף אינטרנט הזוכה למספר תגובות ממומחים יזכה בנקודות זכות מבחינת דירוג בדף תוצאות החיפוש? לא ברור ואולי לעולם לא נדע… זה בהחלט אפשרי, יחד עם זאת, מכיוון שניתן להטות תוצאות ולעוות נתונים לחלוטין, הגיוני יותר כי גוגל לא תפעל כך.

כיצד Sidewiki קשור לתחום קידום אתרים?

מכיוון שסביר יותר כי Sidewiki לא ישפיע על קידום אתרים מבחינת דירוגים, הקשר לתחום SEO יכול להיות באמצעות שכירת שירותיו של SEO reputation management שהינו נגזרת של קידום אתרים. בשנים האחרונות תחום זה זוכה לפופולאריות במסגרת תחומי פרסום ומיתוג, במטרה לדחוק מטה תוצאות שליליות אודות מותג מסוים, המדורגות גבוה בדף תוצאות החיפוש.

תגובות של Sidewiki יכולות להתחיל לקבל דירוגים משלהם. במאמרו של Chris Boggs באתר Search Engine Watch, הובאה דוגמא לחיפוש המושג sidewiki clickz. התוצאות שעלו עבור שאילתת חיפוש זו העלתה בדף הראשון גם תגובה לדף שהופיעה ב – Sidewiki. הרשימות אינן דפים משל עצמן ובעצם מפנות לאותו דף מדובר עם תגובה לצידי הדף:

googlesidewiki

מנהלי מיתוג ומפרסמים חוששים מפני תגובות שליליות למוצרים שלהם. הקטע הראשון של התגובה משמש לתיאור הדף. במידה ותגובות אלה תהיינה שליליות ותופענה במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של מוצרים אלה, תדמיתם עשויה להיפגע.

קידום אתרים וניהול מוניטין

כאמור, הקשר של קידום אתרים לנושא זה קשור בעיקר לתחום ניהול מוניטין. כיצד מומלץ להיערך לעניין?

  1. חברו את האתר שלכם ל – Google Webmaster Tools כדי לקבל את התגובה הראשונה לדף שלכם.
  2. הכינו אסטרטגיה לטיפול בחוות דעת שליליות במידה ויופיעו. לדוגמא, האם מדיניות החברה דוגלת בתגובה לביקורות, או שמא מעדיפה תגובה או אי – תגובה שונה?.
  3. באפשרותכם לחסום תגובות מסוג זה מצד הגולשים, אך יש לכך גם חסרונות אחרים.

אמנם מתחרים זדוניים יכולים לנצל כלי זה על מנת לפגוע בכם, אך הרעיון הוא לחשוב כיצד יכול ה – Sidewiki לשרת אתכם במקום לפגוע בכם. במידה וחסרונות יעלו על היתרונות, מן הסתם הכלי עשוי להעלם. בנוסף, גוגל עשויה למצוא את עצמה מסובכת בתביעות משפטיות.