קפיצה ישירה למידע הרלוונטי מדף תוצאות החיפוש בגוגל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אפשרות חדשה במנוע החיפוש של גוגל - קפיצה ישירה למידע רלוונטי מתוך קטעים בדף תוצאות החיפוש. עד כה גוגל הציגה בדף תוצאות החיפוש, את כותרת הדף, תיאור שהיווה מעין תקצירון לדף, עותק שמור וכד'.

אפשרות חדשה במנוע החיפוש של גוגל – קפיצה ישירה למידע רלוונטי מתוך קטעים בדף תוצאות החיפוש. עד כה גוגל הציגה בדף תוצאות החיפוש, את כותרת הדף, תיאור שהיווה מעין תקצירון לדף, עותק שמור וכד’. תיאור הדף נלקח בדרך כלל מתגי המטה שהוגדרו מראש, או מקטע כלשהו שנבחר על ידי מנוע החיפוש הכולל בד”כ מילות מפתח אשר שימשו לחיפוש באותה שאילתה.

לאחרונה שופר דף תוצאות החיפוש באופן המאפשר קפיצה ישירה מתוך קישור רלוונטי לאותו חלק רלוונטי המצוי בכתבה או בטקסט. חידוש זה יכול לשפר באופן ניכר את הדיוק בקבלת המידע אותו אנו באמת מבקשים, מבלי שנצטרך לטבוע בתוך הררי מידע הקשורים אולי לנושא, אך לא תואמים במדוייק את מבוקשינו.

נניח ואנו מעוניינים במידע אודות כולסטרול ושומנים. שאילתה כללית בנושא – trans fats תציג לנו בדף תוצאות החיפוש, בין היתר, מידע רלוונטי מויקיפדיה אודות חומצות שומן טראנס.

trans fat

העניין הוא שמתקבל המון מידע. אותנו מעניין בשלב הזה בעיקר מה בריא ומה לא, ולכן “Nutritional guidelines” הינו הרלוונטי ביותר עבורנו בשלב זה. הקלקה על קישור זה, יוביל אותנו ישירות למרכז הדף ולקטע המתאר את מבוקשנו, מבלי לעבור כאמור, על כל המידע שאינו מעניין אותנו כרגע.

ואם עכשיו אנו מחפשים מידע אודות כולסטרול חיובי ואילו רמות נחשבות לבריאות, אנו יכולים לחפש שוב בגוגל good cholesterol level. התוצאה העליונה הינה מתוך אתר סמכותי עתיר מידע – American Heart Association והמידע הספציפי אודות כולסטרול חיובי, מצוי בפסקה מסוימת – “Your HDL (good) cholesterol level”. מכיוון שהשאילתה ממוקדת, נקבל את האפשרות בתוצאות החיפוש, לזנק ישירות לקטע הטקסט הרלוונטי ביותר במאמר – “Jump to Your HDL (good) cholesterol level“:

good colestrol

אם תקישו על כותרת העמוד – (“What Your Cholesterol Levels Mean”), תגיעו כרגיל לראש הדף.

בעוד שתהליך מקצועי של קידום אתרים, יביא את האתר שלכם לדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש, תוכלו לכוון את הגולש למקטעי מידע ספציפיים ביותר בתוך האתר שלכם. אם אתם מבקשים להציג לגולשים קישורים רלוונטיים לנושאים מסוימים, תוכלו ללמוד כאן על הנושא.