מחקר מילות מפתח

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אם אתה עוסק בקידום אתרים ולא מדובר באתר שבבעלותך, אחד הטיפים החשובים ביותר שנוכל לשתף אתך הוא: שתף את הלקוח שלך בבחירת מילות המפתח והתייעץ עמו - המידע שימסור לך לא יסולא בפז!

מחקר מילות מפתח הוא בסיס חשוב לגיבוש אסטרטגיית SEO אפקטיבית ומוצלחת. הצלחה בשלב זה יכולה לקבוע את הטון להמשך, ועל כן חשוב לבצע אותו היטב. עלינו לזכור כי המטרה שלנו בקידום מילת מפתח במנועי החיפוש, וגוגל בראשם, הינה חשיפת האתר לקהל גולשים רלוונטי – הקהל שהאתר יענה על שאילתת החיפוש שלו בצורה הטובה ביותר ושישהה באתר מספיק זמן כדי להיחשף לתכני האתר.

מילת המפתח אמורה להיות מילה בעלת היקף חיפושים סביר ומעלה ועליה לשקף את תוכן האתר ואת האינטרס הכלכלי של בעלי האתר באופן האופטימלי ביותר.

מהי בעצם מילת מפתח?

מילת מפתח היא מילה או ביטוי (כמה מילים) שהגולש מחפש במנועי החיפוש השונים. ברגע שמנועי החיפוש מקבלים את השאילתה של המשתמש, הם פונים לאינדקסים שלהם ומחפשים את האתרים שמתאימים לאותו ביטוי. את האתרים שנמצאו המתאימים ביותר יציג מנוע החיפוש בתוצאות החיפוש שלו.

נשמע פשוט, נכון? אבל כאן זה רק מתחיל להיות מעניין… על מנת שמילת המפתח תוביל להמרות הרצויות לנו (המרה = פנייה של הגולש לקבלת פרטים, לרכישה דרך האתר או כל פעולה רצויה אחרת), עלינו לזהות את הביטויים שהגולשים מחפשים ושמתאימים לזירת הפעילות של האתר שלנו, וזאת אנו עושים באמצעות בדיקת מילות מפתח.

שלבי העבודה:

ראשית, עלינו לערוך סוג של אבחון לאתר שלנו. כלומר, עלינו ממש לשבת ולנתח את הפעילות שלו, לערוך מיפוי של דרך הפעולה העסקית שלו ולזהות את הפעילות שלו באופן מלא ומדויק. בשלב הבא, על מנת לצאת מעט מהקופסה, עלינו לערוך סיעור מוחות עם קולגות, עם עובדים בארגון, עם חברים ועם כל מי שיוכל לתרום את חלקו במתן זווית ראייה שהיא קצת שונה מזו שלנו. מכך נוכל ללמוד מה אנשים מחפשים במנוע החיפוש על מנת להגיע למוצרים או לאתר שלנו. ככל שהביטוי שנבחר לקידום יהיה יותר רלבנטי, כך יעלה הדירוג של האתר במנועי החיפוש וכתוצאה מכך, גם תנועת הגולשים אליו – וזה כן פשוט כמו שזה נשמע!

איך נזהה את פעילות האתר באופן המדויק ביותר?

לפני הכול יש לזהות את המוטיב המרכזי באתר – חשוב מאוד שנדע במדויק מה האתר מציע ולאיזה קהל מטרה הוא פונה. למשל, במקרה של מרכז יופי המציע טיפולים קוסמטיים מגוונים, עלינו להבין מהי הזירה העסקית שלו ומהו המוטיב המרכזי באתר: האם הוא מציע טיפולי פנים? טיפולי גוף? מה בעיקר? ממה נובעת ההכנסה הגבוהה ביותר לבעלים של האתר? האם הגולש שיגיע לאתר בעקבות ביטוי מסוים יישאר ויבדוק את התכנים לעומק או שמא ינטוש בשנייה שבה הגיע לאתר? אם הגולש נוטה לנטוש מיד, נראה שהדף שאליו הוא הגיע לא ממש משקף את הביטוי שאותו הוא חיפש, כך שעלינו להתייחס לכך בכובד ראש.

כשמאפיינים את המוטיב המרכזי של האתר יש לקחת בחשבון גם תוכניות עתידיות – לאן האתר מכוון מבחינה עסקית, אילו שירותים הוא עומד להציע והאם ימשיך לפנות לקהל שאליו הוא פונה כיום. תוכניות אלו אמורות להילקח בחשבון במהלך אפיון האתר, ביצירת תשתית נכונה לתוכניות אלו ובבחירת מילים לקידום האתר.

באפיון הפעילות באתר יש לאפיין את קהל המטרה, את האזור הגיאוגרפי לפעילות ואת המוצרים המוצעים לקהל המטרה. כל אלו ישפיעו על בחירת מילות המפתח.

ניקח לדוגמה מרכז טיפולים אלטרנטיביים:

· מציע טיפולים אלטרנטיביים מסוג..

· המטרה של הטיפולים האלטרנטיביים הינה: שיפור איכות החיים, שימור הבריאות, שיכוך כאבים, יופי, דיאטה, איכות שינה, ערנות, חילוף חומרים.

· אוכלוסיות מיוחדות – טיפולים מיוחדים לנשים בהריון ולאוכלוסייה מבוגרת.

· טיפולים באזור גיאוגרפי ספציפי – כדאי להגיע לקהל ממוקד על מנת לשפר את יחס ההמרה.

 לאחר שזיהינו את הסביבה העסקית שלנו, אנחנו יכולים לעבור לשלבים הטכניים יותר של יצירת רשימת מילים מורחבת ועריכת הרשימה לאחר מכן.

השלב הטכני:

בשלב זה עלינו להרחיב את הרשימה – כמה שיותר מילים, יותר טוב. אנו ממש עורכים מעין “רשימת מכולת” של כל הדברים שאנו חושבים שהאתר עוסק בהם, וכל הווריאציות של הדברים הללו.

דגשים לאיסוף המילים: כדאי לחשוב בצורה הכי טבעית שאפשר ולהיכנס לראשו של מי שמנהל שיחה יומיומית על הנושא ולא לחשוב רק בכובע המקצועי על מונחיו המקצועיים. כדאי לנסות ולחשוב כיצד הגולש שאנו רוצים שיגיע לאתר שלנו מכנה את המוצרים והשירותים שאנחנו מציעים באתר שלנו. דרך טובה להרחבת רשימת מילות המפתח היא לבדוק את המתחרים שלנו באמצעות כלים לבדיקת מילות מפתח המוצעים בתשלום או בחינם ולקחת מהם רעיונות.

לאחר שהרשימה הורחבה והתעבתה, ניתן כעת לערוך מיפוי סמנטי לכל מילות המפתח. כדאי לשייך לכל מילה כללית מילות מפתח שיהיו מתחתיה מבחינה היררכית, כך שככל שנרד מטה בהיררכיה נפגוש מילים ספציפיות יותר ויותר, ברזולוציה גבוהה יותר ויותר.

כעת זהו הזמן לקחת את הרשימה המלאה ולהתחיל לסווג את הביטויים. עלינו לבדוק היקפי חיפושים חודשיים, כמות מתחרים לכל מילת מפתח, דירוג נוכחי במנועי החיפוש ועוד. מידע זה יסייע לנו בקבלת החלטה מושכלת לגבי האפשרות לשימוש בביטוי ורמת הכדאיות שצפויה משימוש בו.

לאחר שחלק מהמילים נפסלו לקידום והוצאו מהרשימה, נותרנו עם רשימה של מילים עם פוטנציאלי גבוה לקידום. בבחירת המילים לקידום, אלו העקרונות שצריכים להנחות אתכם:

נבחר קודם כול את המילה שתהיה הרלבנטית ביותר לתוכן האתר. כלומר, עלינו לבחור במילה שיש סבירות גבוהה שתענה היטב על החיפוש שביצע הגולש שהקליק עליה.

המילה צריכה להיות כזו שתניב תנועה יפה לאתר, כלומר שיהיו לה נפחי חיפוש טובים. עם זאת, אם אתם רק בתחילת דרככם, נסו להיות יצירתיים וחפשו את המילה שעשויה להניב תנועת גולשים קטנה יותר (אבל לא קטנה מכדי להצדיק את מאמצי הקידום) אך שהמתחרים עליה הם כאלו שלא יהיה לנו קשה במיוחד להתמודד עמם, ונסו להתקדם במילה זו. סביר להניח שתצליחו להתברג גבוה יותר בדף הראשון בעבור מילה שאין עליה תחרות גבוהה, ואם המילה היא ממוקדת מאוד לתוכן האתר שלכם, הרי שהרווחתם המרות כמעט בטוחות.

אם אתם עוסקים בקידום אתרים ולא מדובר באתר שבבעלותכם, אחד הטיפים החשובים ביותר שנוכל לשתף אתכם בנוגע למחקר מילות מפתח הוא זה: שתפו את הלקוח שלכם בבחירת מילות המפתח. התייעצו עמו. המידע שהוא ימסור לכם לא יסולא בפז!