קידום אתרים – מה לא לעשות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בכדי לא ליפול למלכודות, כדאי פשוט לדעת מה אתם עושים, ואם אינכם יודעים זאת, לבחור חברת קידום אתרים מקצועית שאתם סומכים עליה.

קידום אתרים כבר מזמן צבר תאוצה אך כל נושא השיווק באינטרנט, כולל SEO, והפרסום ברשת, מתחזקים ומתעצמים מדי יום ביומו. עדיין, לא חסרים בעלי עסקים החושבים כי קידום אתרים הינו שירות פשוט אותו ניתן למצוא בקלות תמורת תשלום חודשי זניח. לא כך המצב. בטח לא בתחומים תחרותיים.

אז למי שלא מבין עדיין כי קידום אתרים הינו תחום מקצועי ביותר, המחייב ידע מתאים, חריצות, שיתופי פעולה, אמינות ועוד, נועד מאמר זה. כדאי להכיר את הטעויות הנפוצות בתחום קידום אתרים ולדעת מה לא לעשות (אך קחו בחשבון כי קצרה היריעה מלהכיל את כל מה שאסור, לא כדאי ולא מומלץ לעשות בתהליכי קידום אתרים ולכן הצגנו כאן רק חלק מהדברים). באופיי אינני אוהבת לדבר על דרך השלילה, באופן חד פעמי, אחרוג ממנהגי.

קידום אתרים – מה לא לעשות

  1. מילות מפתח – אל תבססו את האתר שלכם על בחירת מילות מפתח אינטואיטיבית. קידום אתרים שאינו מבוסס על מחקר מילות מפתח יעיל ואפקטיבי, לא ישרת את האתר. זהו מתכון בדוק לבזבוז משאבים משווע.
  2. אתר – אל תחכו! רבים הם האנשים והחברות אשר מתכננים לבנות אתר ומשום מה זה לוקח שנים והתכנית עדיין נשארת בגדר תכנית… וותק האתר משפיע על הקידום שלו. שכרו את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי כמלווה בתהליך הבנייה, אחרת, קיים סיכוי גבוה שהאתר לא יהיה אופטימאלי לקידום (והתיקונים אחר כך יעלו יותר במקרה הטוב, במקרה הרע – תיאלצו לבנות את האתר מחדש כי לתקן אותו יעלה יותר).
  3. הפנייה קבועה 301 – אל תתעלמו מהאתר הקיים. יש לכם אתר אינטרנט עם כתובת ישנה והגיע הזמן לחדש? אל תעלו אתר חדש לאוויר בכתובת חדשה מבלי שביצעתם הפנייה קבועה מהדומיין הישן, באמצעות 301, להעברת הוותק וההישגים של האתר עד היום.
  4. תוכן – אל תשכפלו תוכן! זה אחד הדברים הכי גרועים שאתם יכולים לעשות לאתר שלכם. שכפול תוכן כולל דף בית עם שתי כתובות שונות כגון: www.domain.co.il, www.domain.co.il/index.html (טעות נפוצה), דפים דומים באתר עם שינויים מזעריים, מאמר הקיים הן באתר שלכם והן באתרים אחרים – עם או בלי קישור לאתר שלכם, ועוד.
  5. Canonical Tag – אל תעבדו עם session id המכפיל את התוכן באתרכם. ואם אכן קיים אצלכם מנגנון כזה, פתרו את הבעיה באמצעות תג קנוניקל.
  6. תגי מטה – אל תתנו אותם שמות לכותרות ולתיאורים ( (Title, Description. בחרו עבור כל עמוד באתר שלכם את הכותרת המתאימה ותיאור המבוסס על מילות המפתח. (אלה מקומות חשובים ביותר לשיבוץ שלהן).
  7. תמונות – אל תעלו תמונות ללא תגי Alt (למעט פלאש ודומיו שזה סיפור אחר). בתהליכי קידום אתרים אנו אומרים כי גוגל אינו מבין באומנות. תגי Alt הינם מקום מעולה לשיבוץ מילות מפתח.
  8. מקוריות – אל תעתיקו מהאנשים הלא נכונים. רבים נוטים להעתיק מאחרים בשיטת “העדר”. אם אתם בוחרים מישהו או אתר כמודל, וודאו כי אתם לומדים מהמקור הנכון. אל תהססו כמובן להיות מובילים בתחומכם, מקוריים ויצירתיים.
  9. קידום אתרים – אל תבחרו חברת קידום אתרים או מקדם אתרים לא מקצועי. ההפרשים בעלויות יכולים להיות משמעותיים, אך הזול יכול לצאת מאוד מאוד יקר והיקר יכול לצאת הרבה יותר יקר. בררו היטב עם מי אתם הולכים לעבוד.
  10. אחסון – אל תאחסנו את האתר בחברה לא מקצועית. אתר שאינו נמצא באוויר כשהזחלנים באים לבקר, יכול להיפגע קשות, על אחת כמה וכמה אם זה קורה מספר פעמים. מאמצי קידום אתרים ממושכים, יכולים לרדת לטמיון בקלות, עקב חוסר זמינות של האתר. כואב הלב….

לסיכום

בכדי לא ליפול למלכודות, כדאי פשוט לדעת מה אתם עושים ואם אינכם יודעים זאת, לבחור חברת קידום אתרים מקצועית שאתם סומכים עליה.