טיפים בסיסיים לקידום אתרים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
טיפים קידום אתרים – למי מאיתנו שכבר מנוסה, רענון קל תמיד יעזור, ולמתחילים שבינינו כמה טיפים שהם אבני יסוד לאופטימיזציה נכונה של כל אתר.

טיפים קידום אתרים –

למי מאיתנו שכבר מנוסה, רענון קל תמיד יעזור, ולמתחילים שביננו כמה טיפים שהם אבני יסוד לאופטימיזציה נכונה של כל אתר

כותרות –

רצוי לכתוב את עמודי הטקסט באתר, בצורה של מאמר (כמו באתרי החדשות) בעזרת שימוש בכותרת ראשית, וכותרות משנה. במנו את הכותרות בקוד בעזרת תגיות ה-H:<h1> ו – <h2>.

תגיות אלה חשובות מאוד והן מסייעות למנועי החיפוש להבין מהן הנושאים המרכזיים בהם עוסק הדף.

סמנו בקוד את תחילת הכותרת הראשית של האתר (רצוי שיופיע בה ביטוי המפתח הנבחר לאותו עמוד) עם תגית הפתיחה <h1>, ובסיום הכותרת סגרו את התגית בעזרת </h1>.

סמנו את כותרות המשנה באותה צורה (רצוי שבכותרת זו גם יופיע הביטוי המרכזי של אותו דף ,או הביטוי המשני, או ביטוי שכן הקשור לתחום הרצוי). במידה ויש יותר מכותרת משנה אחת, ניתן להשתמש בתגית <h2> מספר פעמים נוסף

כותרת TITLE

תגית ההטייטל מציגה עבור מנועי החיפוש (וגם עבור הגולשים, שכן היא המשפט שבסופו של דבר מוצג בתוצאות החיפוש) את הנושא המרכזי של הדף. תגית זו נחשבת לחשובה ביותר מכל האלמנטים שקובעים את קידום האתר.

לכל עמוד באתר צריכה להיות תגית טייטל שונה משאר העמודים, ורצוי להוסיף בתחילת התגית (גם היא נפתחת ונסגרת כמו כל תגית HTML בצורה הבאה – <title> לפתיחה, ו-</title> לסגירת התגית בסוף המשפט) את הביטוי אותו אנו מעוניינים לקדם באותו עמוד, וניתן גם להוסיף שני ביטויים.

תגית זו הינה הדבר הראשון שרואים מנועי החיפוש (נמצאת בתוך ה-<head>), והמילה הראשונה שבתוכה היא בעלת המשמעות הרבה ביותר, לכן רצוי להשתמש בתגית זו בחוכמה.

צורה מקובלת לכתיבת טייטל: קידום אתרים, מדריך קידום אתרים – נטוורקינג.

תגית DESCRIPTION

גם תגית זו נכנסת בתוך מקטע ה-<head> בקוד האתר. נוטים לחשוב שזוהי התגית שקובעת איזה תיאור עמוד יתקבל בתוצאות החיפוש, אך זו סברה מוטעית. גוגל טוענת באופן חד משמעי, שתגית זו רק עוזרת, אך היא לא תמיד תשתמש בה בהצגת עמוד מסויים. עם זאת, רצוי לכתוב תגית זו באופן שיווקי, ולהשתמש בביטוי המפתח פעם אחת לפחות, רצוי בהתחלה, ולא יותר מ-120 תווים.

קישורי וויקי –

קישורים בגוף המאמר, אשר מופיעים באמצע שורה נקראים לרוב בשם קישורי וויקי (על שם וויקיפדיה, המרבה בשימוש בקישורים מעין אלו).

רצוי להוסיף בכמה שיותר עמודים את הקישורים האלה, לעמודים אחרים באותו אתר, אך לא רצוי להוסיף מעל לשניים-שלושה, כדי לא להוריד מהחוזק של הקישורים.

קישורי וויקי שנעשים בצורה מקיפה ונכונה, מחזקים מאוד ביטויים נוספים מעבר לביטוי המרכזי.

Webmasters tool

כלי מנהלי האתרים של גוגל, הוא הדרך היחידה שבה גוגל מתקשרת ישירות עם בעלי האתרים. אפשר להתחבר לכלי בקלות, דרך הקישור הבא – http://www.google.co.il/webmasters ולקרוא אחר ההוראות. החיבור אל הכלי הוא על ידי הוספת תגית בקוד עמוד הבית של האתר, או ע”י הוספת קובץ (יש קובץ הסברים ארוך, מפורט, ויעיל להפליא).

דרך ניתן לראות מהן שגיאות ה-HTML שבאתר, להבין מה שאילתות החיפוש המרכזיות על פיהן גוגל מחשיב יותר או פחות את האתר, ואפילו לדעת מהי כמות הקישורים שהאתר מקבל