האם ניתן למדוד שיווק ברשתות חברתיות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
סביב היעילות העסקית של רשתות חברתיות מתנהל ויכוח ממושך - האם ניתן למדוד תוצאות משיווק ברשתות חברתיות? ואם כן, איך מודדים תוצאות כאלו?

סביב היעילות העסקית של רשתות חברתיות מתנהל ויכוח ממושך-

האם ניתן למדוד תוצאות משיווק ברשתות חברתיות ואם כן איך מודדים תוצאות כאלו?

האם המדדים הם שיפור במיתוג החברה ,כלומר באופן בו מתייחסים אליה, בעליה בכמות הגולשים בשיעורי החשיפה ,או אולי יש למדוד המרות או מצטרפים קבועים לבלוג?

עפ”י ליאנה אוונס מקדמת אתרים בכירה, התשובה היא שכל הפרמטרים הללו הם טובים למדידת שיווק ברשתות, לפעמים נשתמש בפרמטר אחד ולפעמים בכמה היבטים במשולב, לעיתים המדידה תהיה אוטומטית ולעיתים מדידה ידנית .

יש לקחת בחשבון שמה שטוב למטרותיה של חברה אחת לא בהכרח מתאים עבור חברה אחרת,צריך להתייחס לעניין ביותר גמישות. לדוגמא חברה שנותנת ייעוץ עסקי עשויה לשאוף לשפר את תדמיתה המקצועית וסמכותיותה בעיני גולשים ולחברה אחרת דווקא יהיה עניין להשתמש ברשתות חברתיות לצורך סקר שוק ושבעות רצון של צרכנים. חברה כזאת תרצה להכיר מקרוב את לקוחותיה,לשמוע את דעתם הבלתי אמצעית על המוצרים ולאתר פוטנציאל חדש או מקור לשיפור המוצר הקיים.המידע שתקבל אותה חברה מרשתות חברתיות לא יהיה בהכרח כמותי ומדידתו תהיה לגמרי ידנית אך אין ספק שערכו יהיה רב.

כדי למדוד צריך “לצאת מהקופסא”

הרבה אנשים הרואים עצמם מומחים לקידום אתרים באינטרנט ולשיווק באינטרנט,בטוחים שהם יודעים מה למדוד. מקדמי אתרים ימליצו לכם למשל למדוד את כמות הקישורים ואת שיעור הלחיצות על קישורים אלו. מאוד טבעי עבור מקדם אתרים להתמקד בקישורים ולראות בהם יעד לקידום אתרים באינטרנט זה מדד מניח את הדעת , פשוט למדידה והגיוני.

מה שאסור לעשות זה להתפתות לחשוב שזהו המדד היחידי ולהתייחס אליו כאל כזה. גם לא כדאי להניח שאם לא השגתם תנועת גולשים וקישורים השקעתכם ברשתות חברתיות לא כדאית. למעשה קישורים הם רק פיסה קטנה ממכלול מדדים שניתן למדוד בהם רשתות חברתיות!

שימוש במסרים “חברתיים” ,ניהול בלוגים, שימוש בסרטוני וידאו ביו טיוב וכמובן השגת קישורים ותנועה מרשתות כמו Digg, Mixx או פייס בוק הן רק כלי המשחק או טקטיקות ,

כדי להפיק מכלים אלו את המרב וכדי למדוד את יעילותם דרושה מאחוריהן אסטרטגיה.

מדידת היעילות של ביצועי הרשתות החברתיות תיעשה עפ”י היעדים שהציבה לעצמה כל חברה באופן אינדיווידואלי.במאמר איך למדוד תוצאות ברשתות חברתיות יוצגו 4 מימדי בדיקה.