כשהתוכן אינו המלך – קישורים מביאים אותך ליעד

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בניית קישורים חזקה שווה יותר מאלף מילים ,תרתי משמע... בקטע הבא ניתן רעיונות מהעולם האמיתי לבניית קישורים, דברים פרקטיים.

בקטע הקודם הראינו את אתר gatlin education services שמספק קורסים באינטרנט וכיצד הוא נמצא בראש תוצאות החיפוש בטבעיות בגוגל בלי תכנים כמעט בכלל, והסברנו כיצד פרופיל קישורים חזק מחפה ומנצח תמיד גם שאין תוכן ברמה משמעותית. בקטע הקרוב נפרט קצת יותר נתונים על אותו פרופיל קישורים.

התוצאות הן יותר מדיי מרשימות מכדי להתווכח עליהן: במשך ארבע שנים קמפיין הקישורים של קלארק יצר לחברה 988 ביטויים במקום הראשון בגוגל, 7,743 ביטויים שמופיעים בעמוד הראשון בגוגל, ו11,432 ביטויים המופיעים בעמוד השני בתוצאות החיפוש של גוגל. ולמרות זאת קלארק מציין “התוכן באתר נשאר אותו דבר כבר שלוש שנים” קלארק מוסיף שמיקום האתר במילות החיפוש התחרותיות לא נפגע אפילו במעט וזאת בזכות רשת קישורים יציבה של קישורי EDU. סטטיסטיקות הגולשים ממנועי חיפוש עלו מ5% מכלל התעבורה ל80% והיום יש באתר 1,500,000 מבקרים בשנה. הדבר הוביל לכך שהבעלים המקורי של האתר מכר אותו תמורת עשרות מיליוני דולרים.

אז מה אנחנו יכולים להסיק מכך ? אנשים הביעו עניין בקורסים של gatlin , קלארק הסיק שמי שמחפש את אותם ביטויים מסווג לשאילת מסוג שאילתת קנייה (ההסברים על שאילתות ניתנו בחלק הראשון) ובסוג כזה של שאילתות קישורים הם עדיין הגורם המשפיע החזק ביותר על הדירוג, לדבריו של קלארק.

אבל לא כל סוג של קישורים יביאו אותך אל היעד. קישורים מאתרים ברי סמכא הם המפתח. שימו לב שהאסטרטגיה של קלארק עירבה שימוש מאסיבי בקישורי EDU. כאשר אנחנו מבינים איך גוגל שופט את טיבם של אתרים ואיך הוא מזהה אתרים איכותיים, קישורים כאלה הופכים לדבר בעל הערך הרב ביותר.

קלארק מוסיף עוד מידע, במידה והאתר שלך מקושר לאתרים אחרים שמקושרים לתחומים כמו קזינו הימורים ואתרי ויאגרה – במיוחד אם הקישור אליך מופיע באותו עמוד איתם גוגל יתחיל לחשוב שהאתר שלך גם קשור בנושאים הללו. ההיפך הוא גם הנכון במקרה זה. אם ישנם אתרים איכותיים עם תוכן איכותי ודירוג גבוה והם מקשרים אליך גוגל יתייחס גם כאן בהתאם.

לסיכום בניית קישורים חזקה שווה יותר מאלף מילים, תרתי משמע… בקטע הבא ניתן רעיונות מהעולם האמיתי לבניית קישורים, דברים פרקטיים.

המאמר נכתב על ידי סתיו זילברשטיין – דוראן קידום אתרים

מתורגם מאתר SEOCHAT