כשהתוכן אינו המלך

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כשיודעים להבחין בין השאילתות, יודעים לאן לכוון את פרופיל הקישורים. בקטע הבא נראה דוגמה חיה לאתר שאין בו כמעט תכנים ובכל זאת הוא ניצב במקומות הראשונים בגוגל שנים רבות ללא תכנים או עדכון תכנים.

כולנו שמענו כבר את האמרה הידועה “התוכן הוא המלך” במיוחד בתחום של קידום אתרים כל אחד יודע שכדי לטפס לראש התוצאות חייבים לייצר תוכן והרבה. אם אין לך כמות רבה של תכנים איכותיים עם מילות המפתח הנדרשות לא תוכל להתקדם. גם אני האמנתי לזה בעבר עד שהוכיחו לי שזה לא נכון.

דריל קלארק, המייסד לשעבר של שיווק באינטרנט של חברת Gutlin שירותי חינוך, ועכשיו יועץ קידום אתרים בכיר ומכהן כנשיא של internet search marketing סיפק לי מנת חינוך שבהחלט תרמה לי. למעשה הוא כותב באופן קבוע בSEOCHAT (מגזין קידום אתרים ידוע) ופשוט נמאס לו לראות בפורומים ובכל מקום איך כולם מדברים כל הזמן על כך שתכנים הם הכל, התוכן הוא המלך היחידי וכו’…כשבאותו זמן הוא החזיק בידיו מספיק נסיון והוכחות שאין הדבר כך.

אז קראתי עליו תיגר שיוכיח לי. לפני שאני צולל פנימה ומראה לכם את מה שהוא הראה לי, חשוב לי להדגיש משהו על האופן שבו גוגל מקטלג שאילתות חיפוש. הרבה מקדמי אתרים קיבלו מידע מאוד מלמד כאשר אחד המסמכים של גוגל הודלפו לרשת . המסמך לימד על אופן הפעילות של מדרגי איכות התוכן של גוגל שהם למעשה ממש חטיבה של בני אדם שקובעים אם תוצאות הן רלוונטיות או ספאם.

המסמך חושף שגוגל מנסה להבין את כוונת המשתמש כאשר הוא מזין ביטויי חיפוש במנוע החיפוש. וכדי לתמוך במטרה הזאת גוגל מסווגת את השאילתות לשלושה סוגים : חיפוש מידע, חיפוש קנייה, וחיפוש ניווט.

חיפוש מידע הוא בפשטות חיפוש אחר עוד מידע. אם מישהו כותב “Kevin kostner” בגוגל רוב הסיכויים שהוא מחפש מידע על השחקן. ישנם ביטויי חיפוש נוספים שיכולים להיות חיפושי מידע, אבל גם סוג יותר ספציפי של שאילתות יכולות להיות בעלות משמעות דומה. אם מישהו מחפש “Kevin kostner movies” האם הוא מחפש את הפירוט של כל הסרטים שלו או שהוא מחפש ממש לקנות סרטים שלו ?

התשובה לשאלה הזו בעצם לוקחת אותנו אל מעבר לגבול חיפוש מידע אל תוך חיפוש למטרת קנייה. אלו הם ביטויי החיפוש שהיית מצפה לראות ממישהו שמחפש לקנות משהו. זה יכול להיות מצלמות דיגיטליות או שם מדויק של דגם כמו “Canon PowerShot SX110 IS” הנקודה העיקרית היא שבביצוע חיפושים אלו המשתמש מחפש לקנות משהו.

לבסוף שאילתות לשם ניווט מגיעות מגולש שמבקש להגיע לאתר אחד ספיציפי ומסוים. בגלל זה כאשר נקליד “apple” בגוגל נקבל את אתר החברה העולמית ואם נקליד “apples” נקבל תוצאות שונות לגמריי. כן גוגל יודע את ההבדל שבין שני ביטויי החיפוש הללו ויציג תוצאות שונות בהתאם.

אז מה הקשר בין סוג השאילתה לבין להיות בראש תוצאות החיפוש בגוגל ? התשובה היא הרבה ! במיוחד אם אתה יודע מה המשתמשים שלך מחפשים.

לסיכום שיודעים להבחין בין השאילתות יודעים לאן לכוון את פרופיל הקישורים בקטע הבא נראה דוגמה חיה לאתר שאין בו כמעט תכנים ובכל זאת הוא ניצב במקומות הראשונים בגוגל שנים רבות ללא תכנים או עדכון תכנים.

המאמר נכתב על ידי סתיו זילברשטיין – דוראן קידום אתרים

מתורגם מאתר SEOCHAT