TRUVEO

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לאחר שנרכש בתחילת שנת 2006 ע"י AOL ותיפקד עד לא מזמן בוורסיה הישנה, שוגר לאחרונה מחדש במלוא המרץ מנוע חיפושי הווידיאו Truveo.

לאחר שנרכש בתחילת שנת 2006 ע”י AOL ותיפקד עד לא מזמן בוורסיה הישנה,שוגר לאחרונה מחדש במלא המרץ מנוע חיפושי הוידיאו Truveo. ולפני שנדבר על טרוואו בגרסתו החדשה,חשוב לבטל כבר מעכשיו את הספקות- Truveo אינו מתכוון להחליף את יוטיוב ובוודאי שלא לחקותו אלה מתמקד באופן מלא בייעודו-לאנדקס סרטי וידאו ברשת.

כך נראה דף הבית בגרסא החדשה:
2009-06-26_065026

מבנה וממשק

הדבר הנכון ביותר לעשות כדי לתהות על קנקנו של טרוואו הוא לבחון את הממשק שלו שמרמז רבות על כללי המשחק החדשים שהוא קבע.

בגרסא הקודמת הכיל truveo בעמוד הבית תיבת חיפוש אך תיבה זו הייתה רק עוד חלק קטן בדף שהיה דף תוכן באופיו. במודל המחודש המוצג כאן ניתן לראות כי עמוד הבית דומה לדף של מנוע חיפוש “טיפוסי”- רקע לבן עם תיבת חיפוש גדולה ומרכזית.

מראה זה אינו מקרי ,כל הקונספט שעל פיו בנוי כיום truveo מבוסס על ייעודו החדש- לשמש מנוע חיפוש לוידיאו.

אך יותר משניתן ללמוד על truveo ממראה דף הבית, ניתן להתחקות טוב יותר על אופיו ממבט בדף תוצאות חיפוש טיפוסי.

דף התוצאות מחולק לשלושה טורים:

1. בצד השמאלי מופיעים רשימת האתרים שבהם מוצגות התוצאות שאונדקסו.

2. בחלק המרכזי של דף התוצאות מוצגים סרטי הוידיאו ש truveo בחר להציג בתוצאות החיפוש. לתוצאות המוצגות בחלק זה נלוות אפשרויות מיון וחיפוש נוספות לפי פופולאריות או מאפיינים אחרים. במקרים הרלוונטיים יש גם המלצות לשכלול מיון.

3. החלק הימני למעלה של דף התוצאות מוקדש לאזור פרסומת.

אחרי שתיארנו את דף התוצאות האופייני למנוע נשאלת השאלה- האם נפקד מקומו של המודל הממומן האופייני כל כך למנועי חיפוש מבוססי אתרים?

הנקודה המעניינת ביותר היא שבשונה ממנועי חיפוש של אתרים המאפשרים שני מודלים של חשיפה (האזור האורגני והאזור המבוסס קידום אתרים ממומן),כאן ב truveo אין מקום למפרסמים המעוניינים לקדם סרטונים בתשלום וגם אין רשימות ממומנות.

המודל של TRUVEO

המודל עליו מבוסס truveo מבוסס יחסי ציבור ושיווק ויראלי- חלק ניכר מסרטוני הוידיאו שטרוואו מאנדקסים הם אתרי חדשות ולפיכך נוכחות וחשיפה באמצעותם היא דרך טובה לקבל במה ב Truveo. כמו כן המנוע מדרג פופולאריות של סרטי וידאו בזכות העובדה שהם מופצים בצורה מאסיבית יותר באמצעות טוויטר ומדיות חברתיות ווירליות.סרט שנצפה יותר ומופץ יותר יקבל מדד פופולאריות גבוה יותר.

המשמעות היא שמדד הנראות של קמפיינים או ה PR שלהם נתון מעתה לא מעט לחסדי התפוצה.

כלומר אתר המגיע לקבל חשיפה תקשורתית באתרי מדיה,גדלים סיכויו להיות מוצג ב Truveo וזאת מבלי לדבר על כמות הקישורים הטבעית שתצא לו מכך שתחזק אותו מבחינת קידום אתרים אורגני.

הפופולאריות של Truveo גואה יותר ויותר גם באזורים רבים באירופה ,במזרח התיכון ובדרום אפריקה. כמות הוידיאו המאונדקסת במגוון שפות הופכת את טרוואו לאטרקטיבי במגוון ארצות הצורכות תוכן שכזה. חשוב לציין ל Truveo יצאה גם אפליקציה ל iphone ולגלישה בסלולר וניתן לומר שנתח השוק שלו רק יגדל ויתעצם.