האם קידום אתרים ממומן משפיע על תוצאות קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
האם קידום אתרים ממומן משפיע על תוצאות קידום אתרים אורגני? מארק ג'קסון, מומחה SEO, סבור שכן, במקרים מסוימים (אך הוא גם מאמין כי בגוגל יזהו את הבעיה ויתקנו אותה בקרוב).

האם קידום אתרים ממומן משפיע על תוצאות קידום אתרים אורגני? מארק ג’קסון, מומחה SEO סבור שכן, במקרים מסוימים (אך הוא גם מאמין כי בגוגל יזהו את הבעיה ויתקנו אותה בקרוב). הוא טוען כי אתר של לקוח שלו קיבל קישורים שהזניקו אותו למקום הראשון בדף תוצאות החיפוש עבור ביטויים שהוא כלל לא קידם ושרק הופיעו ככותרות במודעות הפרסום במסגרת קידום אתרים ממומן. הכתבה חוללה קצת רעש ברשת ואפילו מאט כץ, במהנדס הראשי של גוגל, בחר להתייחס לדברים.

לחלקו הראשון של המאמר – השפעת קישורי קידום אתרים ממומן על קידום אתרים אורגני

לחלקו השני של המאמר – השפעת קידום אתרים ממומן על תוצאות קידום אתרים אורגני

השפעתם של הקישורים במודעות קידום אתרים ממומן על התוצאות האורגניות

התייחסויות של גולשים, מפרסמים, מקדמי אתרים ומאט כץ לכתבתו של מארק ג’קסון:

ראשית יש לזכור כי כל מה שהוצג כאן, על אף היותו מעניין ביותר, לא נבדק בתנאי מעבדה וייתכן כי גורמים נוספים השפיעו על התוצאות וצוות ה – SEO שחקר את המקרה פספס פרטים חשובים. יחד עם זאת, אם מה שכתוב כאן אכן קרה כמשוער ומשקף את המציאות, לא מפתיע כי הכתבה עוררה מן הסתם, לא מעט הדים ברשת ואנשי SEO בחרו להגיב לדברים ולשתף מניסיונם האישי.

השפעת קישורי קידום אתרים ממומן – מעט תגובות לכתבה שעלו מצד הגולשים:

  • “אם הכל היה כל כך ברור ולא מעורפל, קידום אתרים היה תחום משעמם… (תארו לעצמכם שבאמת היינו יודעים בדיוק אבל בדיוק כיצד ואיך פועל האלגוריתם של גוגל בכל רגע נתון…)”בתרגום חופשי…
  • מספר מקדמי אתרים ומפרסמים טענו כי גם הם נתקלו בתופעות שכאלה וחיזקו את מה שג’קסון כתב. אחת אפילו כתבה כי בחברה שלה מצאו בווב מאסטר 200 קישורים שכאלה מקמפיין של קידום אתרים ממומן שהופיע ביאהו, מתוך מודעות בדומיינים חונים. מקדם אתרים אחר ציין כי מודעות האדסנס באתר שלו זכו להתייחסות מכובדת מצד הזחלנים, למרות שכלל לא היו אמורות להופיע בגרסת הטקסט בעותק השמור של גוגל. התקבלו תגובות לא מבוטלות שתמכו בממצאים דומים. מישהו אפילו כתב שאולי זו הדרך של גוגל לעודד מפרסמים להעלות קמפיין של קידום אתרים ממומן….
  • אחד ממקדמי האתרים מעלה בחשש את הסוגיה שאם זה נכון, אז אולי יש משמעות גם לקישורים היוצאים ממודעות אדסנס בבלוגים וכד’ ותוהה כיצד זה משפיע על איכות הדף.

מאט כץ משתלב בשיח ומגיב על הדברים:

מאט כץ, בכבודו ובעצמו (המהנדס הראשי של גוגל להזכירכם) בחר להגיב על הדברים, כתוצאה מההדים שהכתבה עוררה וציין כי מודעות הפרסום של קידום אתרים ממומן באדוורדס אינן יכולות להשפיע על תוצאות קידום אתרים אורגני מכיוון שהמודעות עוברות סינון של הפניית URLים וחסומים על ידי robots.txt, כך שבעצם אין זה אפשרי שאדוורדס ישפיע על החיפוש האורגני באופן ישיר כלשהו. הסברה היא כי יאהו פועלת באופן דומה.

מאט כץ מציין כי בעבר, כשנבדקו טענות שכאלה, מצאו דפי ספאם שהפיצו אתרי שותפים במנועי החיפוש, אך הוא בכל זאת מתעקש על כך שאין להם יכולת השפעה שכזאת. יחד עם זאת, הוא העביר לצוות האחראי על הזחלנים בגוגל את תוצאות הבדיקות הללו וטען כי במידה ויתעורר הצורך לבצע שינוי כלשהו ולוודא במאה אחוז שאין השפעה על התוצאות האורגניות, השינויים אכן יבוצעו. זה בעצם אומר, שאולי יש סיכוי קטנטן שהיתה כאן “פריצה” / טעות כלשהי באלגוריתם שאפשר מקרים שכאלה?