האם קידום אתרים ממומן משפיע על תוצאות קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
האם יש קשר בין מודעות וקישורים מתוך מילות מפתח שעלו לרשת במסגרת קמפיין של קידום אתרים ממומן לבין הדירוגים של אותן מילים בדף תוצאות החיפוש? (תוצרים לכאורה של תהליכי קידום אתרים אורגני?) מארק ג'קסון, מומחה SEO, סבור שכן, ומציג נתונים שלדעתו תומכים בכך.

האם יש קשר בין מודעות וקישורים מתוך מילות מפתח שעלו לרשת במסגרת קמפיין של קידום אתרים ממומן, לבין הדירוגים של אותן מילים בדף תוצאות החיפוש? (תוצרים לכאורה של תהליכי קידום אתרים אורגני?) מארק ג’קסון, מומחה SEO סבור שכן, ומציג נתונים אשר לדעתו תומכים בכך.

קידום אתרים ממומן ומה שגוגל רואה

מארק ג’קסון, מומחה קידום אתרים ובעל טור במגזין האינטרנט Search Engine Watch, טוען כי בניגוד למה שסבר בעבר, הנתונים שבידו מראים כי קיים לפעמים קשר בין קידום אתרים ממומן לדירוגים בדף התוצאות האורגניות המושפעות מהקישורים שנוצרים בקמפיין. התוכן במאמר זה מבוסס על כתבתו של ג’קסון בנושא.

ג’קסון מספר כי הצוות שלו איתר לאחרונה קישורים חדשים בחשבון הניהול של גוגל ווב מאסטר. הם גילו קישורים נכנסים עם טקסט קישור שהם משוכנעים בוודאות כי לא הם יצרו אותם בתהליך קידום אתרים אורגני וקישורים אלה נראו די חזקים.

כשהם בחנו את הקישורים הללו הם גילו כי הקישורים נכנסים ממודעות קידום אתרים ממומנות. הם היו הכותרות של מודעות הפרסום הן בגוגל והן ביאהו. בגוגל ווב מאסטר הוצגו קישורים אלה כקישורים אשר לכאורה נוצרו באופן אורגני כקישורים נכנסים לאתר (?!).

מדובר באתר העוסק במכירת קרקעות. כותרת מודעת הפרסום היתה “הפחתה דרמטית במחיר” וטקסט קישור זה הופיע ברשימת הקישורים הנכנסים.

“Dramatic price reductions” היה קישור הטקסט (anchor text) השלישי שהכי השתמשו בו / אותר ביותר. הבדיקה העלתה כי המקום היחיד בו השתמשו בטקסט זה כקישור לאתר היה במודעות הפרסום הממומנות!

ג’קסון, מומחה SEO, מתאר את הבדיקות שבוצעו על מנת לאתר את הקישורים לאתר: שימוש בפקודת linkdomain במנוע החיפוש יאהו, הציג תוצאות של אתרים בהם פורסמו המודעות הממומנות. חלק גדול מהקישורים הגיע ממודעות שהוצגו באתרים בהם אין אתר עדיין אלא “parked domain names” בהם מציגים מודעות רק לשם הפרסום וההקלקה.

ג’קסון מציין כי עד היום, בדומיינים החונים, קישורי ה – JavaScript מנעו ממצבים אלה לקרות, אך עכשיו, הרובוטים מתוחכמים יותר ומצליחים לזחול ולעבור אפילו בתוך קישורים אלה (מידע נוסף בעניין זה תמצאו כאן:crawling JavaScript links on Web sites).

לחלקו השני של המאמר – השפעת קישורי קידום אתרים ממומן על קידום אתרים אורגני