קידום אתרים וקידום סרטונים במנועי החיפוש

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
קידום אתרים ושיווק באינטרנט באמצעות סרטוני וידאו כבר נוכח מאוד ברשת, ועם הזמן הוא תופס תאוצה יותר ויותר והופך לאחד מכלי השיווק המרכזיים ברשת.

קידום אתרים ושיווק באינטרנט באמצעות סרטוני ווידאו כבר נוכח מאוד ברשת, ועם הזמן הוא תופס תאוצה יותר ויותר והופך לאחד מכלי השיווק המרכזיים ברשת. בחודש מרץ גלשו לאתר יוטיוב למעלה ממאה מיליון מבקרים ייחודיים. ההערכה היא כי המשתמשים בארה”ב צפו ב – 14.5ביליון! סרטונים מקוונים רק בחודש מרץ. עם נתונים שכאלה, שרק הולכים ותופחים ברור כי כדאי להבין את כללי המשחק של שיווק באינטרנט באמצעות סרטוני ווידאו ואת הדרך לשלב סרטים אלה במסגרת תהליך קידום אתרים מקצועי לאתר.

קידום אתרים וסרטוני ווידאו

אז כיצד מקדמים סרטונים? הבסיס לקידום סרטי וידאו דומה לבסיס של קידום אתרים ברשת. Ron Jones, מומחה קידום אתרים, מספק טיפים חשובים בנושא, במאמר שפורסם במגזין האינטרנט searchenginewatch.com ומחלק זאת לחמש קטגוריות בסיסיות:

  • מחקר מילות מפתח
  • הפקת סרט ווידאו
  • דפי נחיתה
  • השמת מילות המפתח
  • מעקב ובקרה באמצעות תוכנות סטטיסטיות

כל קטגוריה הינה התמחות בפני עצמה, ובמאמר זה נציג בפניכם טיפים “על קצה המזלג”.

מחקר מילות מפתח

בדיוק כמו בתהליך קידום אתרים באינטרנט, יש לבצע מחקר מילות מפתח. את המחקר יש לבצע טרם הפקת הסרטון, ולשלב את מילות המפתח שנבחרו במלל של הווידאו. יש כבר מנועי חיפוש שיכולים לאנדקס תוכן של סרטים וגם אם זה לא מפותח עדיין דיו, זה הולך ומתפתח. את מילות המפתח האלה, בדומה לכללי קידום אתרים, יש לשתול בכותרת הסרט, בתיאור, בתגיות, בשם הקובץ ובכתובת ה – URL כשזה אפשרי.

במקרים רבים מומלץ ללכת בסרטים על מילות מפתח עם זנב ארוך. אל תהססו לבחור מילים ממוקדות, ספציפיות ונישתיות.

הפקת ווידאו

קיימות אפשרויות רבות להפקת סרט ווידאו, החל בהפקה עצמית עם ציוד מינימליסטי ועד לשכירת שירותיה של חברה מקצועית המתמחה בכך. בכדי לדעת כמה תקציב להשקיע בהפקה עצמה וכמה רחוק יש ללכת, הגדירו קודם את קהל היעד שלכם. האם מדובר בקהל המחייב סרט מקצועי מושלם מתחילתו ועד סופו, או שגם הפקה חובבנית באה בחשבון, ואולי אפילו עדיפה? פעמים רבות, סרטים דלי תקציב מנצחים בגדול הפקות מלוטשות ועתירות מזומנים. יותר מכך, כשקהל היעד לא מתאים, סרט מצוחצח מדיי ממש יכול להרוס את הקמפיין. אורך מומלץ לסרט עפ”י רוב, נע בין חצי דקה לשלוש דקות. צריך מספיק זמן כדי להעביר את המסר המרכזי, מצד שני, יש לזכור כי הקהל הינו תוסס, חסר סבלנות ומשתעמם בקלות.

האתגר האמיתי הוא להפיק סרטון ייחודי. יש כל כך הרבה סרטים כיום. חישבו על סרט שיהיה בולט, מיוחד, שונה ושיגרום לאנשים להעביר אותו הלאה או להמליץ עליו לחבר. הומור מקורי יכול לתרום לעניין מאוד.

דפי נחיתה

לאן אתם רוצים להפנות את הצופים שלכם? החליטו על כך מראש. זה יכול להיות עמוד בבלוג, דף באתר, פרופיל מקצועי באינדקס, עמוד בפייסבוק וכד’. במידה ואתם רוצים להציע מוצר או שירות ולהפנות את הצופים לדף שיספק מידע נוסף או יאפשר מכירה, הכינו דף זה מראש. וודאו כי ניתן לחבר דף זה לתוכנת סטטיסטיקות ולמדוד מהיכן הגיעו הצופים. אתם תרצו לדעת אם מה שהכנתם אפקטיבי או לא.

מייקרוסופט השיקה בשבוע שעבר את מנוע החיפוש החדש שלה – בינג. אחת הסיבות לבאזז סביב בינג, היא הודות לדרך בה היא מנהלת את חיפוש הסרטים. רבים טוענים כי החיפוש בתחום הסרטים וסרטוני הווידאו בבינג, טוב בהרבה מהחיפוש המקביל בגוגל. כאמור, כל התחום של חיפוש סרטים ברשת הולך ומתעצם והחשיבות שמייחסים לכך מנועי החיפוש עולה מדי יום.

לחלק השני של המאמר – טיפים הקשורים במילות מפתח ובנתונים סטטיסטיים.