אופטימיזציה לדף הבית – לא צריך לנחש מה יעבוד

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גם אם פעלתם באופן מקצועי ויסודי וטיפלתם בכל פרמטר אפשרי במגוון הפרמטרים של קידום אתרים, קיים עניין נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו - הגדלתם את התנועה לאתר באמצעות שיפור הדירוג בדף תוצאות החיפוש ובאמצעי שיווק באינטרנט נוספים, הגולשים מגיעים, ומה עכשיו?
קידום אתרים מקצועי טומן בחובו התייחסות למכלול נרחב של פרמטרים, הן בתוך האתר של הלקוח, והן מחוצה לו. מחקר מילות מפתח, אופטימיזציית מבנה, אופטימיזציית תוכן, יצירת קישורים איכותיים לאתר, בדיקת ביצועים באמצעות תוכנו סטטיסטיות, ניתוח נתונים המוצגים בגוגל ווב מאסטר ובמפת האתר ועוד. כמובן שכל אחד מהנושאים האלה מורכב מגורמים רבים בעלי משמעות שישפיעו באופן ניכר על תוצאות התהליך של קידום אתרים במנועי החיפוש. כשלא ניתן, עקב מגבלות שונות של האתר, לבצע אופטימיזציה לפרמטר מסויים, צריך לפצות עליו בפרמטרים האחרים.

את כל זה אתם בוודאי כבר יודעים…

 אבל גם אם פעלתם באופן מקצועי ויסודי, וטיפלתם בכל פרמטר אפשרי במגוון הפרמטרים של קידום אתרים, קיים עניין נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו – הגדלתם את התנועה לאתר באמצעות שיפור הדירוג בדף תוצאות החיפוש ובאמצעי שיווק באינטרנט נוספים, הגולשים מגיעים, ומה עכשיו?
האם הם מזמינים את השירות או קונים את המוצר אותו מציע האתר? האם הלקוח שלכם אכן הגדיל את מחזור המכירות שלו כתוצאה מיצירת קשר עסקי ועבודה משותפת עם חברת קידום אתרים מוכשרת כשלכם?… אז חלק מכם יכול להגיד שזה כבר לא עניינכם ולא קשור אליכם – אתם את שלכם עשיתם… חלק מכם יבחרו להוסיף שירותי יעוץ נוספים הקשורים בויזואליות ובשימושיות האתר. ההחלטה בידיכם.
במידה ובחרתם להירתם לעזרתו של אותו לקח, ולסייע בידו להגדיל את תשואתו על ההשקעה – מונח ה – ROIהמפורסם, ניתן להסתייע בשירות של גוגל המסייע בביצוע אופטימיזציה לדפי האתר באמצעים שונים. בבלוגים של גוגל תוכלו למצוא מידע עשיר ומועיל בנושא זה.
אופטימיזציה לדפי האתר
הכלי של גוגל – Website Optimizer מאפשר לכם לערוך ניסיונות ולהציג לגולשים ורסיות שונות של הדפים, ולנתח על סמך הגלישה באתר, איזו ורסיה הינה המוצלחת ביותר. כך תוכלו בעצם להגדיל את יחס ההמרות שלכם ושל לקוחותיכם. לעיתים, שינויים מזעריים מבחינת מאמץ, יחוללו שינויים גדולים ביחס ההמרה (אתם קובעים את היעדים: רכישה, שליחת טופס יצירת קשר, לחיצה על קישור מסוים וכו’). לכל פרמטר יש משמעות: לצבע הרקע, לתמונה המוצגת, לגודל וסוג הפונט, לעיצוב, לצבע וגודל הכפתור בטופס יצירת הקשר וכד’.
קשה לקבל החלטה נכונה רק על סמך אינטואיציה – תנו לגולשים לעזור לכם. אתם בעצם מבצעים ניסוי, ללא כל הבלגן שמסביב ונהנים מניתוח איכותי המבוסס על תוצאות.
גוגל מציגים דוגמא לניסוי שהם ערכו בעצמם בדף הפיקאסה שלהם, והופתעו מהתוצאות:
ורסיה א’:
picasa1
 ורסיה ב’:
picasa2
בוורסיה הראשונה, הם שתמשו במילה “חינם”, הוסיפו קריאה לפעולה והציגו תמונה מעוצבת של המוצר.
בוורסיה השנייה, הם הסירו את התמונה, השתמשו בכפתור במקום בקישור והציגו באופן בולט את ערך המוצר: “הדרך הקלה לשיתוף וניהול תמונותיכם (בתרגום חופשי).”
איזה ורסיה לדעתכם הצליחה יותר?….

בגוגל ניבאו כי הוורסיה הראשונה תצליח יותר עקב הצגת תמונה יפה והצגה בולטת של המוצר בחינם. למרבה הפתעתם, הנתונים הראו כי דווקא הגרסה הנקייה יותר והפשוטה, זכתה להצלחה גדולה יותר.השינויים בוורסיה ב’ הגדילו את כמות ההורדות ב- 30%!

ניסוי זה מוכיח כי ללא ספק, מומלץ לקבל החלטות על סמך נתונים ולא על פי תחושת בטן.