פרסום ושיווק באינטרנט – באנרים ווידאו מקוון

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
קידום אתרים הוא חלק ממכלול של עולם השיווק באינטרנט. השיווק והפרסום באינטרנט, כמו גם קידום אתרים במנועי חיפוש, צומחים ומתפתחים בהתמדה, גם בתקופת המיתון.

קידום אתרים הוא חלק ממכלול של עולם השיווק באינטרנט. השיווק והפרסום באינטרנט, כמו גם קידום אתרים במנועי חיפוש, צומחים ומתפתחים בהתמדה, גם בתקופת המיתון. במאמר זה נעסוק בכיווני התפתחות חדשים של הפרסום ברשת ונביא בפניכם נתונים אודות הקיים כיום ותחזיות לגבי העתיד לבוא.

מאמר זה מבוסס על מאמרה של מעיין כהן במגזין דה מארקר – עידן הפוסט פרה-רול.

הפרסום ברשת – נתונים אודות באנרים ווידאו מקוון
הפרסום באינטרנט לא יפסיק לצמוח, אבל לאו דווקא בבאנרים.
נתונים: בשנת 2008 הוצגו באינטרנט בארה”ב לבדה 4.5 טריליון באנרים – יותר מ – 2,000 באנרים לחודש לגולש. על אף המספר המדהים, מדובר בירידה לעומת 2007, וזוהי גם המגמה הכללית –
ירידה בבאנרים, או לפחות ירידה בצמיחה.
ע”פי תחזית eMarketer מתחילת פברואר, ההוצאה לפרסום מקוון תגדל ב – 22.5% בשנת 2009 – יפה מאוד לאור המיתון. בעוד שהצמיחה הצפויה בתחום הבאנרים היא 6% בלבד, הגידול הצפוי בכללותו הוא של44.9% בפרסום בווידאו המקוון ושל כ – 15% בפרסום מבוסס חיפוש.
פרסום באינטרנט – התחומים בהם צופים גידול או חידוש
וידאו – הקלקות ללא הפרעות
בפרסום בווידאו המקוון קיימים כיום מספר כלים, והם נתפסים כפוגעים בחוויית הצפייה. הנפוץ ביניהם הוא הפרה-רול, פרסומת המשודרת לפני תחילת הסרטון. כלים נוספים: באנר רגיל, פרסומת מדיה עשירה, מיד-רול (מופיעה באמצע הסרט וכשמקליקים עליה עוברים לאתר המפרסם) ומודעת טקסט.
חברות סטרט-אפ רבות מפתחות כיום כלי פרסום נוספים שגם יספקו מענה למפרסם וגם ישמרו על חוויית הצפייה.
חברות ישראליות ש”הרימו את הכפפה”
אינוביד – מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לשתול בסרטי הווידאו, אובייקטים פרסומיים הניתנים להקלקה. מקדונלד’ס תוכל, למשל, לשתול את הלוגו שלה על שלט חוצות במערבון, והקלקה על הלוגו תוביל לאתר של מקדונלד’ס.

פליי מדיה- מציעה לאתרים ולמפרסמים להוסיף שכבות מידע על גבי הסרטים: פרסומות אינטראקטיביות, כתוביות ו”בועות” מידע. הגולשים יוכלו ללחוץ על קישורים שונים במהלך הסרט ולהוסיף שכבות מידע משלהם. לדוגמא, צופה שיהיה מעוניין לדעת מי הוא הזמר ששר את שיר הנושא של הסרט בו הוא צופה, יקליק על באנר, יבקש את המידע ויקבל תשובה במהלך הצפייה בסרט. בחורה אופנתית שתהיה חייבת לדעת באיזה חנות בניו יורק ניתן לרכוש את החולצה ששרה ג’סיקה פרקר לובשת בפרק של “סקס והעיר הגדולה”, וכמה הוא עולה, תוכל לקבל את המידע החשוב הזה כבר בזמן הצפייה ולתכנן את מסלול ביקורה הבא בתפוח הגדול.

מדיה אנד – מפתחת טכנולוגיה לזיהוי אובייקטים בסרטי וידאו. הגולשים מוזמנים להקליק על עצמים המופיעים בגוף הסרט ולקבל לאחר השידור, פירוט מלא אודות האובייקט עליו הקליקו.
באמצעות פתרונות אלה יוכלו הגולשים ליהנות מצפייה בסרט באורך מלא, ללא פרסומות לא רלוונטיות, ולקבל מידע אודות הפרטים המעניינים אותם במהלך הסרט או בסיומו. המפרסם ייהנה מהחשיפה והצופה ייהנה מחוויית צפייה שלמה.