כיצד מדרגי האיכות של גוגל מתייחסים לספאם

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע הנוכחי למדנו להכיר את הקווים הכלליים של התייחסות המדרג לספאם, בקטע הבא נתמקד בדפי PPC ונסביר לעומק כיצד מתייחסים המדרגים אליהם.
כיצד מדרגי האיכות של גוגל מתייחסים לספאם
זהו החלק השני מבין מאמר בין שני חלקים שמסקר את מסמך הבדיקות שהודלף מגוגל “הקווים המנחים של גוגל למדרגי איכות”. בחלק הקודם דיברנו על איך מוסבר למדרגים להתייחס לרלוונטיות בהתאם להתשייכות בין השאילתה לבין המדינה בה מתבצע החיפוש, וראינו את סולם הדירוג של גוגל הלכה למעשה. המסמך גם חשף לנו מהו “תוכן שימושי” ואיך נראה ממשק המדרגים מבפנים. בחלק הקרוב נכסה את כל נושא ההתייחסות לספאם על ידי המדרגים.
מה נחשב לאתר ספאם על ידי גוגל ?
“אתרי ספאם זהו המונח עבור אתרים שמתוכננים על ידי וובמאסטרים במטרה לשטות בעכבישים של מנועי החיפוש ולהפנות תנועה לאתרים שלהם”
גוגל מתייחס לספאם בתור האויב, אפילו אם עמוד הספאם נחשב “רלוונטי” או “שימושי” עבור השאילתה. גוגל מצהירה: ” זה אפשרי לעמוד באינטרנט לקבל דירוג מאוד גבוה – אפילו דירוג חיוני – וגם אז לקבל תווית ספאם.”
ברגע שדף מזוהה בתור דף ספאם הוא מיד מושלך ל”סל האשפה”. אם נעשה שימוש בשיטות אופטימיזציה חמקניות, עברו על קטע הספאם במסמך בתשומת לב רבה.
סוגי ספאם
הנה מה שמדרגי האיכות של גוגל מחשיבים בתור ספאם :
–         דפי PPC
–         דומיינים חונים 
–         Thin affiliates – (דפים שמיועדים אך ורק להובלה לתוכניות שותפים ללא שום ערך מוסף לגולש)
–         טקסט חבוי וקישורים חבויים
–         הפניות JAVA
–         דחיסת מילות מפתח
–         100% שימוש ב FRAME
–         הפניות חמקניות
לסיכום בקטע הנוכחי למדנו להכיר את הקווים הכלליים של התייחסות המדרג לספאם, בקטע הבא נתמקד בדפיPPC  ונסביר לעומק כיצד מתייחסים המדרגים אליהם.