הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת – מבט אל תוך ממשק המדרגים של גוגל!

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
זה כמובן נשמע מאוד הגיוני מבחינה רציונלית שמדרגים אנושיים הם המדרגים הרלוונטיים ביותר לסינון תוצאות, אך איפה הגבול ובאיזו מידה?
הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת – מבט אל תוך ממשק המדרגים של גוגל !
יש פרסום מעניין בחו”ל שמראה שגוגל משלמת 20$ לשעה לסטודנטים כדי לעבור ולדרג תוצאות חיפוש.
http://www.searchbistro.com/index.php?/archives/19-Google-Secret-Lab,-Prelude.html
מפורסמת גם משרה באופן רשמי בלוח הדורשים של גוגל לסיווג, מדרגי איכות.
ישנם כ- 15 עמודים בתוך המסמך המוקדשים להסברה למדרגים מתחילים כיצד להתמצא בתוך ממשק המדרגים.
ניתן לקרוא ולראות צילומי מסך מאוד מעניינים בתוך המסמך – ניתן להוריד אותו בחלק הראשון של מאמר זה.
בלוח הבקרה של המדרג , המדרגים יכולים לבחור בין הגירסה ה”חיה” של דף האינטרנט לבין ה”עותק השמור” של הדף במקרה והגרסה החיה לא עולה, יתייחס המדרג לתוצאה השמורה. במידה ושתי הגרסאות לא עולות הדף יסווג לקטגוריה “לא נטען”.
אחראים גבוהים יותר , מדרגים “שאילתות לא פתורות” או שאילתות שמדרגים סירבו לדרג. לפני סימון שאילתה כשאילתה לא פתורה, המדרג מתבקש לכתוב הערת טקסט שמציינת מדוע.
והנה קצת מהסלנג שמשתמשים בו המדרגים בהערות שלהם:
V – (vital)
DL – (didn’t load)
Usf (useful)
FL (foreign language)
Rel (relevant)
NR (not relevant)
Mal (malicious)
PPC (pay per click)
OT (off topic)
הנשק הסודי האנושי של גוגל :
במאמר הבא שיפורסם נסקר איך מדרגי גוגל מתייחסים לאתרי ספאם, ומה נחשב כאתר ספאם.
בדיונים רבים בפורומים של קידום אתרים עולמיים כבר ממזמן נאמר שמנועי חיפוש מעדיפים להעסיק הרבה יותר מדרגי איכות אנושיים מאשר מתכנתים. מאשר תוכנות ואלגוריתמים שמנסות להתחקות אחר התנהגות אנושית.

כמובן זה נשמע מאוד הגיוני מבחינה רציונאלית שמדרגים אנושיים הם המדרגים הרלוונטיים ביותר לסינון תוצאות, אך איפה הגבול ובאיזו מידה ? מעריכים טוענים שגוגל מעסיקה כיום למעלה מ10,000 מדרגי איכות. כמה זה באמת מתקרב למציאות ? בכל מקרה שמירה על תוכן איכותי ושימושי לא צריכה להדאיג אתכם מול מדרגי האיכות של גוגל.