גוגל אנליטיקס למעקב וניתוח תוצאות קידום אתרים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
תהליך קידום אתרים יעיל טומן בחובו את הצורך במעקב צמוד אחר ביצועים והפקת מסקנות seo בהתאם. גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לנתח ממצאים באופן יעיל ולשפר את ביצועי האתר באופן שוטף.
תהליך קידום אתרים כרוך באופטימיזציה של פרמטרים רבים באתר ומחוצה לו. התהליך דורש מחקר מילות מפתח, התאמת מבנה האתר לזחלנים, אופיטימיזציית התוכן באתר, יצירת קישורים איכותיים ועוד. איך יודעים אם הקידום מוצלח או לא? הדירוג בדף תוצאות החיפוש משקף כמובן את ההתקדמות בדירוגים של מילות המפתח המרכזיות, האם זה מספיק? לא! שימוש יעיל בתוכנת הסטטיסטיקות גוגל אנליטיקס, מאפשרת לנו לקבל תמונה רחבה בהרבה לגבי תהליך ה – SEO ומהווה בסיס מצוין לא רק לבדיקה עצמית, אלא לניתוח ממצאים ולהסקת מסקנות בהתאם.
לא נוכל לכסות במאמר זה את כל האפשרויות הקיימות בגוגל אנליטיקס כיום, שכן, מדובר בתוכנה חינמית אותה גוגל מפתחת על בסיס קבוע וכל הזמן עולות אפשרויות חדשות. במאמר זה נתייחס למספר אפיונים, שאם תשכילו להשתמש בהם, תוכלו לשפר את האתר על בסיס קבוע ולקטוף את פירות ה – seo.
מה מאפשר לנו גוגל אנליטיקס?
Benchmarking – מידוד – השוואת ביצועי האתר שלכם לאתרים דומים בתעשייה. ניתן להשוות בגרסת הבטא את כמות המבקרים, מספר הדפים הנצפים, אחוז הנטישה, שהות ממוצעת באתר, ביקורים חדשים ועוד. נתונים אלה מאפשרים לכם , בין היתר, להבין טוב יותר את פוטנציאל הגדילה הגלום באתר. שירות זה ממוקם תחת קטגוריית visitors.
Site Search – חיפוש באתר – כולל דו”חות אודות התנהגות הגולשים באתרים בעלי תיבת חיפוש פנימית. בדו”חות אלה תמצאו מידע רב ערך אודות פעולות החיפוש המתבצעות באתרכם, המרות ועוד, לשיפור שימושיות האתר.
חיפוש אורגני – מגוון אפשרויות להנפקת דו”חות אודות כמות המבקרים באתר, מהיכן הגיעו, באילו מילות מפתח השתמשו ועוד.
דפי נחיתה – מגוון אפשרויות אודות שימושיות הדפים – שהות ממוצעת, אחוז נטישה, מסלול צפייה ועוד.
Goals – הגדרת מטרות /יעדים באתר – נכון להיום הינכם יכולים להגדיר 4 מטרות לכל אתר. לשם כך נדרש מכם למלא פרמטרים: כתובת דף המטרה, שם, נתיב/מסלול (עד 10 דפים), ערך היעד (ערך כספי או ערך אחר המשרת את צרכיכם). את השירות הזה תמצאו בקטגוריה נפרדת הנקראת Goals

e – commerce – מגוון אפשרויות למעקב וניתוח ביצועי המסחר האלקטרוני באתר.

custom report – דו”חות מותאמים אישית

באתר יוטיוב תמצאו סרטון למתחילים, אודות יצירת דו”חות מותאמים אישית:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NGgl137x3Yw

Segmentation – סגמנטציה

לצפייה בסרטון המצוי באתר יוטיוב, אודות יצירת דו”חות התפלגות מותאמים אישית:

לסיכום
תהליך קידום אתרים יעיל, טומן בחובו את הצורך במעקב צמוד אחר ביצועים, והפקת מסקנות seo בהתאם. גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לנתח ממצאים באופן יעיל ולשפר את ביצועי האתר באופן שוטף.