קידום אתרים באמצעות מאמרים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כתיבת מאמרים והפצתם ברשת היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבלת קישורים איכותיים בתחום קידום אתרים. הכתיבה עצמה ומציאת האתר המתאים לפרסומו לוקחים זמן, אך זה בהחלט שווה את המאמץ. במשך הזמן תפתחו לכם רשימה של אתרים שנוח לכם לעבוד עמם.

מבוא

קידום אתרים מקצועי מורכב בחלקו מכתיבת מאמרים ממוקדי מילות מפתח והפצתם ברשת. נשמע פשוט, אך לא פעם אני נתקלת באנשים  שמספרים לי כי הם מקדמים את האתר שלהם בעצמם, באמצעות העלאת כל המאמרים שהם כותבים, לאתר מאמרים אחד בלבד (כי זה נוח וקל)… אני נתקלת בטעויות בסיסיות רבות שאנשים עושים בעניין זה, מבחינת קידום אתרים, ואת חלקם ניתן למנוע ביישום מספר טיפים פשוטים ובסיסיים, המופיעים במאמר זה.

 יתרונות לכתיבת מאמרים במסגרת קידום אתרים

קידום אתרים מבוסס בין היתר על יצירת קישורים איכותיים לאתר. כתיבה נכונה של מאמרים והפצתם המושכלת ברשת, יכולה לייצר עבורכם קישורים איכותיים ביותר. מדובר בקישורים חד -כיווניים המסייעים לכם הן בקידום והן בהגדלת תנועת הגולשים לאתר. המאמר יושב ברשת, צובר וותק וצפיות ואתם נהנים מיתרונותיו לאורך זמן רב. למאמר יש גם יתרון של שיווק ויראלי – אם המאמר מוצלח, מקורי ובעל תרומה אמיתית לגולשים, הקוראים עשויים לשלוח אותו לרשימת התפוצה שלהם ובלוגרים יכולים לקשר אליו או לצטט מתוכו קטעים מסוימים, וליצור עבורכם קישורים חדשים.

שיווק מאמרים ברשת – טעויות נפוצות

כשאני כותבת “טעויות” אני לאו דווקא מתייחסת למעשים חמורים מבחינת האלגוריתם של מנועי החיפוש, אלא גם למצב של השקעת מאמץ בכתיבת מאמר, הפצתו ברשת מבלי להפיק את המקסימום מהמאמץ ומהזמן המושקעים בתהליך. אם כבר פיניתם את הזמן, השקעתם מחשבה וישבתם לכתוב, מדוע לא להפיק מכך את המירב?

אז טעויות חוזרות ונשנות הן: כתיבת מאמרים ללא מיקוד במילות מפתח, הוצאת קישורים לאתר שלא מתוך מילות המפתח, בחירת כותרות או תגיות לא מתאימות, העלאת כל המאמרים לאתר אחד רק בגלל שהוא מאפשר לעשות זאת בקלות, סבמוט אותו מאמר לאתר השייך לכותב ובמקביל לאתרים נוספים (הכפלת תוכן), בחירת אתרים שאינם קשורים לתחום או שאינם איכותיים מספיק, הוצאת קישורים רבים מדיי מאותו מאמר (מומלץ בד”כ להוציא עד 2 קישורים ממאמר) או התעלמות מוחלטת מכתיבה…
טיפים לכתיבת מאמרים:
  1. בחירת נושא לכתיבה והגדרת כותרת מתאימה
בחירת כותרת למאמר עשויה להיות מורכבת יותר ממה שזה נשמע. נכון שאתם יכולים לכתוב את הדבר הראשון שעולה לכם בראש, אך כדאי יותר לבחור נושא וכותרת על סמך תשובות לשאלות הבאות:
  • האם הכותרת תסקרן מספיק את עורכי התוכן? אם הכותרת לא תהיה מושכת, המאמר אולי לא יפורסם. אתרי התוכן אוהבים מן הסתם מקוריות ויצירתיות וכמובן חידושים.
  • האם הקוראים יאהבו אותו? אם הכותרת לא אטרקטיבית, ישנה סבירות גבוהה כי הקוראים לא יגיעו בכלל לשורה השנייה ויברחו לדף אחר. אם המאמרים שלכם יזכו להצלחה בקרב הקוראים, תעצימו את המוניטין שלכם בקרב אתרי התוכן. להיות כותב פופולארי ומחוזר על ידי האתרים, הוא יתרון עצום.
כשאתם מחפשים כותרת למאמר, נסו להיזכר בשאלות נפוצות שבהם הנכם נתקלים. אם יש שאלות החוזרות על עצמן בקרב הלקוחות והגולשים שלכם, או בקרב פורומים מקצועיים בתחום, קרוב לוודאי כי מדובר בנושא טוב למאמר.
דרך נוספת לאיתור נושא מוצלח הוא לכתוב על דברים שמעניינים אתכם.אם שאלה מסוימת רדפה אתכם במשך זמן מה ומצאתם תשובות, כתבו על זה. אם זה כל כך עניין אתכם, קרוב לוודאי שזה יעניין עוד אנשים.

 2. כתיבת המאמר

אם בחירת הנושא לא קלה, הכתיבה עצמה אינה נהיית פשוטה יותר. למאמר צריכה להיות פואנטה המלווה בהסברים לקורא אודות נקודה זו.
אם לדוגמא אתם כותבים מאמר אודות נושא מתחום קידום אתרים, אתם יכולים להחליט כי המאמר ידון בטיפים ספציפיים של SEO. לאחר שהחלטתם על טיפים והנחיות, אתם צריכים לבחור אילו נושאים ברצונכם לכסות. שכן, קידום אתרים, בדומה לתחומים רבים אחרים, הינו עולם ללא גבולות. לכן, כדי לא ללכת לאיבוד בתוך ים של מידע, תכננו מראש את קו המחשבה והכתיבה.
בחירת הנושא תקל עליכם בכתיבת כותרות ביניים שיקלו על הקריאה.
הערה: מבחינת קידום אתרים, מומלץ לשלב בכותרות אלה את מילת המפתח. באופן כללי, מומלץ לשלב את מילות המפתח איפה שרק ניתן, אבל רק כשזה משתלב בטקסט באופן טבעי. אל תזלזלו באינטליגנציה של הגולשים… צפיפות מומלצת נעה סביב ה – 3%.
מבחינת מנועי החיפוש, השתדלו לכתוב מאמרים בעלי 350 מילים לפחות. אם מדובר במאמרים מקצועיים בתחומים מורכבים, תגיעו בקלות אף ל – 1200 מילים. השתדלו לא לעבור כמות זו כי הקוראים יאבדו את הסבלנות. אם אתם יודעים מראש לאן אתם מעלים את המאמר, אז בררו עם העורכים את האורך המומלץ. לכל אתר יש דרישות שונות.

3. סבמוט המאמר – הפצת המאמר ברשת

העלאת מאמר שכתבתם לאתר אחר, יוצר מצב של Win-Win לשני הצדדים. מנהלי אתרים מקצועיים, ובעיקר אלה הזוכים לליווי של קידום אתרים מקצועי, מבינים את הצורך בהעשרת האתר בתכנים מקוריים על בסיס קבוע. מכיוון שהעלויות גבוהות, הם ישמחו לקבל מאמרים מקצועיים תמורת הוצאת קישור מגוף המאמר לאתר שלכם. כולם מרוצים.

אז איך מפיצים את המאמר ברשת?

ישנן שתי דרכים מרכזיות:

הדרך הקלה יותר היא להעלות מאמרים לאתרים המיועדים לכך. נרשמים, כותבים פרופיל קצר ומעלים מאמרים. היתרון באתרים אלה הוא הקלות, והעובדה כי חלקם אתרים חזקים ובתחומים מסוימים (פחות תחרותיים) תוכלו למצוא את המאמר שכתבתם, מדורג גבוה בדף תוצאות החיפוש (זכרו לצרף תגיות).
הדרך השנייה, ןהמושקעת יותר, היא למצוא אתרים מקצועיים, ברי סמכא בתחומכם או בתחומים משלימים, המדורגים גבוה בגוגל. ערך הקישורים מתוך מאמרים אלה בד”כ גבוה יותר.
כדי למצוא את אותם אתרים, מומלץ לבצע חיפוש למילות מפתח רלוונטיות הקשורות בנושא המאמר. לעיתים כדאי להתמקד בתחומים משלימים על מנת להימנע מסירוב עקב קונפליקט של תחרות. כדאי להיעזר ב – SEO Quake כדי לבחון את איכות האתר ולמיין את תוצאות החיפוש ע”פ PR, כמות קישורים, גודל האתר וכו’, ולהכין רשימה של אתרים אטרקטיביים.
צרו קשר עם מנהלי האתר והציעו את מאמריכם. עדכנו את הרשימה מדי פעם והגדילו את כמות האתרים עימם אתם משתפים פעולה. הפיזור חשוב. אל תשימו את “כל הביצים בסל אחד” מסיבה פשוטה – האלגוריתם של גוגל בודק לא רק את כמות הקישורים אלא את המקור שלהם וככל שכמות הדומיינים גדולה יותר, תקבלו יותר נקודות מבחינת קידום אתרים.
מומלץ לעקוב אחר המאמרים המסובמטים – לבדוק אילו מאמרים מביאים לכם הכי הרבה גולשים ואילו נושאים או סגנונות כתיבה, זוכים להצלחה הגבוהה ביותר, לשם הסקת מסקנות לכתיבה עתידית.
טיפ נוסף לסיום
  • אתם יכולים לחזק את שיווק המאמר באמצעות אתרי ווב 2, – פרסום תקציר מפתה למאמר הכולל הפנייה וקישור. בתחומים מרכזיים ניתן אף להגדיל ולעשות, ולהעלות סרטון לאתר יוטיוב, המבוסס על המאמר שכתבתם.
לסיכום

כתיבת מאמרים והפצתם ברשת היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבלת קישורים איכותיים בתחום קידום אתרים. הכתיבה עצמה ומציאת האתר המתאים לפרסומו, לוקחים זמן, אך זה בהחלט שווה את המאמץ. במשך הזמן תפתחו לכם רשימה של אתרים שנוח לכם לעבוד עמם. עדכנו את הרשימה על בסיס קבוע וצרו שיתופי פעולה עם אתרים המבינים כמוכם את חשיבות הנושא.