בניית קישורים: הדף ממנו מגיע הקישור והנושא המרכזי של הדף

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
למדנו להתייחס למקורות השונים למיקום קישורים וכמובן לשמירת טקסט העוגן האיכותי לאתרים הרציניים באמת. בקטע הבא נסביר על סחר קישורים מבוקר ונכון מבחינה אתית ועל טכניקות ליישומו על הצד הטוב ביותר.

בניית קישורים: הדף ממנו מגיע הקישור והנושא המרכזי של הדף

בחלק הקודם דיברנו על מהו טקסט עוגן, כיצד מגוונים ושומרים על טקסט עוגן טבעי. בקטע הקרוב נדון במיקומו של טקסט העוגן ,באיזה דף הוא ממוקם , מה מיקוד הדף ונסביר את החשיבות של הנושא.

אם אתה בעסקי המשכנתאות , ואתה מקבל קישורים מאתרי משלוחי פרחים , קישורים אלו לא ייחשבו. עליך להשיג קישורים מאתרים רלוונטיים וממוקדים לנושא העיסוק של האתר שלך. לעומת זאת קישורים מאתרי ביטוח לדוגמה או תחומים שקרובים ברלוונטיות שלהם גם ייחשבו, בגלל שיוכם לשוק הפיננסי. גוגל כיום יודע לקשר בין תחומים ולהבין איזו תעשייה קשורה למה. לדוגמה מילות מפתח שקשורות לתחביבי יוקרה כמו “השטת יאכטות” גוגל יקשר עימם גם מילים כמו, “סיגרים איכותיים” “יהלומים” “מכוניות יוקרה”. בדוגמה שלנו יש סבירות גבוהה שהמילה משכנתא והמילה ביטוח יופיעו באותו דף בו מדובר עליהם.
זה מאוד ברור והגיוני, חשוב על אתרים שעסוקים בתחום שלך בדיוק או בתחום שרלוונטי לתחום שלך. אם התחומים זהים או דומים יהיה ערך לקישור.
מנועי חיפוש גם מביטים מסביב לטקסט העוגן. אם לדוגמה יש קישור שמפנה אליך מאמצע של מאמר שכולו מלא בתוכן רלוונטי לתחום שלך, קישור זה ייחשב הרבה יותר מאשר אותו טקסט עוגן בתוך טקסט שאין בו תוכן רלוונטי. למעשה יש תעשייה קטנה שנוצרה מסביב לעניין הזה. בעלי בלוגים איכותיים בתחומים שונים מוכרים קישורים מתוך מאמרים רלוונטיים לאתר שלך.
הצעתי האישית להיזהר מאוד, כי כיום מנועי החיפוש עולים בקלות ונלחמים בתופעת קניית קישורים, התוצאות הם הרסניות והעונשים הם חמורים אפילו עד להורדת האתר מהאינדקס של גוגל, גם האתר שמוכר קישורים וגם האתר שקונה קישורים. אל תלך בפורומים ותכתוב מחפש לקנות קישורים, רוב הסיכויים שתיתפס. כיום גם חברות קידום אתרים רבות כחלק מהפעילות שלהם מחפשות להלשין לגוגל על מתחרים שקונים קישורים. טריק ישן מהספר הוא לשלוח מייל לאתר ולהגיד:
“שלום הייתי מעוניין לקבל קישור מדף הבית שלך, אני מוכן לשלם על זה כמה שצריך,
האם זה אפשרי ?”
אם האתר מגיב לך ואומר כן אין בעיה זה עולה 500 ₪ לשנה. כל שעליך לעשות כעת הוא לשלוח למלשינון של גוגל את המכתב ולהגיד שהאתר הזה מוכר קישורים. גוגל מיד יוריד את האתר או יעניש אותו בצורה כזו או אחרת עד שייסתיים הבירור, גם אם לאחר מכן האתר יוחזר לאינדקס עדיין המהלומה הזו משאירה משקע. כמובן קיימת גם האפשרות שגוגל לא יעשה דבר עם הפנייה. אבל שימו לב והיו זהירים. קניית קישורים נוגדת את האתיקה של קידום אתרים. ויש מספיק מקדמי אתרים שיישמחו ליירט את המתחרה החובבן שלהם שקנה קישור ממישהו.
עשו שימוש בעוגנים ארוכים לתפיסת ביטויי זנב ארוך
שאתה משיג קישורים, אל תשכח ביטויי “זנב ארוך” ביטויי זנב ארוך בד”כ מביאים יחס המרה הרבה יותר מדויק וגם הרבה יותר קל להגיע למיקומים גבוהים במנועי החיפוש במילים הללו. אם אני מקדם במילה “רופא עור” לדוגמה אני יכול לקדם בביטוי “רופא עור בהרצליה” או “רופא מומחה עור בהרצליה” כך תוכל להשיג יותר המרות, להגיע למיקומים גבוהים בעוד תוצאות במנועי החיפוש וכמו כן לגוון בטקסט העוגן שלך המפנה לאתרך.
כבד את חוק הגיוון, אל תשים לעצמך באינטרנט 20 קישורים “רופא מומחה עור בהרצליה”. תופיע באופן טבעי ותדורג בהתאם.
קישורים מתוך ספריות ואינדקסים
שאתה מוסיף את האתר שלך לאינדקסים או ספריות, אתה רוצה למקם את הקישור בסקציה ובתחום הרלוונטי ביותר שאפשר , הנה מספר טיפים :
–         וודא שאתה ממקם את הקישור בקטגוריה הרלוונטית לאתר שלך.
–         בדוק אתרים אחרים באותה קטגוריה, ראה אם הם עושים דחיסת מילות מפתח אגרסיבית, אני מעדיף להלשין אל אתרים אלה מאשר להתחקות אחריהם. זכור אם אתה מקדם לקוח בתשלום דחיסת מילות מפתח עלולה להוריד את האתר שלו מהאוויר והאחריות עליך !

–         אם אתה מוסיף את האתר שלך בספריות גדולות זכור להבליט מדוע האתר שלך יותר רלוונטי יותר טוב מכל ה1000 האחרים שכבר נמצאים שם, למה האתר שלך טוב יותר עבור המבקרים ?

לסיכום החלק למדנו להתייחס למקורות השונים למיקום קישורים וכמובן שמירת טקסט העוגן האיכותי לאתרים הרציניים באמת. בקטע הבא נסביר על סחר קישורים מבוקר ונכון מבחינה אתית ועל טכניקות כיצד ליישם אותו על הצד הטוב ביותר.