רשימת העונשים של גוגל: כפילויות תוכן ומבנה קישורים פנימיים באתרכם

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
האם באתר שלך מופיע תוכן כפול בדפים פנימיים ומחוץ לאתר שלך בדפים המפנים אליו? האם מבנה הקישורים הפנימי והחיצוני שלך מתאים לדרישות של גוגל?
האם יכול להיות שמופיעה בגוגל יותר מגרסה אחת של דף הבית שלך? כדי לבדוק את זה, העתק קטע דוגמה מתוך דף הבית שלך (משפט אחד זה מספיק) ותדביק אותו בתוך שורת החיפוש של גוגל. שים גרשיים כפולים בתחילת המשפט ובסופו לדוגמה :
“זוהי החברה שלנו לקידום אתרים, אנחנו מתמחים בתחום זה כבר מספר שנים ותרמנו למאמץ השיווקי של עשרות עסקים בישראל”
קיימת אפשרות שתצא לך יותר מתוצאה אחת, אתה יכול לשקול או למחוק את הדפים הכפולים, או לבצע העברה קבועה 301 לעמוד המקורי שאותו התוכן מייצג. כמו כן יש כאן כלי שיכול לעזור לך לאתר כפילויות תוכן נוספות, כלי נהדר כל מה שעליך לעשות זה להזין את האתר שלך ומיד יצאו תוצאות של מי שהעתיק ממך או מקומות נוספים באינטרנט שהטקסט הזה נמצא אצלם.
הכלי נמצא בכתובת הזו www.copyscape.com
חידוד חשוב : אל תחשבו שכפילויות תוכן יגרמו לענישה על ידי גוגל, אך מה שכן גוגל עושה עם תוכן כפול הוא פשוט מעביר אותו דרך פילטר ומסיר דפים שהועתקו מתוצאות החיפוש. הדרך לפתור כפילויות תוכן היא להסיר את התוכן שאונדקס בתור תוצאות שהוסרו או להפנות אותו הפנייה קבועה 301 למקום המקורי שלו.
מהי איכות הקישורים הפנימיים והחיצוניים של האתר שלכם ?
עכשיו הגיע הזמן להיות כנים עם עצמכם, האם קניתם קישורים מאתרים , או שמיקמתם קישורים שלכם בתחתית אתרים שממש לא רלוונטיים לתחום שלכם ? זה הזמן להסיר את כל הקישורים הלא איכותיים ולהציע את האתר שלכם מחד לגוגל.
האם ישנם קישורים שמפנים החוצה מהאתר שלכם לאתרים שממש לא רלוונטיים לתחום שלכם ולא יתרמו לגולשים שלכם ערך מוסף ? הסירו את כל הקישורים הללו, ועכשיו עברו אחד אחד על כל הקישורים המפנים החוצה מהאתר שלכם. אי בדיקה של קישורים הפונים החוצה היא סימן מובהק לחוסר איכפתיות מהאתר. האם יש קישורים שבורים ? כלומר קישורים שמפנים לשום מקום או לדפים מתים ?
שמחזירים 404 ? בדרך כלל רם יש מערכת פורומים באתר היא עלולה להרבות בקישורים החוצה מכל מיני מקדמי אתרים וספאמרים שמתשמשים בפורומים שלכם כדי להוציא לעצמם קישורים.
הנה כלי שיעזור לכם לסרוק את האתר שלכם ולהוציא רשימה של קישורים המפנים החוצה מחוץ לאתרכם –http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html
בזמן ההתקנה הורידו את הסימון מהקופסה Check external links כעת בצעו סריקה של האתר והורידו את התוצאות לאקסל.
וודאו שהקישורים היוצאים שלכם מפנים לאתרים ברי סמכא ומהווים מקורות מהימנים לידע שמקביל לנושא האתר שלכם, תוכלו לזהות אתרים כאלו על ידי כך שברוב המקרים הם יהיו ממוקמים במקום הראשון בגוגל עם קישורים פנימיים מתוך האתר תחתיהם. (ברוב המקרים). בזמן שאתם עוברים על הלינקים הללו שאלו עצמכם שאלה :”האם הקישור הזה עוזר לגולשים שלי ? האם הוא רלוונטי לגולשים שלי ?” אם התשובה היא לא , הסירו את הקישור.
הוסיפו תגית rel=”nofollow”  לכל התגובות של גולשים בפורומים שלכם ותגובות של גולשים בבלוגים שלכם, כדי למנוע קישורים לא רלוונטיים שיפנו החוצה מאתרכם.
ועכשיו מה קורה אם עשיתם את כל זה ועדיין אתם לא נמצאים איפה שרציתם בגוגל ? רוב הסיכויים שהמתחרים שלכם משקיעים מאמצים רבים יותר מכם בקידום אתרים , הגיע הזמן לשקול קידום אתרים מקצועי עבור האתר שלכם.
לסיכום נקווה שרשימה זו עזרה לכם, אם לא אתם תמיד יכולים להיוועץ במומחה קידום אתרים.