רשימת העונשים של גוגל: הבנת עונשים מבוססי אלגוריתם מול עונשים ידניים שגוגל מעניש

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע הקרוב נעסוק בהבדל בין עונשים מבוססי אלגוריתם (אוטומטיים) לבין עונשים הניתנים באופן ידני ע"י גוגל.
בחלק הקודם ערכנו מבוא קצר שמתאר את מטרת המאמר הזה, ליצור צ’קליסט נוח לשימוש ע”י כל וובמאסטר שמטרתו לפתור בעיות ענישה ע”י גוגל לפי הקווים המנחים של הוובמסטר טולס, כמו כן הסברנו מהו עונש ? וכיצד נדע שזה קרה לנו ? בקטע הקרוב נעסוק בהבדלה בין עונשים מבוססי אלגוריתם (אוטומטיים) לבין עונשים שניתנים באופן ידני ע”י גוגל.
הבהרה, בשום אופן ההצהרות שכתובות כאן אינן מידע רשמי של גוגל ומקורם אינו מתוך חברת גוגל.
אבל למיטב ידיעתי ונסיוני , ישנם שני עונשים ברורים לחלוטין: עונשים מבוססי אלגוריתם, ועונשים ידניים שנעשים ע”י בני אדם. לפני שניגש לפתרון הבעיות עליך להבין ולדעת להבחין בין שני סוגי עונשים אלו. עונשים מבוססי אלגוריתם ינבעו כתוצאה מביקור הפילטרים (העכביש) של גוגל , מבעיות שיימצאו באתר הבעיות בד”כ קשורות למבנה קישורים שגוי באתר דחיסות מילים וגורמים אחרים.
ישנם סוגים שונים של פילטרים, אחד מהפילטרים המוכרים הוא פילטר של כפילות תוכן, בד”כ כאשר תוכן מועתק מאתר אחר הוא לא מאונדקס שוב אלא מנופה כתוצאות שהוסרו.
עונשים מבוססי אלגוריתם בד”כ יגרמו לאתר שלך להופיע בצורה גרועה אם בכלל להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. גוגל אינו מבין שהאתר שלך רלוונטי למילים מסוימות ולתחומים מסוימים.
עונשים מבוססי אלגוריתם נוספים הם בד”כ על שיטות שחורות כגון, טקסט חבוי באתר, טקסט מוסווה מאחורי תמונות, טקסט אשר נראה כאילו מנסים להחביאו, בייחוד בדפים החשובים באתרך, על כל נרחיב יותר מאוחר.
בגלל שגוגל מבסס את כל האלגוריתמים שלו למלחמה באתרי ספאם זה טבעי שרוב בעיות הענישה שנגרמות לאתרים מבוססות אלגוריתם.
סוג אחר של עונש זהו עונש ידני. לסוגי ענישה רציניים ביותר גוגל ייבצע פעולה באופן ידני. גוגל נוהג כך כאשר הוא מבחין בעבירה חמורה וחריגה מעבר לקווים מנחי האיכות שלו. בנאדם אמיתי יעבור באופן אישי על האתר שלך ויסרוק אותו ואז יישלח לך אי מייל שמציין שהתנהגות האתר שלך חורגת מהקווים מנחי האיכות של גוגל. חוסר התייחסות להודעה זו ואי טיפול בבעיה תגרום ברוב המקרים לאתר להיזרק לחלוטין מתוך האינדקס של גוגל.
ובכן עכשיו שהבננו את ההבדלים בין סוגי הענישה וקיבלנו קווים מנחים להבין את עצם הבעיה , נוכל לגשת לקטע הבא. בקטע הבא נתחיל ליצור את הרשימה עצמה ונדון בכל סעיף וכמובן יינתן הסבר כיצד לתקן אותו.