מאט קאטס על קידום אתרים נכון – גוגל לא שונא אותך!

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מאמר זה עוסק בנושא ה-URL כפי שהוא משתקף בהרצאתו של מאט קאטס, ולכל מקדם אתרים יש הרבה מה ללמוד מכך.

ראיון עם מאט קאטס על קידום אתרים נכון  – גוגל לא שונא אותך !

בקטע הקודם הצגנו את השיחה עם מאט קאטס בכנס וורד פרס 2007 שנערך בסאן פרנסיסקו, ניתנו מספר טיפים ראשוניים ליצירת בלוג בצורה נכונה יותר ובעיקר הועברה האווירה שהייתה בהרצאה עצמה, בחלק הקרוב תוכלו לקרוא את המשך ההרצאה עם מאט קאטס.
קאטס התחיל את ההרצאה עם דוגמה לאתר מכירות שמוכר טבעות מגנטיות רשומות כפטנט שאמורות להקנות, למי שעונד אותן חיי נצח. הבעלים של האתר טען כי הוא הורחק מהאינדקס של גוגל בזדון כחלק מקונספירציה של חברות התרופות, שחוששות כי ההמצאה שלו תגרום להם לפשוט רגל. קאטס חשף בפנינו שהסיבה שהאתר הוסר מהאינדקס של גוגל היתה סיבה מעט משעממת יותר מאשר התיאוריה של הבעלים. דחיסות מוגזמת של מילות מפתח. האתר מציג קופסת טקסט בגובה 20 פיקסלים שמסתכלים על הקוד של הדף רואים מאות מילות מפתח רובן ג’יבריש לא רלוונטי (לדוגמה, מה הקשר בין מילת המפתח “בית קברות לחיזרים” לבין הענקת חיי נצח לבני אדם ?) דוגמה זו חזרה והדגישה נקודה חשובה שכל מקדמי האתרים צריכים לזכור – אם גוגל שונא את האתר שלך תעקוב אחר ההתראות שקיבלת בgoogle webmastertools.
קאטס גם חשף מידע על האופן שבו גוגל מטפלת בנושאים שונים. לדוגמה האם סיומת הקובץ של הURL
באמת משנה ? מאט מגיב “לא” אלא אם כן מדובר בסיומת EXE . מלבד הסיומת הזו סיומות הקבצים של האתר שלכם (כגון php,asp,aspx,htm…) לא ישפיעו על דירוג האתר ולו במילימטר.
מה לגבי סלאשים בURL (הסימן /) זה משנה ? במילים אחרות האם זה משנה באיזה עומק ספריות למטה אתה מאחסן את הדף שלך ? למרבה ההפתעה מאט ענה גם הפעם “לא”. אז למעשה אתם לא צריכים להיות מודאגים שהנושא הזה ישפיע על דירוג הדף שלכם בגוגל. מאט הוסיף רמז קטן בכך שבמנועי החיפוש יאהו וMSN יכול להיות שעדיין יש לזה השפעה, ולכן נהגו בזהירות ומחשבת תחילה בעיקר אם אתם מסתמכים על הבאת תנועה משמעותית ממנועי חיפוש אלו.
מאט הזכיר עוד שינוי חשוב שגוגל עושה במנוע שלה שאנחנו עוד לא יודעים אם הוא כבר נעשה או שהוא עומד להיעשות בקרוב. סימני מקף תחתון (_) יקבלו יחס של מפריד מילים ממש כמו רווח בין מילים. גוגל בעבר לא התייחס אליהם בתור מפרידי מילים. מאט חשף כי כבר בשנת 1999 ומזווית הראייה שלו זה תכונה טובה להוסיף לגוגל כי זה אפשר לו לבצע כל מיני חיפושים חנוניים כמו FTP_BINARY
ולהשיג תוצאות רלוונטיות (מאשר דפים שענו למילים “FTP” או “BINARY“).
כמובן שרוב החיפושים בימינו אינם כל כך חנוניים ואפילו עוד יותר חשוב גם רוב האנשים שיוצרים שמות URLודפי אינטרנט אינם חנונים. סוגים מסוימים של בלוגים היו נוהגים להשתמש במקף תחתון כברירת מחדל להפרד מילים אז תכונה זו של גוגל וודאי תועיל להם. מאט עדיין ממלי. להשתמש במקפים רגילים כדי להפריד מילים בכתובות URL, ככה או ככה מאוד חשוב להפריד בין המילים ! אם לא תהיה הפרדה בין המילים מנוע החיפוש עלול להתבלבל ופשוט לבצע סוג של ניחוש.
לסיכום בחלק זה נגענו בכל נושא ה-URL מפי מאט קאטס ולמדנו דברים חשובים, בחלק הבא נקבל עוד טיפים מעשיים כיצד לקדם את האתר שלנו עוד.