כוח הגוגל – אז כמה מרוויח גוגל ?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע זה נסתכל על כמה עובדות מעניינות ומדהימות לגבי ההכנסות של תאגיד האינטרנט העולמי גוגל.

כוח הגוגל – אז כמה מרוויח גוגל ?

בקטע הקודם דיברנו על ההשראה המעשית שאנו יכולים לקחת מגוגל ומהזימים האמיצים לארי פייג’ וסרגיי בין והיה קטע תרגול מעשי שאני מקווה ששירת חלק מכם, בקטע הקרוב נסתכל על כמה עובדות מעניינות ומדהימות לגבי ההכנסות של תאגיד האינטרנט העולמי גוגל.

גוגל דיווחו על רווחים של 5.37 ביליון דולר ברבעון השני של שנת 2008, עם רווח נקי של 1.85 ביליון דולר או 29% אחוז. בואו נשחק קצת עם המספרים כדי להכניס אותם לפרופורציה (אם בכלל אפשר להכניס מספרים כאלו לאיזושהי פרופורציה ?) או קיי אז מה היה לנו כאן ?
5.37 ביליון דולר בארבע חודשים, זה 1.34 ביליון דולר לחודש, או 44,666,666$ ליום.
המספר הזה בסופו של דבר הופך להיות 1,861,111$ לשעה ! או 31,018$ לדקה…
ו29 אחוזים מתוך זה למעשה 8,995$ רווח נקי בדקה ! זה הכנסה די מכובדת אתם לא חושבים ?
כמובן שהרווחים עולים ויורדים אבל אני די בטוח שקלטתם את התמונה הגדולה. כיום גוגל שווה 150 ביליון דולר ושווי המניות שלה עומד על 400 ביליון דולר לערך.
כמו שנתונים רבים בעולם מראים גוגל קרובה מאוד להיהפך למונופול בשוק העולמי, ישנם מגמות רבות שמצביעות על כך , בואו נסתכל על חלק מהם.
–         גוגל מספקת מודעות פרסום לAOL כמו כן גם תוצאות חיפוש.
–         מנוע החיפוש ask.com  תלוי פיננסית במודעות הפרסום שגוגל מספק לו.
–         בקרוב תספק מודעות PPC גם למנוע החיפוש יאהו ותהפוך אותו יותר תלוי כלכלית בה.
–         אחת מ100 החברות הגדולות ביותר בעולם.
–         מחזיקה מקום שני עולמי בתחום המפות , אחרי חברת map quest
המחקר על גוגל מרתק , ואני מראה לכם את המספרים הללו לא כדי לעורר בכם אשליות שיום אחד תהפכו להיות גוגל ולשלוט בעולם ולא מטעמים כספיים. אכן מפורסמים כאן מספרים שרובינו לא יודעים אפילו איך כותבים אותם ורוב הסיכויים שלא ניתקל בהם בתקופה חיינו (לא שאני פותח לכם עיניים חס וחלילה). הנקודה החשובה במאמר היא לא הכסף, כמה תצליחו ? האם תצליחו ? ושאלות אחרות.
הנקודה שאני רוצה להבהיר היא ברמת שביעות הרצון שלכם והתחושות שלכם לגבי מי שאתם ומה שהייתם רוצים להשיג. התחושה שנובעת מעשייה של דברים גדולים, דברים בעלי משמעות (לא בעיניי ההורים שלכם או חברים שלכם אלא דברים בעלי משמעות עבורכם!) לא שווה לשום ערך כספי אשר יהיה.
מתי שתפסיקו לחשוב על כסף ועל מה יהיה ותתרכזו בלעשות את אותו דבר שאתם רוצים , ופשוט תעשו אותו עם כל הלב והנשמה אין סיכוי שלא תגיעו לשם. דוגמה טובה היא מעולם המכירות.
נקביל את זה לתחום שלנו, קידום אתרים. בואו נגיד שאני מקדם אתרים (אני באמת אחד אבל ההתבטאות היא בלשון דוגמה) והחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות זה התשוקה שלי זו האהבה שלי ואני מחליט ללכת על זה. הרי ברור גם לי וגם לכם שבכל עסק יש פעולת מכירה , אותה פעולה שבה אנו הולכים לגשת ולהציע את השירות שלנו ולא משנה מה אותו שירות או מוצר יהיה. וברור לכולנו שאנחנו הולכים להיתקל בכל מיני סוגי אנשים בדרך, חלקם נחמדים וחלקם פחות, חלקם סובלניים וחלקם פחות, הרבה מהם יגידו לנו לא ממיליון סיבות שונות ומשונות וחלקם יגידו כן.

מה זה משנה בעצם מה יהיה בכל פרק הזמן הזה ? הרי אם החלטתם ללכת על זה לעשות את זה אתם לא מצפים להישבר אחרי סירוב אחד וגם לא אחרי 20 סירובים. הייעוד שלכם לא קשור למה יקרה בדרך, הוא קשור לצעידה בדרך. כלומר כל עוד אני עושה פעולות בתחום שאני רוצה ואוהב אני אהנה ואמשיך להתקדם.

מקווה מאוד שכל אחד מכם יכל לקחת מעט השראה מהכתבה הזו , וכעת לעשייה !