U rank

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אז מה זה בכלל U RANK ? ציטוט קצר מתוך עמוד הבית של השירות החדש מציין ש"U RANK הוא למעשה מנוע חיפוש שמאפשר לאנשים לסדר, לערוך ולדרג תוצאות חיפוש לפי הרלוונטיות שלהן, וכמו כן לחלוק מידע עם גולשים אחרים."
אז מה זה בכלל U RANK ? ציטוט קצר מתוך עמוד הבית של השירות החדש מציין “U RANK הוא למעשה מנוע חיפוש שמאפשר לאנשים לסדר, לערוך ולדרג תוצאות חיפוש לפי הרלוונטיות שלהן, וכמו כן לחלוק מידע עם גולשים אחרים.” כרגע מדובר באב טיפוס מחקרי בלבד, אז השירות אינו זמין כרגע בדף הבית של מנוע החיפוש LIVE של מיקרוסופט, ובהחלט רוב הסיכויים שהוא לעולם גם לא יהיה.ענקית התכנה מיקרוסופט אומרת, שהפרויקט הזה יעזור לה ללמוד הרבה יותר אודות אופן השימוש של הגולשים בטכנולוגיות שונות. נשאר למיקרוסופט רק לקוות שהמידע שתאסוף באמצעות הפרויקט יעזור לה למשוך את עצמה מן המקום השלישי והמרוחק בתעשיית מנועי החיפוש העולמית.
הפרויקט מנהל בלוג משל עצמו כמובן , פתוח לחלוטין לקוראים המתעניינים בפרויקט. אם תחליט שממש בא לך לנסות את U RANK בעצמך , זה דורש להירשם לשירות. כמו כן אתה צריך להצטייד בWINDOWS LIVE ID משלך או להיות מספיק סבלני בשביל לפתוח אחד חדש… אני חשבתי שאין לי בכלל windows live id, אבל היה לי חשד שבטח כבר פתחתי זהות אחת בעבר ושכחתי ממנה. מה שהסתבר בסוף הוא שצדקתי, מתי שניסיתי להתחבר לשירות בעזרת ה live id שלי (לא כתובת של הוטמייל) ואת אחת מהסיסמאות הסטנדרטיות שלי, U RANK לקח אותי לחלון חדש שמציין “אנחנו מצטערים. Urank נגיש למשתמשים בארה”ב בלבד כעת. אנחנו עובדים על זה…
אני לא יכול להאשים את מיקרוסופט בזה. מתי ששלחתי מייל לאחד ממנהלי הפרויקט (קל מאוד למצוא את המיילים של החבר’האלה כי הם פשוט מתים לקבל איזשהוא פידבק), הוא הסביר לי את העניין. הם עדיין לא חיברו את מעקב כתובות הIP באותה עת שנכנסתי לסקר את הפרויקט הזה, והמדינה שלי לא היתה ברשימת המדינות המופיעות בLive ID שלי… שהוספתי את המדינה התקלה נפתרה. כל הכבוד למיקרוסופט ולמעורבים השונים בפרויקט הזה, דרך אגב קיבלתי מהם תגובה במהירות מפחידה ! (בערך תוך חצי שעה)
אוקיי אז סוף סוף הצלחתי להתחבר לURANK והנה מה שנגלה לעיניי.
2
אני יודע שהתמונה פה לא כווצה כמו שצריך. אבל ממש מתחת לקופסת החיפוש בוודאי הבחנתם ברשימה שהכותרת שלה היא “אנשים שאתה עשוי להכיר” ומצד ימין לבר החיפוש ניתנת לי האופציה לבצע חיפוש מבלי לשתף אחרים (שיתוף מסומן כברירת מחדל). קרוב יותר לחלק העליון, אני יכול לראות דברים כמו, החברים שלי, היסטוריה, והגדרות. אני יכול גם להתנתק. או וכמובן איך שכחתי בפינה העליונה למעלה אני יכול להזמין חברים להצטרף ל URANK.
 אוקיי הרשו לי להתחיל בחיפוש המילה “SEO resources
1
שימו לב לאופציות בצד ימין מתי שאני עובר עם העכבר על אחת התוצאות. אני יכול למעשה לקחת את אחת התוצאות ולהוזיז אותה, (למעלה או למטה, במקרה ומדובר בתוצאה ראשונה כמובן שלא אוכל להוזיז למעלה…) להוסיף הערה לתוצאה זו, למחוק אותה מהתוצאות, או להעתיק אותה לחיפוש אחר.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה המשמעות של כל זה ? ובכן, ניסיתי את השירות. תלחצו על “copy me” בסמוך לאחת התוצאות ותיפתח קופסה קטנה להכנסת טקסט ממתחת. במקרה זה ניסיתי להוסיף את האתרseobook.com לתוצאות החיפוש “aaron wall’s site“. לקח לזה קצת זמן לשמור, אבל ברגע שהשמירה הסתיימה, חיפשתי את הביטוי “aaron wall’s site” ולהפתעתי הגדולה האתר הופיע בתוצאה הראשונה:

u3

כפי שאתם רואים בתמונה, יש ליד התוצאה מלבן צהוב קטן שמציין כי אני הזזתי את התוצאה הזו למעלה. זה עלול להיראות לכם כמו הדגמה טיפשית, אבל אני חושב שברור לכולנו מה הפוטנציאל של כזו מערכת. האנשים שעובדים על URANK נתנו דוגמאות שכללו תוצאות שנדחפו למעלה כגון תוצאות במילים כמו “upcoming conferences” ו “book i want to read“.
לפני שאראה לכם מה הדברים האחרים בקופסת החיפוש יכולים לעשות, בטח שמתם לב לשורה המודגשת למעלה “add to these results” ליד מספר התוצאות.

מה זה עושה ? ובכן בתור התחלה אתה יכול לקבל דברים מעניינים מימין לתוצאות הקיימות.

u4

באופן טבעי ביצעתי חיפוש לביטוי “seo chat“, וקיבלתי רשימה ארוכה של קישורים המפנים לאתר. אז גררתי את התוצאה העליונה ואז הופתעתי לטובה לגלות שזה היה ממש נוח וקל לתפוס ולגרור את התוצאה ומתי שהחזקתי את  התוצאה מעל לתוצאות הקיימות הם החליקו לצדדים ופינו לי מקום בזמן שאני ממקם את  התוצאה במקומה. זה בטח עוד אחד מקסמי ה ajax שאני נתקל בהם לעיתים קרובות באינטרנט. מהרגע שהתוצאה החדשה הונחה במקומה החדש, שוב הופיע אותו מלבן קטן צהוב שמציין בפניי שתוצאה זו מוקמה מחדש על ידי.

 הוזזת תוצאות פועלת ברוב המקרים בדיוק כפי שהייתם מצפים. אבל הפעולה לא מגיעה מספיק רחוק. אינך יכול להזיז תוצאה מהעמוד הראשון לעמוד השני (ולהיפך). ניסיתי לעשות את זה עם תוצאה
מהדף הראשון, הדף פשוט החל בגלילה מוזרה אל תוך שטח ריק, ומתי ששחררתי את התוצאה מעל אותו שטח , התוצאה פשוט קפצה להיות ראשונה בעמוד התוצאות ! שמתי לב גם שמתי שאני מזיז תוצאות

למטה הסימנים של הפעולה הזו היו קצת פחות בולטים ומובנים. במקום המלבן הצהוב שהופיע ליד המילה מתי שהוזזתי תוצאות למעלה הופיעה רק שורה אפורה מתחת לתוצאה שמציינת “תוצאה זו הוזזה למטה על ידך”.

מחיקה של תוצאה, מסירה אותה לחלוטין. התוצאות שממוקמות מתחתיה מחליקות בחן כלפיי מעלה וממלאות את החלל הריק שבו היא הופיעה. ובכל זאת, תוצאחות מהעמוד הבא לא מחליקות כלפיי מעלה אל תוך העמוד הנוכחי. פשוט דף התוצאות מתכווץ מעשר תוצאות לתשע.
 הוספת הערה עובדת באופן מאוד דומה לפעולת ה ההעתקה שהדגמתי מקודם, רק שהפעם מופיעה קופסת טקסט לכתיבת ההערה.

שלוחצים על enter אחרי כתיבת ההערה, מתקבל טקסט אפור שמופיע מתחת לתוצאה שמציין מה התגובה שלך ומתי היא נכתבה. אם אתה רוצה, אתה תמיד יכול לערוף חיפושים בלי עריכות. אמנם זה מחסיר את כל היתרונות של השימוש בעריכות, אבל זה יכול להיות שימושי למטרות אחרות – לדוגמה אם אתה רוצה לעשות השוואה בין התוצאות שמופיעות באמת לבין מה שאתה חושב שרלוונטי.

 אם איבדת עקבות של חיפושים שביצעת , אתה תמיד יכול להיכנס להיסטוריית החיפושים שלך:
u5

לפי איך שדף הבית של URANK נראה, העוצמה האמיתית של הכלי תתממש כשיש לך מספר חברים וכולכם ממבצעים חיפושים ביחד או עובדים על אותו פרויקט. דוגמה אחת ש URANK נתן היתה רשימה של מסעדות מועדפות ששותפה ונוהלה על ידי מספר חברים. ליד כל רשומה יכולת בבירור לראות מי הזיז את התוצאה למעלה – ולמרות שרק התגובות של המשתמש הנוכחי הוצגו ליד התוצאות ישנם השערות שניתן לכוון את המערכת שתציג גם את הערות החברים האחרים לגבי התוצאות.

אם המערכת תעבוד באותה רמה עם חומרים שקשורים לעבודה משותפת על פרויקטים. אם אתה בקבוצה ואתה מסכים לשתף משאבים כלשהם שמצאת למילת חיפוש מסוימת (לדוגמה “כלי PHP יעילים”) אז כל אחד בקבוצה שיבצע את החיפושים הללו יפגוש בתוצאות ששיתפת. טוב להיות יותר מדויק כל מי שחבר שלך ימצא את הלינקים האלה אם כיוונת אותם לשיתוף והחברים ביצעו את החיפוש הספציפי.כמו שמקורות אחרים ציינו “כדי שהכלי ייעשה באמת שימושי, זה מאוד יעזור אם היית יכול לסדר את החברים שלך לפי קבוצות, על מנת שתהיה אפשרות לשתף קישורים בצורה יותר סלקטיבית.
אם אתה בלוגר, ואתה מחפש ברשת לעיתים קרובות רעיונות חדשים, יש לך אפשרות בעזרת הכלי לשמור אותם. לאחר שביצעת חיפוש ומצאת תוצאה שאתה מעוניין לעיין ולהציץ בה מאוחר יותר ,אתה יכול להוסיף הערה מתחת לאותה תוצאה (כמו : “הבחור הזה לא יודע על הוא מדבר ! תוכן סתמי) ואז לשמור את התוצאה תחת הביטוי “הרעיונות שלי לבלוג” אז במקום לשמור את הקישור באיזה מסמך על המחשב שלך אתה משאיר אותו בתוך “ענן האינטרנט”.
אתה בוודאי זוכר שאחד הפעולות עליהם תוכל להקליק בעמוד הבית של Urank היה רשימת החברים שלך. אתה יכול להקליק בנפרד על כל אחד מהחברים ולראות מה כל אחד משתף. זה כיף , אבל חשוב לזכור שבעצם ברירת המחדל של urank היא לשתף תמיד את החיפושים. אם תרצה לערוך חיפושים שלא ישותפו חשוב לסמן את האופציה הזאת שוב כדי להוריד את הסימון.כדאי לזכור את הנושא הזה טוב אם יש לך מחקרים שאתה לא מעוניין שלחבריך תהיה גישה אליהם.
זה ממש נחמד לראות את מיקרוסופט עורכים את הפרויקט הזה, אבל כבר ראינו הרבה מהמודולים האלה בהרבה מקומות אחרים כבר לפני די הרבה זמן.כמו שמקורות אחרים ציינו מיקרוסופט עורכת ניסוי מאוד דומה לניסוי הנוכחי שענקית החיפוש העולמית גוגל עורכת בימים אלו בעצמה, כלי העריכה של wikia , מאפשרים לראות תוצאות “אמינות בעיני גוגל” שסודרו על ידי ספרניות ומידענים מקצעויים אחרים, אפילו גוגל כבר הרחיקה צעד נוסף ויש לה כבר את נושא החלוקה לקבוצות חברים שהוזכר כאן קודם לכן כדרישה של מקורות נוספים ולהם היה את הפונקציה הזו כבר מתחילת הדרך.
אז השאלה האמיתי העולה כאן היא : האם מיקרוסופט יכולה לקחת משהו שכל כך הרבה אנשים אחרים כבר עשמו ממזמן והרבה יותר טוב ממנה, ולהפוך את אותו משהו להיות ההעדפה של הגולשים ?
בדרכים מסוימות זה ממש מהלך גוגל קלאסי , מיקרוסופט מעדיפה לנצל את אחוזי המונופול שיש לה בשליטה בעולם המחשבים על מנת להפיץ את הכלי החדש כנגד המתחרים שכבר נמצאים מולה בשוק.
לענקית התכנה הידועה אין שום מונופול בשוק האינטרנט החיצוני, אבל מכיוון שמדובר רק באב טיפוס עדיין מוקדם מדי מכדי להגיד מה באמת יקרה עם הפרויקט הזה.
מצד שני , זוהי בהחלט התחלה מעניינת. ואפילו אפשר לומר שגם מיקרוסופט יכולה לשנות את קו המחשבה שלה ממה שנהגה עד היום. בהתחשב בדוגמאות שנתתי למעלה, במקום להשתמש בתוכנות שונות כדי לאסוף נתונים על חיפושים שונים שאנחנו מבצעים באינטרנט, URANK נותנת לנו לסדר חיפושים בזמן אמת ולתעד את ההיסטוריה שלהם כדי למצוא אותם שוב אחר כך.בכל מקרה תמיד טוב לראות שמיקרוסופט עושה צעדים כדי להתקדם מעולם התכנה אליו היתה רגילה ולהתפתח באמת אל תוך שוק האינטרנט.
המאמר תורגם מתוך חדשות SEOCHAT ונכתב במקור ע”י Terry Wells . המאמר תורגם על ידי סתיו זילברשטיין יוגה בהוד השרון